Brumming fra høytalerne, * Tolking av resultat - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Supert", trenger jo bare nærmere 30 stk. for å dekke alle inngangene, ca. kr. 1000,- :roll:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå prøvd det meste. Alt har blitt koblet fra uten noen oppklarende resultater.

Densen B-300XS brummer litt "i seg selv", uten noe tilkoblet overhodet. Kobler jeg til bare høytalerne virker det som det er denne brummingen jeg hører. Diskanten er helt stille, og det skal meget høyt volum til for å at brummingen skal øke. Som vi omtrent konkluderte med i den gamle posten min trenger kanskje effektforsterkeren en service.

Når jeg koblet til pre-amp'en med Solar Wind interconnect ble resultaten, med på den ene av to like oppkoblinger merket jeg økning i støyen hvis jeg holdt disse kablene i hånden eller trykket lett på dem. Med høytalerkablene skjedde ikke dette. Koblet fra, og opp på nytt, dette skjedde da ikke. :?:

Det merkelige er jo imidlertid at også H/K AVR430 suser som en gud, men her er også diskanten med i bildet. Dette skjer uavhendig om den er er koblet opp alene eller sammen med Densen. Det virker også som det er to "nivåer" her. Med og uten signal! Får den signal øker støynivå "opp et drastisk nivå", uansett lydnivå på dette og uansett kilde.

Jeg har veldig lyst til å tro at det er noe med høytalerne, men med begge?! :shock:

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lån en forsterker av en kompis og teste høyttalerne på den?
    eliminering osv..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge forsterkerne kan jo ikke være ødelagt...?! Selv om feilen ikke hadde vært helt den samme uansett. 'Får' snart balhøytalerne mine, så får se da..

Andre tips tas i mellomtiden i mot med stor takk! :-) Venter nok litt med å kjøpe disse RCA Capsene..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •