Denon AVR-3808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-3808

da har det ruslet noen ekstra kroner inn på min konto, så da blir det receiveroppgradering Jeg har siklet på denne receiveren ganske lenge nå, med tanke på at den har alt det jeg trenger av inn og utganger. Prisen er også overkommelig. Har noen der ute testet denne, og kan denne anbefales? Kom gjerne med andre alternativer innen samme prisklasse, men forslagene må inneholde samme antall HDMI, analoge innganger, samme lydprossesorer som Denon sin. I bunn og grunn, er dette et bra kjøp? Jeg oppgraderer da fra H/K AVR 5000 som dernest blir lagt ut for salg..

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå er jeg ute etter å kjøpe nytt, ikke brukt Ønsker å få kommentarer angående nevnte receiver, eller tips til NYE receivere med samme spesifikasjoner rundt samme pris

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv vurderer jeg Onkyo TX-SR875 som min neste oppgradering, fremfor Denon´en...

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    da har det ruslet noen ekstra kroner inn på min konto, så da blir det receiveroppgradering Jeg har siklet på denne receiveren ganske lenge nå, med tanke på at den har alt det jeg trenger av inn og utganger. Prisen er også overkommelig. Har noen der ute testet denne, og kan denne anbefales? Kom gjerne med andre alternativer innen samme prisklasse, men forslagene må inneholde samme antall HDMI, analoge innganger, samme lydprossesorer som Denon sin. I bunn og grunn, er dette et bra kjøp? Jeg oppgraderer da fra H/K AVR 5000 som dernest blir lagt ut for salg..

Er den ikke dårligere en min 4308, kan den varmt anbefales. Var frem og tilbake noen runder mellom de to, men fant ut at jeg ville gå for den største. He He.
    Kan du unnvere DAB radio og trådløst nett er det vel ingen tvil vil nå jeg si.
    Har tidligere hatt en 3800 og 3805, disse har funket feilfritt hele tiden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Er den ikke dårligere en min 4308, kan den varmt anbefales. Var frem og tilbake noen runder mellom de to, men fant ut at jeg ville gå for den største. He He.
    Kan du unnvere DAB radio og trådløst nett er det vel ingen tvil vil nå jeg si.
    Har tidligere hatt en 3800 og 3805, disse har funket feilfritt hele tiden.
    Hadde selv gått for 4308 om lommeboken hadde gitt meg tillatelse men jeg kan unnvære DAB, trådløst nett (finnes lange kabler, hehe) og 2 HDMI ut, pluss litt større effekt, som jeg tar igjen ved å bi-ampe/wire(er ikke sikker på hva det heter) da jeg bare har 5.1 oppsett hjemme Som sagt har jeg siklet på denne veeeeeeeeldig lenge da

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hadde selv gått for 4308 om lommeboken hadde gitt meg tillatelse men jeg kan unnvære DAB, trådløst nett (finnes lange kabler, hehe) og 2 HDMI ut, pluss litt større effekt, som jeg tar igjen ved å bi-ampe/wire(er ikke sikker på hva det heter) da jeg bare har 5.1 oppsett hjemme Som sagt har jeg siklet på denne veeeeeeeeldig lenge da

Jeg kjører 5.1 og bi-amp her hos meg og.

Tørk vekk siklet å løp og kjøp.:twisted:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Regner med at du har sett i gjenom denne tråden.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...8-avr4308.html

Masse innputt om disse modellene der.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Selv vurderer jeg Onkyo TX-SR875 som min neste oppgradering, fremfor Denon´en...
    Onkyo`n er for all del bra. Det viser de fleste tester. Det jeg synes er dårlig er at det ikke er et eget oppsett for 2 kanals stereo med sub, slik det er på Denon. Man får ikke brukt sub i direct modus, kun med Room EQ akktivert. Med Denon kan man sette delefrekvensen til 80zh på film og eventuelt 40hz på musikk, uten å måtte endre dette i menyen mellom hver gang. Dette kan ikke Onkyo`n. Men kan si at de nye Onkyo reciverne spiller meget bra.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Onkyo`n er for all del bra. Det viser de fleste tester. Det jeg synes er dårlig er at det ikke er et eget oppsett for 2 kanals stereo med sub, slik det er på Denon. Man får ikke brukt sub i direct modus, kun med Room EQ akktivert. Med Denon kan man sette delefrekvensen til 80zh på film og eventuelt 40hz på musikk, uten å måtte endre dette i menyen mellom hver gang. Dette kan ikke Onkyo`n. Men kan si at de nye Onkyo reciverne spiller meget bra.
    Hmmm fortell hvordan dette gjøres i praksis.. Dette høres jo bedre og bedre ut, med det systemet jeg har nå er alt på 80Hz... (skjelver etter å kjøre til Hi-Fi klubben)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hmmm fortell hvordan dette gjøres i praksis.. Dette høres jo bedre og bedre ut, med det systemet jeg har nå er alt på 80Hz... (skjelver etter å kjøre til Hi-Fi klubben)
    Skal prøve å gjøre meg forstått
    I oppsettet på Denon 28, 38 og 4308 er det slik at man kan justere hver inngang (dvd, cd, aux etc) som det passer en selv.
    Har foretatt Room EQ og delt front på 40, center på 40 og SL,SR og SB på 60hz. LFE er seff satt til 80hz. Dette er da lagret i menyen på reciveren etter Auto setup. Men i menyen kan man også endre oppsettet kun for to kanals stereo/direct modus. Du kan velge HT størrelse og delefrekvens uavhengig av hva oppsettet er på de andre inngangene. Eks 40hz deling på musikk og 80hz deling på film. Slipper da å endre dette mellom musikklytting og filmtitting hver gang. Hvis dette er uklart, så send meg en PM så kan jeg forklare dette pr tlf Lykke til med reciver valg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble det en sølv AVR 3808 Mye bedre enn min H/K AVR 5000... Har endelig fått satt opp Denon, men sliter litt med utsignal til PC. Jeg har PC inn, men på utgangene blir det bare støy når jeg sender lyd fra receiver til PC.... Snodig.. Uansett, dritbra receiver, pluss 10 nye Blu-ray filmer og 4 ny dvd'er ble det i slengen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ble det en sølv AVR 3808 Mye bedre enn min H/K AVR 5000... Har endelig fått satt opp Denon, men sliter litt med utsignal til PC. Jeg har PC inn, men på utgangene blir det bare støy når jeg sender lyd fra receiver til PC.... Snodig.. Uansett, dritbra receiver, pluss 10 nye Blu-ray filmer og 4 ny dvd'er ble det i slengen
    Grattis

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Grattis
    Takkert Må bare finne ut hvorfor jeg ikke får lyd inn til PC'en. Blir bare (ole) brumm når jeg kobler til out på forsterekeren...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkert Må bare finne ut hvorfor jeg ikke får lyd inn til PC'en. Blir bare (ole) brumm når jeg kobler til out på forsterekeren...
    Fant ut av det. Linje Inn sto åpen på avspilling og da ble det sånn at lyden gikk rundt i sløyfe

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Gratulerer...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •