Mentor 6 på Hegel H200?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mentor 6 på Hegel H200?

Hei, jeg lurer på om det er noen som har hørt denne komboen eller som har en mening om hvordan det vil høres ut og om det vil være en bra match?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen med meninger om denne komboen? =)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Mentor er kule høytalere de, veldig oppløst og utstrakt i toppen, litt lys om du vil.. Hegel er vel også litt lys i klangen etter det jeg har fått med meg? Så kanskje ikke den beste kombinasjonen?

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel er kjent for å være lys på toppen, men h200 har blitt bedre enn tidligere modellene samt litt mere punch i de nedre frekvensene. Kanskje bør du lytte på komboen før du eventuelt bestemmer deg for kjøpet. Eller har du hegel h200 nå, og vil kjøpe høytalere til dem? Hvis det stemmer kan du eventuelt høre på Dynaudio ht'ere sammen med hegel. De skal passe sammen. Hva med patos? De skal spille ganske bra sammen med hegel også.

Jeg fikk en demo av mentor 6 sammen med thule, syns komboen spilte veldig overbevisende i mine ører. Skulle egentlig kjøpe noen kabler, men ble sittende en stund der hehe. Thule IA150b hvis du trenger en intergrert versjon, eller ren forsterker versjonen av den. Er en del å spare hvis du har en grei forforsterker del. Mentor 6 kan være veldig lys på toppen ved feil forsterker valg. En amp med mørk klang vil passe bra.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så masse for svar!

Planen var i vertfall å kjøpe seg mentor 6 og dermed lurer eg på hvilken forsterker som gir dem "respekt". Greier IA 150B å utnytte potensialet i høyttallerene eller vil det være verdt steget opp til IA252B?

Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Vel, Mentor er kule høytalere de, veldig oppløst og utstrakt i toppen, litt lys om du vil.. Hegel er vel også litt lys i klangen etter det jeg har fått med meg? Så kanskje ikke den beste kombinasjonen?
    hegel er ikke lys i toppen bare erlig,har du hørt hegel. det har jeg den står nede i kinoen min.:-D

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjellhb
    Takker så masse for svar!

Planen var i vertfall å kjøpe seg mentor 6 og dermed lurer eg på hvilken forsterker som gir dem "respekt". Greier IA 150B å utnytte potensialet i høyttallerene eller vil det være verdt steget opp til IA252B?
    Vil tippe at IA252B vil utnytte potensiale i større grad. IA150B har litt avrulling i toppen og du mister det øverste frekvensområde, men det er er jo en fordel til noen høyttalere. IA150B har heller ikke verdens strammeste bunn, men det er en fin og musikalsk forsterker. Må inrømme at jeg ikke har testet IA252B, men jeg har eid IA150B og IA350B og taler litt utifra de erfaringene.

Jeg synes ikke Mentor 6 låt skarpt da jeg hørte på de sammen med en Cambridge forsterker. Forøvrig meget gode høyttalere til prisen. Derimot så synes jeg Ikon serien kan heller en del mot det lyse. Tror derfor Hegel 200 kan passe bra til Mentor 6 så sant du ikke ønsker mer farget lyd. Det vil nok låte ganske nøytralt og med meget stram bass, noe som jeg personlig liker. Ønsker du mer varme i lydbildet, kan Thule være en god kanditat.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg hatt min Hegel 200 koblet opp mot mine Mentor 6 i en mnd ca. Må si at jeg er meget fornøyd med denne komboen, var litt redd for at dette skulle bli for lyst i toppen og at diskanten skulle bli ille. Men føler neste at jeg nå har fått mer kontroll på diskanten og at bassen er mye mer strammere en tidligger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •