B&W 603 S3 + Parasound HCA1500, n00b trenger hjelp til Pre-Amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 603 S3 + Parasound HCA1500, n00b trenger hjelp til Pre-Amp

Hei, jeg eier et par strøkene DM603 S3 og en Parasound HCA1500 effektforsterker. Kjøpte disse for en meget fordelsaktig pris og dette er mitt første oppsett.

Som nevnt i emnet er jeg rimelig n00b (nybegynner) på Hi-Fi, så jeg trenger hjelp av noen erfarene brukere

Hvilken Pre-amp skal jeg velge? :-?

Kriteriene mine er at den skal ha fjernkontroll og ha litt varm lyd med en klar og fin diskant.

Hva annet kan man eventuelt vurdere å utvide kombinasjonen min med?

Alle tips er velkommen!

-AOC

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Hvordan er det med utseende på forsterkeren? Når man får 4-6 bokser i forskjellig utseende blir det ikke særlig pent.
    Selv vil jeg anbefale deg å kjøpe noe brukt. Hvor mye kan du bruke?
    Jeg var på nippet til å kjøpe en Linn Kairn forsterker som finnes brukt i Oslo. Har ikke hørt den, men ut fra reviews på nettet ser det ut til å være en fantastisk forsterker som også ha RIAA trinn av god kvalitet.
    Kontrapunkt HiFi :: Tilbud, Brukt, Demo. Den ligger til 5995,- men jeg fikk prutet den ned i 5000,-.

Reviews:
    LINN Kairn Reviews

Det er mange med meninger om hva man skal kjøpe her på forumet, så vent gjerne på flere tips

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset!

Det jeg kunne lese meg fram til ang. den pre-ampen du nevnte kunne jo forsåvidt passe meg. Men som du sier kan man jo vente på litt flere svar.

Jeg kjøper gjerne brukt da smertegrensen min sånn rent økonomisk ligger under 4000kr. Alt utstyret mitt er forøvrig svart.

Kan en rør-basert sak være noe for en som liker litt varm lyd? men mister man da den litt "crispe" følelsen da?

Mange spørsmål

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ArcticOC
    Takker for tipset!

Det jeg kunne lese meg fram til ang. den pre-ampen du nevnte kunne jo forsåvidt passe meg. Men som du sier kan man jo vente på litt flere svar.

Jeg kjøper gjerne brukt da smertegrensen min sånn rent økonomisk ligger under 4000kr. Alt utstyret mitt er forøvrig svart.

Kan en rør-basert sak være noe for en som liker litt varm lyd? men mister man da den litt "crispe" følelsen da?

Mange spørsmål
    Jeg er nok like ny på dette som deg (på stereo), bortsett fra at jeg har brukt litt tid på å få tak i forforsterker allerede.
    Rørforsterkere koster gjerne litt, men man har jo Xindak som er godt likt og gir veldig mye for pengene. Har et inntykk av at de som har vært med i hifi verden siden 70-80 tallet ikke liker kinesiske produkter mye. For my glitter og stas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •