dynavoice m65, px74 og ps3. Hvilken receiver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dynavoice m65, px74 og ps3. Hvilken receiver?

Hei!

Har etter 13 år med Paradigm 9seMK3 og Sony TA-F445R stereoforsterker, har jeg endelig funnet ut at det er på tide med ny lyd i stuen!
    Har i den anledning gått til innkjøp av nytt tv (px74), en ps3 samt denne m65 høytalerpakken med XTZ 99 W10.16 sub.

Hjemmekinoen skal bestå av ps3 som dvd/blue ray spiller, en "vanlig" cd spiller og en laptop som skal kobles til via dvi--->hdmi. Er altså ikke mange enheter som skal kobles opp!
    Vil ha en receiver som også låter bra i stereo, men jeg er inneforstått med at det er begrenset hvor bra musikkopplevelse man får av en surroundreceiver i min prisklasse (4-6000). Er selvfølgelig også viktig at den kan håndtere pcm, slik at jeg kan nyte hdlydens verden.

Har brukt mangfoldige timer på å lese tester, lese på forum osv, men greier allikevel å ikke bestemme meg! Lurte derfor på om noen her inne har noen erfaringer med/synspunkter til de tre kandidatene jeg har kommet frem til at det står mellom.

Yamaha RX-V661
    DENON AVR-1908
    Harman/Kardon AVR247 (som selges til 4995 hos hifi centeret!)

Vipper foreløpig mot h/k, men er usikker på om den har støtte for pcm?
    Har lest at rx-v661 kommer bra fra alle tester, men da det er begrenset med tester på nettet for de andre to receiverne vil jeg ikke basere valget mitt ut fra det...

Hjelp til valg taes i mot med STOR takk, da det er ganske kjipt å sitte med komplett hjemmekino men ingen receiver... :?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KapyeinKrok
    Hei!

Har etter 13 år med Paradigm 9seMK3 og Sony TA-F445R stereoforsterker, har jeg endelig funnet ut at det er på tide med ny lyd i stuen!
    Har i den anledning gått til innkjøp av nytt tv (px74), en ps3 samt denne m65 høytalerpakken med XTZ 99 W10.16 sub.

Hjemmekinoen skal bestå av ps3 som dvd/blue ray spiller, en "vanlig" cd spiller og en laptop som skal kobles til via dvi--->hdmi. Er altså ikke mange enheter som skal kobles opp!
    Vil ha en receiver som også låter bra i stereo, men jeg er inneforstått med at det er begrenset hvor bra musikkopplevelse man får av en surroundreceiver i min prisklasse (4-6000). Er selvfølgelig også viktig at den kan håndtere pcm, slik at jeg kan nyte hdlydens verden.

Har brukt mangfoldige timer på å lese tester, lese på forum osv, men greier allikevel å ikke bestemme meg! Lurte derfor på om noen her inne har noen erfaringer med/synspunkter til de tre kandidatene jeg har kommet frem til at det står mellom.

Yamaha RX-V661
    DENON AVR-1908
    Harman/Kardon AVR247 (som selges til 4995 hos hifi centeret!)

Vipper foreløpig mot h/k, men er usikker på om den har støtte for pcm?
    Har lest at rx-v661 kommer bra fra alle tester, men da det er begrenset med tester på nettet for de andre to receiverne vil jeg ikke basere valget mitt ut fra det...

Hjelp til valg taes i mot med STOR takk, da det er ganske kjipt å sitte med komplett hjemmekino men ingen receiver... :?
    hei
    hva med en brukt denon har en selv å er grise fornøyd
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får helt sikkert mye mer for pengene hvis jeg kjøper en brukt ja, men tviler vel på om eldre receivere har støtte for pcm?

Har forresten også sett på Onkyo TX-SR605, men har lest her på forumet at den er en "dårlig match" til dynavoice høytalerne... Godtroende som jeg er så stoler jeg på det, og har derfor utelukket den...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bedre å kjøpe noe nytt enn brukt mer sikkerhet da =)

Dette høres veldig intressant ut, håper det noen der ute kommer med en bra innspill på valg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får jo yamaha v661 veldig billig nå:

- kjøp til beste pris

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt budsjett er på 6000, så om forsterkeren koster 4200 eller 5900 er ikke av betydning. Det som er av betydning for meg er hvilken som er det beste valget for mitt behov... Er rein tortur å ta et slikt valg når man egentlig ikke kan en drit om hifi slik som jeg! Føler jeg leser og leser, men blir aldri klok. Når jeg har bestemt meg for en ting, så går det en time før jeg har ombestemt meg igjen...
    Derfor trenger jeg DESPERAT hjelp, slik at jeg kan bestille meg en receiver så snart som mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare en ting å si: Velkommen i klubben Bestemmer meg en dag for en receiver,og neste dag for en annen... Neste dag har jeg kommet frem til at jeg skal drøye det litt, å dra til med en skikkelig en. Er alltid redd for å kjøpe en som er "for dårlig" slik at jeg angrer meg etterpå. Derfor blir ting fort dyrt Ønsker lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det INGEN som har noen synspunkter? :sad:

Yamaha RX-V661
    DENON AVR-1908
    Harman/Kardon AVR247

Hva er å anbefale?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Onkyo 605, sprenger budsjettet med en tusenlapp, men med såpass store fronter tror jeg det er verdt det

Er ikke sikker på om alle de du har listet takler de siste HD lydformatene. Det gjør Onkyoen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lest i ENDA flere timer rundt på nettet , og er kommet frem til at H/K'en er utav bildet da denne ikke har støtte for PCM.

Står nå mellom
    Yamaha RX-V661
    Denon AVR-1908
    og kanskje Denon AVR-2307, som komplett selger til kr 4.995,-
    Frister også med Onkyoen, men som sagt så er jeg usikker på "matchen" Onkyo + Dynavoice... Noen som kan avkrefte/bekrefte om komboen fungerer?

Ellers noen kloke inspill som kan hjelpe meg til å handle?

På forhånd, takk!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor klokt og fornuftig dette er vet jeg ikke, menjeg har prøvd Dynavoice F-6 på min Onkyo 701, og det lød da ikke halvgærnt

Men det er jo både en annen høyttaler og en annen receiver det er snakk om her,å det trenger nødvendigvis ikke være så nært sannheten det jeg sier.

Fordelen med de Denonmodellene du nevner er at såvidt jeg husker så har de pre out om du vil fylle etter med effekttrinn, det tror jeg ikke Onkyo 605 har. Usikker på Yamaha når det gjelder dette.

F-6 opp mot Denon 1905 var også en bra kombo (i mine ører) for det det er verdt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg deg ville jeg godt for storebroren til rx-v661 yamaha rx-v861,så får du litt mer krefter og annet snaks. du får den til 6000kr inkl moms hos lsound og det er billig

Welcome to L-Sound!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh! Til pokker med det... Brann har tapt mot Everton, jeg må trøste meg med noe omgående! En stk Yamaha RX-V861 på vei, 5999,- fra Siba. Vennligst gi beskjed hvis jeg har gjort et dumt valg, da varer alltid kan returneres...

Takk for meg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •