Gode små-rør til Music Angel XD-800 (KT88) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 684
    Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Brukte rør med frakt kommer ofte ikke på mer en 200kr... dvs. ingen toll eller mva.
    så man kan lære masse av disse kjøp for ikke å nevne Kjell sine råd kunnskaper han har bygget på laaang erfaring!! uten disse må vi begynne på nytt! og det slipper vi heldigvis!!!

Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Kan vel fort bli stygt om det kommer over toll grensa ? Erfaringsmessig hva kommer frakta på?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titt Kjell

heldigvis for meg så er vi ikke enige her....

har testet de siemens ecc81 trippel mica rørene med singel support....
    de spiller utrolig bra sammen med de samme GE rørene.....
    det er lite forskjell på lyden og låter fortsatt 4 hestehoder bedre en philips miniwatt og rca cleartopp

en promille friskere diskant(men er det negativt--- ikke sikker), detljene og tykk god mellomtone er fortsat her...kanskje litt skummelt at de låter så godt etter kun få timer, men tror dette er minst like gode rør! heldigvis :-D

Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    Hmmm, de er nok betraktelig dårligere, men det avhenger av hva man kombinerer dem med. Du får sammenligne selv - du har vel et par ekte dobbel support også ?

Newcomer espennor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 4 stk av disse rørene til 2 av mine MA. ECC 85 RFT NOS

ECC85 RFT NOS TUBES VALVES 1 PC on eBay, also Valves Electronic Tubes, Audio, Vintage Electronics, Consumer Electronics (end time 25-Mar-09 22:35:08 GMT)

Har dere en god match til disse?

Kunne ikke motstå disse da de var så billige, samt at de fikk gode skussmål tidligere i tråden:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du adresse til websiten der du bestilte ECC 85 Golden Dragon rør?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

heldigvis for meg så er vi ikke enige her....

har testet de siemens ecc81 trippel mica rørene med singel support....
    de spiller utrolig bra sammen med de samme GE rørene.....
    det er lite forskjell på lyden og låter fortsatt 4 hestehoder bedre en philips miniwatt og rca cleartopp

en promille friskere diskant(men er det negativt--- ikke sikker), detljene og tykk god mellomtone er fortsat her...kanskje litt skummelt at de låter så godt etter kun få timer, men tror dette er minst like gode rør! heldigvis :-D

Ja men det er jo fint.

Det kan også bety at det finnes flere produksjonsbatcher av E81CC fra Siemens med noe forskjellig lyd.

Så da får rørfolket være obs på disse, som er billigere i innkjøp.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alter603
    Har du adresse til websiten der du bestilte ECC 85 Golden Dragon rør?
    Jeg bestillte mine hos Motron: bryn@motron.no

Bruker nå Golden Dragon 12AU7 og ECC85. Dette er jeg meget godt fornøyd med, og skal bruke disse en god stund framover slik at jeg blir godt vant med lyden. Har da de originale 12AU7 rørene, RFT ECC85 (som forøvrig har blitt neste brumfrie etter at jeg koblet forsterkeren på XTZ høyttalerene) og Valvo ECC85 jeg skal sammenligne litt med.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du liker Golden Dragon 12AU7 så bør du prøve det moderne TAD RT005 (et selektert Shuguang 12AU7) - som etter min mening er langt bedre. Utvendig ser begge rørene nokså like ut, men lyden er noe annet.

TAD = Tube Amp Doctor - rørene deres har imponert meg, så nå er flere typer på vei for testing. Det blir litt lysere og klarere enn typisk for NOS-rør, men samtidig med mer av NOS-mellomtonen enn noen andre moderne rør.

Man kan gjerne bruke et TAD-rør og et "varmt" NOS-rør pr. kanal, så blir det topp-lyd.

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får sette TAD opp på ønskelisten. Ser kjerringa at det dukker opp ett eneste rør til i posten, er det nesten en garanti for en blåveis

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dette bli en god match da?

ECC 85 RFT NOS
    TAD 12AU7A / ECC82 Premium Selected (balanced)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Ser kjerringa at det dukker opp ett eneste rør til i posten, er det nesten en garanti for en blåveis

Gjør som meg - gå på Biltema og kjøp disse fine firkantede små koffertene med skumgummi inni - legg rørene der og gjem under en benk, etc. Kjøper du flere identiske kofferter (når rørlageret blir stort) tror hun det er samme som er fremme hver gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig - Telefunken ECC 85

Endelig begynner lyden å bli nærmest perfekt.
    Har min MA på hytta, i et relativt enkelt oppsett med en Tanberg 425 CD-spiller og et par Monitor Audio Silver 8 høytalere. MIT inter connects og hjemmelagene høytaler kabler.
    I helgen fikk jeg satt inn et par brukte Telefunken ECC 85 rør og sammen med de originale GE rørene i 12AU7 posisjonen, ble dette supert.

Neste gang skal jeg prøve ut et par RCA Long Black Plate rør (12AU7) jeg fikk tak i nettopp. Det burde bli en artig kombinasjon.

Har tidligere testet Siemends 12AU7 men dette ble litt ullent. Har også et par RFT ECC 85 som fungerte ganske bra sammen med GE (12AU7) rørene som fulgte med forsterkeren, men kan ikke måle seg med Telefunken.

Moro dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brewmaster

Har tidligere testet Siemends 12AU7 men dette ble litt ullent.
    Moro dette!

Ja de vanlige Siemens er ikke noe særlig - det må være industri-variantene E82CC triple-mica double support. Eller tilsvarende Siemens 5814A.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HA HA!

takk for beste råd hittil! sender noen innom for og kjøpe noen slike i morgen...

Gjør som meg - gå på Biltema og kjøp disse fine firkantede små koffertene med skumgummi inni - legg rørene der og gjem under en benk, etc. Kjøper du flere identiske kofferter (når rørlageret blir stort) tror hun det er samme som er fremme hver gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Vil dette bli en god match da?

ECC 85 RFT NOS
    TAD 12AU7A / ECC82 Premium Selected (balanced)

Tror disse TAD-rørene bør brukes sammen med USA-rør som GE og RCA og lignende. Da blir det full klaff.
    Det samme gjelder RFT - de spiller flott sammen med USA-rør. TAD passer spesielt godt sammen med USA black plate-rør.

Så mht de to små-rørene i MA, du velger det ene som USA-rør, og det andre kan da være RFT eller TAD.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror disse TAD-rørene bør brukes sammen med USA-rør som GE og RCA og lignende. Da blir det full klaff.
    Det samme gjelder RFT - de spiller flott sammen med USA-rør. TAD passer spesielt godt sammen med USA black plate-rør.

Så mht de to små-rørene i MA, du velger det ene som USA-rør, og det andre kan da være RFT eller TAD.

Takk Kjell.

Hvilke Usa rør bør jeg bestille da? Det er så enormt mange forskjellige rørbenevnelser i denne tråden at jeg ikke klarer å følge helt med...

Når jeg tenker meg om så står det "made in USA" på 2 av rørene som kom med MA, husker ikke om det var AT12 eller AU12 i farta..Kan de brukes eller må jeg kjøpe andre rør her..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når tid kjøpte du din ? Har du 6N1 i inngangen ? Eller 12AT7 ? Hvis nyere MA må du sjekke røret, det kan være 6N1 selv om det står 12AT7 på platen.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ampen ble kjøpt i juni 08.

Rørene V1 og V4 er merkert med: 5965 med hvit skrift resten klarer jeg ikke å tyde.

Rørene V2 og V3 er merket med 12AT7WC made in USA med rød skrift, 6201 med hvit skrift

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det sikreste er å benytte TAD-rør i 12AU7-posisjonen - inngangsrøret betyr mest for lyden, og her er nok ekte NOS det jeg vil anbefale.

Så da vil det være GE og Sylvania 12AT7 som vil anbefales. For de som har nyere MA med 6N1, så er det jo mange spennende USA-rør som kan prøves i inngangen og med TAD som 12AU7, se de siste smårørs-oversiktene, der TAD-røret er nevnt.

Hvis vi ser på RFT-rørene, så er RFT ECC81/12AT7 godt nok til å gå inn som inngangsrør - og da vil GE 5963 og GE 5814A (flere varianter) passe fint i 12AU7-posisjonen.

Ditt GE 6201 12AT7WC - er det black plate eller grey plate ? 2- eller 3-mica ?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ditt GE 6201 12AT7WC - er det black plate eller grey plate ? 2- eller 3-mica ?

Hvordan ser man det da? Jeg vet ikke forskjellen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espennor
    Hvordan ser man det da? Jeg vet ikke forskjellen...

De store platene inni er enten sorte eller (lys) grå (gråblå). Stor forskjell, pluss at det finnes masse bilder på nettet og eBay, det er bare å søke.

3-mica = 3 micaplater - de nesten hvite horisontale støtte-platene under og over de vertikale anode-platene.

Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •