Trådløs utfordring: PS2/Wii/Hifi til TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs utfordring: PS2/Wii/Hifi til TV

Hei, ny på dette forumet, men tenkte jeg skulle starte med en utfordring til de av dere med litt peil og kreativitet

Problemstillingen:

Jeg ønsker å ha en TV hengende på veggen - med kun én strømkabel som går ned. Altså ingen scart-kabler, RGB-kabler osv...

I bokhylla, ca 4 meter lengere borte, ønsker jeg å plassere:
    - Nintendo Wii
    - Playstation 2
    - Hjemmekinoanlegg

For å klare dette, så trenger jeg tips til hvordan jeg kan løse overføringen mellom de ulike elementene.

Her er min egen, beste løsning hittil:

1) I TVen: Trådløs Scart-mottaker. Komplett.no - Thomson VS270 TrÃ¥dløs scart
    2) 4 meter lengere bort: B-Tech Scart Video Controller, med Trådløs Scart-sender. Komplett.no - B-Tech BT21S Scart Video Control med S-Video
    3) Inn i Scart Video Controller: Vanlige PS2 og WII Scart-kabler.

Mitt eneste problem med denne løsningen, er at jeg ikke har noen måte å sende lydsignalene fra TV'en - til hjemmekinoanlegget jeg tenkte å kjøpe. (foruten altså å kable opp - som jeg SKAL unngå). Samtidig risikerer jeg kanskje også kvalitetstap på videosignalet - når jeg kabler fra f.eks PS2 til Video Controller, og deretter videre trådløst mot TV'en?

Er det noen som har gode forslag - til hvordan jeg kan:
    - sende lyden trådløst FRA TV'en, til Hifi-anlegget
    - samtidig sender video trådløst fra PS2 og Wii - til TV'en?

Jeg er så drittlei av kabler; hele kabelstyret er utrolig 1979. Vi lever i 2008: Klarer vi å sende en mann til månen, så må jeg klare å sende video- og lydsignaler trådløst 4 meter gjennom lufta :-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Problemet" er at slike overføringer gjerne skjer i 2,4GHz-området, noe som fort kan "kollidere" med annet trådløst utstyr, som f.eks routere etc.
    Men prøv for all del, det kan jo gå bra!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •