Forsterker til B&W 683 eller CM7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W 683 eller CM7

Hei. Skal kjøpe nye høyttaleren. Sannsynligvis CM7 eller 683. Trenger forsterker til dette. Har postet en tråd om dette før. Fikk da svar om at LYNGDORF SDA2175 vil være et utmerket valg.

Men har blitt frarådet den pga. kjedelig og klinisk lyd. Ser derfor etter alternativer. Har ca. 15k til rådighet. Kjøper gjerne brukt.

Ønsker gjerne for/effektrinn for større fleksibilitet med tanke på oppgradering osv. Har tenkt på abrahamsen ? Noen som tror disse vil passe ?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til CM7 har jeg testet Thule IA150, Primare I21, Densen DM10, Rotel RA06, Shanling A40 og Arcam A90 hjemme. Har i tillegg hørt dem på Cambridge 740 og Denon PMA1500 i butikk. Mitt valg ble Arcam. Jeg har skrevet om prosessen her: Forsterker og cd-spiller til B&W's CM7 hvis det kan være til hjelp.

Av rimelige forsterkere har jeg sett Nad 372 (til 683) og Xindak 6950 (til CM7) bli anbefalt av flere. I den prisklassen du antyder har jeg også sett Lyngdorf bli anbefalt. Personlig holder jeg en knapp på Arcam. Med en solid strømforskyning er de mye sterkere enn de antall oppgitte watt skulle tilsi. Nå skal det sies at jeg er meget inhabil

Rotel er jo også en mulighet om du vil ha pre/ effekt! Selv om min erfaring med RA06 ikke var så bra, så skal jo Rotel tradisjonelt passe bra til B&W.

Abrahamsen har jeg ikke peiling på. Har hørt at de minner mye om de gamle Electrocompaniet-forsterkerne. Stemmer det?

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Til CM7 har jeg testet Thule IA150, Primare I21, Densen DM10, Rotel RA06, Shanling A40 og Arcam A90 hjemme. Har i tillegg hørt dem på Cambridge 740 og Denon PMA1500 i butikk. Mitt valg ble Arcam. Jeg har skrevet om prosessen her: Forsterker og cd-spiller til B&W's CM7 hvis det kan være til hjelp.

Av rimelige forsterkere har jeg sett Nad 372 (til 683) og Xindak 6950 (til CM7) bli anbefalt av flere. I den prisklassen du antyder har jeg også sett Lyngdorf bli anbefalt. Personlig holder jeg en knapp på Arcam. Med en solid strømforskyning er de mye sterkere enn de antall oppgitte watt skulle tilsi. Nå skal det sies at jeg er meget inhabil

Rotel er jo også en mulighet om du vil ha pre/ effekt! Selv om min erfaring med RA06 ikke var så bra, så skal jo Rotel tradisjonelt passe bra til B&W.

Abrahamsen har jeg ikke peiling på. Har hørt at de minner mye om de gamle Electrocompaniet-forsterkerne. Stemmer det?

Lykke til!

Hvordan er du fornøyd med høyttalerne da ?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av valo79
    Hei. Skal kjøpe nye høyttaleren. Sannsynligvis CM7 eller 683. Trenger forsterker til dette. Har postet en tråd om dette før. Fikk da svar om at LYNGDORF SDA2175 vil være et utmerket valg.

Men har blitt frarådet den pga. kjedelig og klinisk lyd. Ser derfor etter alternativer. Har ca. 15k til rådighet. Kjøper gjerne brukt.

Ønsker gjerne for/effektrinn for større fleksibilitet med tanke på oppgradering osv. Har tenkt på abrahamsen ? Noen som tror disse vil passe ?
    Hei. Har hatt SDA 2175 til b.l.a mine B&W 804. Fungerte helt ok. Lyden kan bli litt gjennomsiktig ved bruk av feil kilde. Viktig med kilde av litt mørk klangbalanse. Hva med Parasound NC 2250. Meget rått sluttrinn til en meget god pris. 14k

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du 15k ville jeg gått for NAD M3 brukt. Tror det ligger en ute enten her eller på hifisentralen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

NCMS

Ncms er importøren.
    Disse selger PS

www.dynabel.no
    www.avhifi.no
    LTR AUDIO & VIDEO DESIGNE

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Har du 15k ville jeg gått for NAD M3 brukt. Tror det ligger en ute enten her eller på hifisentralen.
    de er nok solgt ja. så er det noen som selger m3 kjøper jeg gjerne. har tro på den forsterkeren.

likte ikke særlig designet til arcamen men høres ut som den spiller bra ut fra din testing Gimsegutten.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er du fornøyd med høyttalerne da ?
    De spiller pent syns jeg. En mellomtone som jeg ikke har hørt maken til til denne prisklassen. Åpen og transparent lyd. Bassen er også god på passe lydvolum. Eneste svakheten er vel kanskje at de føles litt små til rommet (stue med åpen løsning til kjøkken og spisestue) når jeg skal skru opp volumet. Til fest ville jeg m.a.o. valgt en annen høyttaler, kanskje 683, men det spørs vel litt hva slags egenskaper du vektlegger mest.

Snakker du 15000 og brukt, så åpner det seg nok mange alternativer ja. Jeg skulle også ha likt og hørt Nad M3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja snakker 15 k til forsterkeri brukt og. Men sjelden M3 selges. Nettopp solgt min primare spa20 så nå trenger jeg forsterker ASAP.

Ja blir nok kanskje B&W 683 siden jeg trenger litt rockehøyttaler. Ligger en Primare 557 ute men har hørt at de ikke "funker" skikkelig med B&W.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja snakker 15 k til forsterkeri brukt og. Men sjelden M3 selges. Nettopp solgt min primare spa20 så nå trenger jeg forsterker ASAP.

Ja blir nok kanskje B&W 683 siden jeg trenger litt rockehøyttaler. Ligger en Primare 557 ute men har hørt at de ikke "funker" skikkelig med B&W.
    Ikke glem Vincent og Parasound. Varm og behagelig klangbalanse
    Meget god match til B&W

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ikke glem Vincent og Parasound. Varm og behagelig klangbalanse
    Meget god match til B&W

ok noen spesielle modeller ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

ok noen spesielle modeller ?
    Parasound NewClassic 2250 sluttrinn og 2100 pre-amp.
    Vet at LTR AUDIO & VIDEO DESIGNE har noen demomodeller tilgjengelig.
    Masser av krefter i dette 2250 trinnet. Forforsterkeren har jo fått masse skryt pga god lyd, og ikke minst at den har prossessorinngang.

2100 koster 5995,- veil og 2250 koster 14000,- veil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøre Thule ia150b på B&W683. Sweeeet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arctica
    Jeg skal kjøre Thule ia150b på B&W683. Sweeeet!
    Ja kanskje jeg skal teste den ut også..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal muligens handle CM7 til sommeren, iåm at de kommer i sort pianolakk - noe som gir plusspoeng hos meg. Til forsterkeri står jeg da fritt. Det eneste jeg er sikker på, er at mine nåværende forsterkere ikke vil være i nærheten til å gi meg det jeg vil ha ut av disse ht.

Jeg har prøvd et lite hjemmekinoopsett til nå, men merker at lyden som regel blir formidlet i to kanaler. Kanskje er jeg ikke den filmtypen jeg liker å tro at jeg er.. Vel, derfor er jeg ute etter en ren stereoforsterker.

Denon PMA-1500
    Xindak XA-6950

Om noen har forslag, så kunne jeg tenkt meg noen tips til andre forsterkere..
    Takktakk!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes
    Jeg skal muligens handle CM7 til sommeren, iåm at de kommer i sort pianolakk - noe som gir plusspoeng hos meg. Til forsterkeri står jeg da fritt. Det eneste jeg er sikker på, er at mine nåværende forsterkere ikke vil være i nærheten til å gi meg det jeg vil ha ut av disse ht.

Jeg har prøvd et lite hjemmekinoopsett til nå, men merker at lyden som regel blir formidlet i to kanaler. Kanskje er jeg ikke den filmtypen jeg liker å tro at jeg er.. Vel, derfor er jeg ute etter en ren stereoforsterker.

Denon PMA-1500
    Xindak XA-6950

Om noen har forslag, så kunne jeg tenkt meg noen tips til andre forsterkere..
    Takktakk!
    Da jeg lyttet til forsterkere til denne høyttaleren, kom jeg fram til at pms1500 var litt for puslete. I denne prisklassen vil jeg tro at Xindak er et godt kjøp! Har sett flere som har anbefalt den til CM7.

Selv valgte jeg Arcam A90 som er noe dyrere. Anbefaler Arcam på det sterkeste. Du kan jo f.eks se etter A85, A90, FMJ A32 og FMJ A38 Test av Arcam FMJ A38 Stereoforsterker - Tester - Lyd og Bilde på bruktmarkedet. Det dukker opp noen jevnlig...

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Arcam AVR300 på mine CM7 og det var musikk i mine ører! Mellomtonen løftet seg godt! Så kan trygt anbefale Arcam som noen andre her også har gjort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •