Forslag receiver med bra støtte for HD lyd og video-prossesering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag receiver med bra støtte for HD lyd og video-prossesering?

Har noen forslag til en bra receiver for med støtte for HD-lyd (inkl DTS master audio) og bra oppskalering av DVD? Tenkte først på Denon 3808, men Onkyo 905 har HQV Reon chip og den skal gi merbart bedre bilde på DVD-oppskalering enn FAROUJDA chipen til Denon. Men etter å ha leste den offisielle Onkyo 905 tråden på avsforum ble jeg litt skeptisk med mange som ikke skal kjøpe Onyo mer bla pga audio delay problemer på flere sekunder. Denon virker som er mer "sikkert" valg.

Elle er det andre alternativer man burde tenkte på også? Er ganske usikker på hva jeg skal velge..blir vel mest brukt til hjemmekino tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX V-3800

Denne har en meget bra videprosesring.
    Har denne selv, og er kjempefornøyd.

Når det gjelder HD støtte så støtter den alle dagens formater også HDMI 1.3
    Men har selv ikke testet den på 5.1 eller 7.1 siden kinorommet ikke er ferdig. Bruker den kun på 2.1 i Stua.

Vertfall et tips!
    Den ble jo også "årets" receiver i lyd&bilde :-)

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V1800 støtter også alle hd formatene til nå og opskalerer bilde. Jeg bruker denne som prosessor i et 5.0 oppsett og den gjør en glimrene jobb.

Yamaha RX-V1800 ble kåret til best i sin klasse i bladet hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags video chip sitter det på denne? Ser at ingen av disse har oppskalering av 720p til 1080p, og den har ikke HQV Reon chip?
    Edit: Yamaha har Anchor Bay 1010 chip, skal vistnok være bedre enn Faroudja DCDi som sitter i Denon. Med litt dumt med Yamaha er at den kun har oppskalering av 480i/p, ikke 720..
    Men hva med Onkyo 905? Er det så store problemer med denne?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Hva slags video chip sitter det på denne? Ser at ingen av disse har oppskalering av 720p til 1080p, og den har ikke HQV Reon chip?
    Abt VRS tror jeg den heter. Skalerer ikke HDMI, bare analoge kilder etter hva jeg har lest.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, leste også at den kun gjøre oppskalering av analoge 480 kilder, ingen HDMI oppskalering. Så er fortsatt veldig usikker. Denon 3808 eller Onkyo 950 er andre alternativer. Onkyo 950 har bra video chip, men blir veldig varm og er endel issues med den ser jeg. (audio sync osv) Men det flester er kanskje fornøyd med Onkyo..

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Onkyo 875 og er meget fornøyd med den og kan absolutt anbefales:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg har Onkyo 875 og er meget fornøyd med den og kan absolutt anbefales:-)
    Enig med deg. Har begrenset erfaring siden jeg bare har hatt den siden fredag, men meget positivt overrasket over det meste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste akkurat i Onkyo 875 tråden på avsforum. Denne skal ha oppskalering av alle HDMI og alle formater, dvs. bedre enn 905? Det virker også som det er mindre problemer med denne enn 905. Virker jo som et bra alternativ.
    Hva er hovedforskjellen på 875 og 905? 875 har den samme HD-lyd støtte osv? (DTS-master audio bitstream osv)
    Noen erfaringer med oppskalering?

Hvor har dere bestilt disse ifra?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste akkurat i Onkyo 875 tråden på avsforum. Denne skal ha oppskalering av alle HDMI og alle formater, dvs. bedre enn 905? Det virker også som det er mindre problemer med denne enn 905. Virker jo som et bra alternativ.
    Hva er hovedforskjellen på 875 og 905? 875 har den samme HD-lyd støtte osv? (DTS-master audio bitstream osv)
    Noen erfaringer med oppskalering?

Hvor har dere bestilt disse ifra?
    Hovedforskjellen er vel at 905 har noe mer kraft enn 875 og at det blir sagt at 905 er mer hifi enn det 875 er.Ja den støtter alle HD lydformat og den har meget god oppskalering,jeg er meget fornøyd med bilde på min på HD1:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ønsker du å skalere opp DVD-ene gjennom recieveren? Har du en eldre DVD-spiller uten oppskalering? Per i dag får du tak i nokså rimelige DVD-spillere med veldig god oppskalering. Personlig ville jeg ikke lagt altfor mye vekt på skaleringa i Recieveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hvorfor ønsker du å skalere opp DVD-ene gjennom recieveren? Har du en eldre DVD-spiller uten oppskalering? Per i dag får du tak i nokså rimelige DVD-spillere med veldig god oppskalering. Personlig ville jeg ikke lagt altfor mye vekt på skaleringa i Recieveren.
    Ja, jeg har ingen DVD med oppskalering i dag nei. Tenkte egentlig på Samsung BD-P1400 som har full HD lyd støtte osv, men ikke var så bra på oppskalering. Tenkte derfor å gjøre dette i receiver istedenfor. Selv om jeg skulle ha en bra DVD spiller med oppskarering, vil man ha nytte av oppskalering i receiver ved TV også?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er klart. Vanlige TV-signaler er det en fordel å skalere så godt som mulig. Men om du får digitale TV-signaler, trenger du ikke deinterlacing lenger, og da blir forskjellene mellom videoprosesseringen i de ulike recieverene mindre.

Det er forøvrig ikke alle recievere som kan skalere opp digitale signaler (altså via HDMI).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det er klart. Vanlige TV-signaler er det en fordel å skalere så godt som mulig. Men om du får digitale TV-signaler, trenger du ikke deinterlacing lenger, og da blir forskjellene mellom videoprosesseringen i de ulike recieverene mindre.

Det er forøvrig ikke alle recievere som kan skalere opp digitale signaler (altså via HDMI).
    Det blir digitale TV-signaler ja (Altibox dekoder når den kommer) som har HDMI ut. Så det blir ikke så stor forskjell på hvilken video chip når det er digitale signaler? Jeg bare så flere på avsforum som mente det var stor forskjell på HQV Reon chip (Onkyo) og FAROUJDA som Denon bruker, dette var også på DVD-oppskalering.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det er temmelig liten forskjell i de ulike prosessorene på å oppskalere progressive 576 linjers signaler opp til 720p eller 1080p. Det er slike signaler du får fra digitale dekodere. Der forskjellen kan bli synlig, er hvis du har koblet et analogt, interlaced TV-signal til recieveren. Da vil du kunne oppleve små, horisontale streker i områder på skjermen med mye bevegelse/stor kontrast. Dette vil også gjelde om du f.eks. kobler til en PlayStation 2 eller andre kilder som gir ut interlacede signaler.

På en DVD-plate er filmen lagret interlaced, så om ikke DVD-spilleren deinterlacer, må altså recieveren gjøre det. Og det er altså der forskjellene kan gjøre seg gjeldende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, og hva er det rimelig DVD spiller med god oppskalering som du refererte til her?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg synes flere av de med Faroudja-chip gjør en god jobb, jeg. Men det beste hadde vel sikkert vært å finne en Blu-Ray-spiller som også skalerer bra. Der vil vel mange rope PlayStation 3 med én gang. Jeg tenker også at de nye Sony Blu-Ray-spillerene sikket gjør en god jobb. Men jeg har ikke sett dem. Rene DVD-spillere som gjør det bra til prisen er bl.a. Denon 1940. Den har jeg sett selv, og synes er knall til prisen.

Men om dette lønner seg økonomisk til slutt i stedet for å kjøpe en reciever med god deinterlacer, begynner jeg å lure litt på selv, nå. He, he

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få en DVD spiller med HQV Reon chip i dag, må du opp på Denon 2930. Sier vel sitt om hva man for i en reciver til kr 13 500 (kjøpt på Elgiganten, Lier - enkelt fordi det var innefor rimlig avstand og kunne hentes i butikk).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg synes flere av de med Faroudja-chip gjør en god jobb, jeg. Men det beste hadde vel sikkert vært å finne en Blu-Ray-spiller som også skalerer bra. Der vil vel mange rope PlayStation 3 med én gang. Jeg tenker også at de nye Sony Blu-Ray-spillerene sikket gjør en god jobb. Men jeg har ikke sett dem. Rene DVD-spillere som gjør det bra til prisen er bl.a. Denon 1940. Den har jeg sett selv, og synes er knall til prisen.

Men om dette lønner seg økonomisk til slutt i stedet for å kjøpe en reciever med god deinterlacer, begynner jeg å lure litt på selv, nå. He, he
    Jo, men jeg ønsker en Blu-Ray spiller som kan bitstreame HD-lyd og det kan hverken PS3 eller Sony S-500 eller andre Blu-Ray spillere. (Sony til sommeren). I motsetning til Samsung BD-P1400 som kan bitstreame dts-master audio.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men jeg ønsker en Blu-Ray spiller som kan bitstreame HD-lyd og det kan hverken PS3 eller Sony S-500 eller andre Blu-Ray spillere. (Sony til sommeren). I motsetning til Samsung BD-P1400 som kan bitstreame dts-master audio.
    Den sender vel alle andre formater som bitstream også - prøvd ut i helga med Onkyo 875. Funker som bare F

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •