Marantz sr5200 som effekt forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz sr5200 som effekt forsterker?

Jeg har en denon avr3803. Har planer om å selge min gamle reciever som er en marantz sr5200. Men så kom jeg til å tenke på at jeg kanskje kunne bruke den som effekt forsterker.

Jeg lurer på om det har noe for seg? Kan det funke bra eller vil den bare ødelegge for denonen? Har planer om å kjøpe rotel effekt forsterker men jeg tenkte å bruke marantzen til jeg får spart opp litt penger. Er det verdt å prøve?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden denonen har mer watt en marantzen så har det vel ikke så mye for seg. bedre å legge den ut for salg da og evt kjøpe deg ett effekttrinn til frontene, evt også til senter. rotel har en trekanals du sikkert finner brukt. hi-fil bruker den.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for morro skyld nå så fant jeg fram en gammel kenwood hjemmekino forsterker på 5 x 80 watt. Prøvde med den og Det eneste jeg kan si sånn med en gang er at det ble høyere volum. Jeg slipper å skru master volumen på denonen så veldig høyt.
    Er ikke dette en fordel?

jeg låner bort marantzen nå, men det hadde vært litt morro å prøve med den. Så lenge det ikke blir dårligere lyd så er det vel greit å bruke den til jeg får kjøpt en effekt forsterker. Jeg bare spør, har ikke peiling. :roll:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er klart du kan gjøre det 8) du avlaster jo strømforsyningen ved å la en annen forsterker drive ett par av høytalerene. men har den en inngang som gjør att du kan justere lyden fra denonen, eller må du frem å justere på marantzen i tillegg? tror det heter pre -in..?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den har noe som heter pre in. På den gamle kenwood saken som jeg prøvde med kobla jeg bare rca kabler fra pre out på denonen og inn på f.eks cd på kenwood forsterkeren. Da satt jeg volumen på kenwood forsterkeren på fullt, og stilte volum på denonen på vanlig måte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •