hegel p2a+ midgard blokker å klipsch rf-7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy hegel p2a+ midgard blokker å klipsch rf-7

heihei folkens

Igår gjikk eg til inkjøp av 2 nydlige Klipsch Rf-7, men er dessverre litt missfornøyd, låter ufattli bra opp til halvt volum,men etter det blir det utrolig skarpt,mesten så bare diskanten øker å ikke bassen, er det veldi dårli komb med forsterkerene eller hva kan ver skylden?
    kan det hjelpe om eg bytter til balanserte signalkabler? har kjøpt nye høytalerkabler(ikkje motatt) av type monster med støyfilter boxer på på 2,5m.
    på gitarmusikk er det ganske bra, vertfall som på dire straits fereksempel. men kommer det noe techno er det håpløst..

håper på mye bae svar

MVH stein arild

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres for meg ut som om du har bommet raftig med elektronikken...

En soft rørpre og en Parasound A21 burde gjøre jobben bra i alle kategorier..

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser rommet ut? Om det er nakent med mange reflekterende flater er det nemlig ikke sikkert du tjener noe på å bytte elektronikken.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Høres for meg ut som om du har bommet raftig med elektronikken...

En soft rørpre og en Parasound A21 burde gjøre jobben bra i alle kategorier..
    hei
    synd å høre du ikke er fornøyd. har selv parasound på klipsch spiller helt rått,
    mulig midgard blokkene blir for "gjenonsiktige".plassering av høytaller?
    mvh glenn

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hvordan ser rommet ut? Om det er nakent med mange reflekterende flater er det nemlig ikke sikkert du tjener noe på å bytte elektronikken.
    Helt enig, jobb med rommet før du begynner å bytte ut all elektronikken

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en kjapp kikke på profilen din ser jeg at rommet ikke akkurat spiller på lag. Står Rf7 det CV sto?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    hei
    synd å høre du ikke er fornøyd. har selv parasound på klipsch spiller helt rått,
    mulig midgard blokkene blir for "gjenonsiktige".plassering av høytaller?
    mvh glenn
    plasering er vel rommet er 3,5m x 4 ca, å dem står plasert på kortveggen i hjørnene å eg har lytteplass bakerst i rommet. høytalerene står vel 65cv fra veggen, å litt vinkla mot midten av sofaen vist dere fårstår, å 30cm fra veggen fra siden.
    helt feil?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oberon kan funke fint på rf7! Du må bare være litt nøye på valg av kilde og pre! Selv brukte jeg en krell kav 400xi som pre og oberon 6.1 på de, signalkildene var emc1up og en phillips dvd spiller, fungerte greit ypperlig!
    Jeg ser ikke bort fra at rommet ditt også kan ha endel med saken å gjøre, men prøv å få lånt deg en annen pre som er litt softere
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    oberon kan funke fint på rf7! Du må bare være litt nøye på valg av kilde og pre! Selv brukte jeg en krell kav 400xi som pre og oberon 6.1 på de, signalkildene var emc1up og en phillips dvd spiller, fungerte greit ypperlig!
    Jeg ser ikke bort fra at rommet ditt også kan ha endel med saken å gjøre, men prøv å få lånt deg en annen pre som er litt softere
    takker for flotte svar, lader camerae litt nå å skal legge ut litt bilder,lettere å forstå eg da

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

biler

nå har eg lagt opp noen bilder for å c om det hjelper : http://avforum.no/minhifi/show.php/nalegutt
    takker folkens

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er for ung for Klispch -> du hører alt for høye frekvenser. Mange sier Klipsch låter for skarpt, det synes ikke jeg og mine ører gir seg ved 14-15 khz. Så jeg oppfatter ikke skarpheten som noe problem.

Hvis du kan gjøre noe med refleksjoner bør du prøve det før du hiver ut noe elektronikk.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er høytalere som krever enormt mye krefter. Kanskje komboen med Midgar og Hegel ikke akkurat er den beste. Rør er å anbefale på Klipsch. I tillegg passer Rotel veldig bra(syns jeg). RB1092. Hegel skal jo være ganske nøytral og "kjedelig". Så kanskje du bør skifte litt elektronikk. Det med at de spiller dårligere når du skrur mer enn halveis, skyldes jo bare mangel på krefter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Dette er høytalere som krever enormt mye krefter. Kanskje komboen med Midgar og Hegel ikke akkurat er den beste. Rør er å anbefale på Klipsch. I tillegg passer Rotel veldig bra(syns jeg). RB1092. Hegel skal jo være ganske nøytral og "kjedelig". Så kanskje du bør skifte litt elektronikk. Det med at de spiller dårligere når du skrur mer enn halveis, skyldes jo bare mangel på krefter.
    Mangel på krefter?
    Om du ser hvilke monoblokker han har finner du fort ut at det ikke akuratt er mangel på krefter som er problemet;-)

Han har 2x600watt. Om du mener han trenger mer krefter så bør han vel kanskje ikke kjøpe seg rør forsterker?

RB1092 er også ICE basert forsterker og bruker vel samme modulene som Midgard.

Edit: Jobb først med rommet, (ikke nødvendigvis plassering av høyttalere (selv om det ser ut til at de ikke er satt opp helt bra for lydbildet i sweetspot)) men heller demping av første refleksjons punkt, og prøv deg frem med litt demping på vegger, tak, gulv ect. Vinudet ditt kan også være en grunn til problemet.

Edit 2: Ser du har teppe på gulv. Samt ganske feit sofa. Prøv med noen dempe plater på vegger (første refleksjons punktet) og i vinduet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Mangel på krefter?
    Om du ser hvilke monoblokker han har finner du fort ut at det ikke akuratt er mangel på krefter som er problemet;-)

Han har 2x600watt. Om du mener han trenger mer krefter så bør han vel kanskje ikke kjøpe seg rør forsterker?

RB1092 er også ICE basert forsterker og bruker vel samme modulene som Midgard.

Edit: Jobb først med rommet, (ikke nødvendigvis plassering av høyttalere (selv om det ser ut til at de ikke er satt opp helt bra for lydbildet i sweetspot)) men heller demping av første refleksjons punkt, og prøv deg frem med litt demping på vegger, tak, gulv ect. Vinudet ditt kan også være en grunn til problemet.

Edit 2: Ser du har teppe på gulv. Samt ganske feit sofa. Prøv med noen dempe plater på vegger (første refleksjons punktet) og i vinduet.
    er enig me deg der,kan ikkje fårstå att eg har mangel på effekt,hehe.. eg hadde jo vega dc1515 før, å dem spillte dem jo som fletta føk, å det er 4 stk 15, å dette er 2 usslige 10" i hver*ler*
    men,eg fant frem en gammel cdspiller, å det ble mye bedre med en gang. så tror egentli der er spilleren som har tatt kveld, eg har prøvt litt forsjelligt idag, annleget har stått på siden eg sto opp i 12 tiden, å har spillt konstant,hehe..
    men skal få låne meg ein NAD dvdspiller å c om det hjelper,men hva slags form for demping anbefaler dere? har aldrig vore borti demping før. men det ble mye mer liv i bassene bare med å skifte cdspiller, selv om eg har en gammel sony spiller nå,men det ble bedre bare me den

setter stor pris på hjelpen fra dere

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    er enig me deg der,kan ikkje fårstå att eg har mangel på effekt,hehe.. eg hadde jo vega dc1515 før, å dem spillte dem jo som fletta føk, å det er 4 stk 15, å dette er 2 usslige 10" i hver*ler*
    men,eg fant frem en gammel cdspiller, å det ble mye bedre med en gang. så tror egentli der er spilleren som har tatt kveld, eg har prøvt litt forsjelligt idag, annleget har stått på siden eg sto opp i 12 tiden, å har spillt konstant,hehe..
    men skal få låne meg ein NAD dvdspiller å c om det hjelper,men hva slags form for demping anbefaler dere? har aldrig vore borti demping før. men det ble mye mer liv i bassene bare med å skifte cdspiller, selv om eg har en gammel sony spiller nå,men det ble bedre bare me den

setter stor pris på hjelpen fra dere
    Ja, det hjelper på med en skikkelig signalkilde. Merket det ganske så mye når jeg kjøpte Marantzen. Mye mer trøkk i lyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet til en rørforsterker eller en liten og god transistor med varm klang, kjøpt en god CD-spiller og dempet veggene noe.

Festlig med for lite krefter :-D. Jeg har omtrent samme størrelse på rommet og kan spille dundrende høyt (for høyt for ørene) med 30W og 88db følsomhet. Med så effektive høyttalere som du har så hadde det vært moro å visst hvor mye max effekt du bruker av dine 600 tilgjengelige. Tipper 10w jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •