Trenger hjelp til kjøp av reciver mm.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til kjøp av reciver mm.

Hei.
    Jeg skal i løpet av et par måneder kjøpe meg "hjemmekino-opplegg" (reciever, høyttalere, sub, dvdspiller, projektor og lerret).

Det jeg først og fremst skal begynne med er lydbiten, så da tenkte jeg kanskje noen her kunne være behjelpelige. Når det kommer til budsjett, så vet jeg egentlig ingenting om priser etc., men jeg skal ikke ha noe sykt villt, så pris vil være en viktig faktor når det kommer til valg av utstyr. FYI: Jeg kan lite om dette, utover det som er common knowledge.

Kommer til å brukes til filmer, se NHL/NFL og ps3.

Reciever: HDMI-inn og ut må jeg ha. Ser for meg at jeg trenger en med 2-3 HDMI innganger (ps,dvdspiller), og 2 HDMI utganger (1 til TV og 1 til projektor). Dette er det eneste kravet jeg stiller utover at den skal være 5.1 (alle er kanskje det?). Ser for meg pris rundt 5k eller lavere, er det realistisk?

Høyttalere: Kan jeg ingenting om, men jeg må jo ha surround. Får man gode høyttalere under 2k?

Sub: Kan jeg heller ingenting om. Under 1k?

DVD-spiller: Burde vel ha en med harddisk i, DVD-opptaker kaller man kanskje det. 1-2k?

Forslag mottas med stor takk!

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe begrenset budsjett du opererer med, her er iallefall en receiver som er under 5000,-

Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-1908 Hjemmekinoreceiver

Denne har også 7.1 pre-out slik at du kan bygge på med en effektforsterker senere.

Fullt 5.1 oppsett til under 2000 er oppnåelig men neppe noe å trakte etter, tror du fort vil gå lei lyden da. Ville heller bygget opp over tid og spart litt ekstra, begynn med kun frontkanalene og ta tiden til hjelp.

Dynavoice M-65 i sort farve

Sub til under 1000? Må bli brukt isåfall, hva med en XTZ? XTZ 99 W10.16 Pianolakk

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du vil ha 2 HDMI utganger så har du 2 alternativer.

Dyrere receivere, billigste her er vel Marantz SR7002 på rundt 13 tusen, ellers så er det opp noen tusen til.

Eller så kan en billigere med kun 1 utgang, og da kjøpe splitter å sette på denne.

Men uansett så krever vel 2 utganger at begge mottakere takler samme signaler.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brandvold
    Hei.
    Jeg skal i løpet av et par måneder kjøpe meg "hjemmekino-opplegg" (reciever, høyttalere, sub, dvdspiller, projektor og lerret).

Det jeg først og fremst skal begynne med er lydbiten, så da tenkte jeg kanskje noen her kunne være behjelpelige. Når det kommer til budsjett, så vet jeg egentlig ingenting om priser etc., men jeg skal ikke ha noe sykt villt, så pris vil være en viktig faktor når det kommer til valg av utstyr. FYI: Jeg kan lite om dette, utover det som er common knowledge.

Kommer til å brukes til filmer, se NHL/NFL og ps3.

Reciever: HDMI-inn og ut må jeg ha. Ser for meg at jeg trenger en med 2-3 HDMI innganger (ps,dvdspiller), og 2 HDMI utganger (1 til TV og 1 til projektor). Dette er det eneste kravet jeg stiller utover at den skal være 5.1 (alle er kanskje det?). Ser for meg pris rundt 5k eller lavere, er det realistisk?

Høyttalere: Kan jeg ingenting om, men jeg må jo ha surround. Får man gode høyttalere under 2k?

Sub: Kan jeg heller ingenting om. Under 1k?

DVD-spiller: Burde vel ha en med harddisk i, DVD-opptaker kaller man kanskje det. 1-2k?

Forslag mottas med stor takk!
    hm hvor mye penger har du planlagt å bruke på prosjektor??

med dette budsjettet på lyd vil jeg sterkt anbefale deg og se bort fra surround lyd. hvis du på død og liv absolutt skal ha surround høytalere så bør du kjøpe disse høytalerene:
    QXL.no - 5 x SURROUNDSETT

koster 400kr + frakt og av alt jeg har hørt så er det de beste surround høytalerene du får til i hvertfall under 3000kr. ellers kan du kjøpe en billig surround reciver til ca 2-3k og en grei dvd spiller til ca 1000kr.
    for å få 2 hdmi utganger så må du ut med minst 7-8k så da funker det nok mye bedre for deg å kjøpe splitter, men det forutsetter at du har lik oppløsning på tv og prosjektor ellers kan det fort bli knot og må bytte hele tiden, for å få en brukendes sub så kan du kansje være heldig å finne en til 1k men tviler.

hadde jeg vært deg så hadde jeg sett helt bort i fra surround og kjøpt det beste stereo anlegget jeg hadde funnet brukt til det du er villig til å bruke på lyd nå, og heller ventet med å kjøpe surround til du får litt mere penger.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ann å kjøpe en god surround forsterker, og i starten bruke dem til stereo, for så å bygge ut til surround. Det er billigere enn å måtte kjøpe 2 anlegg på sikt.

Billige og gode høytallere har surround.no. Da tenker jeg på de Dynavoice høytallerene som får skikkelig skryt.

Men uansett så er beste tipset å kjøpe kjente merker, da vet man hva man får.

Skal man ha billige surround, så ville jeg heller ha kjøpt Logitech Z5500. Da trengs bare DVD spilleren og PJen ved siden av, og man får. Det settet har 2 digitale (coax og optisk) samt enten 3 analoge stereo, eller 1 stk multikanals 5.1 inngang.

Subben der gjør hele anlegget. Som forresten har god lyd til å være "PC anlegg"

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det går ann å kjøpe en god surround forsterker, og i starten bruke dem til stereo, for så å bygge ut til surround. Det er billigere enn å måtte kjøpe 2 anlegg på sikt.

Billige og gode høytallere har surround.no. Da tenker jeg på de Dynavoice høytallerene som får skikkelig skryt.

Men uansett så er beste tipset å kjøpe kjente merker, da vet man hva man får.
    hei'
    har en denon dvd 1920 for salg sort med hdmi.lykke til
    mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •