Effektforsterker til små klipsch ht

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til små klipsch ht

Hei!

Har klipsch RF62 fronter og RC 52 senter med onkyo 705 som receiver. Det fungerer ganske greit forholdene tatt i betraktning, men savner litt mer trykk, samt at blir det veldig lyst og skrikete når jeg drar på litt ekstra. Vil en effektforsterker bidra positivt? Ønsker altså å dra på litt uten at det blir vondt og slitsomt å høre på.. Hva anbefales? Er student så har ikke den feiteste lommeboka. Brukt er ok. Har sett litt på rotel rmb 1066 (3x150w). Noen andre alternativer? Helst til frontene + senter (3 kanaler).

Takker for svar

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke RF62 Bi-ampes? Har ikke desse høytalerne 2sett med høytalerterminaler?

Har selv Onkyo 705, og dersom man kjører 5.1 oppsett kan man gå inn i menyen og velge 5.1 fremfor 7.1 og man får da samme signal i front og bak kanalene, dvs at det forsterkeren kan bi.ampes på HT. Gjør dette selv på mine ht, er ikke Klipsch da, men pokker så stor forskjell det ble, MYYYYE mere kontroll og dyp bass, opleves vertfall slik.

anbefales på det sterkeste.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har RF-62.

Jeg har Bi-Ampet mine på rx-v3800 min. Gikk fra 140 watt opp til 280 watt til høytalerne og det ble mye mere liv i de og enda mere dynamikk og kontrolert diskant.

Om du skal kjøpe en effektforsterker så vil jeg anbefale og kjøpe en til centeren,
    ca 200-250 mono watt i 8 ohm burde duge på din center :-)

Eks Parasound 275 som har 200 watt brokoblet og stor strømreserve. + at den har noen greie justeringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde fridag så tok meg friheten til å biampe frontene, og må si jeg er fornøyd med resultatet Det ble litt mer kontroll på bassen. Kommer uansett til å se etter brukte effektforsterkere fram mot sommeren, og ut i fra andre tråder er det vel rotel, parasound og vincent som går hånd i hanske med klipsch

Takker for innspillene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Jeg har RF-62.

Jeg har Bi-Ampet mine på rx-v3800 min. Gikk fra 140 watt opp til 280 watt til høytalerne og det ble mye mere liv i de og enda mere dynamikk og kontrolert diskant.

Om du skal kjøpe en effektforsterker så vil jeg anbefale og kjøpe en til centeren,
    ca 200-250 mono watt i 8 ohm burde duge på din center :-)
    Det var da litt mye?
    Greit å ha egen effektforsterker, men at man skal trenge 200-250 watt på en senterkanal som ikke er all verden i størrelse og med høy følsomhet er vel i meste laget? Mye effekt er bra, men så lenge man får tilført ekstra strøm fra en effektforsterker så kan man greie seg meget bra med 100-150 watt vil jeg tro.

Regner med trådstarter ikke vil bruke så lang tid på å finne en 3 kanals Roteleffekt på bruktmarkedet. Har sett flere i det siste. Det er jo som regel også Rotel, Parasound og Vincent som passer i prisleiet her.

Må presisere at det sannsynligvis ikke er noe fasit her. Mer effekt gir som regel mer/bedre lyd, men man må jo veie opp når man har nådd nivået for hva som er verdt å bruke penger på.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er bare tull! Alltid en fordel å ha mye effekt / headroom, men Klipsch 62 trenger ikke sånne overdrivelser.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dharma
    Ja, dette er bare tull! Alltid en fordel å ha mye effekt / headroom, men Klipsch 62 trenger ikke sånne overdrivelser.
    hei
    jeg har en bro koblet parasound på min klipsch senter 400w rms . den er skikkelig stor kjefta å rått trykk:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •