Gode små-rør til Music Angel XD-800 (KT88) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 684
    Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnetv
    flaks at du sa ifra, skulle akkurat til å kjøpe ett par RFT rør!
    noen som har noen mistanke om hva som kan være galt?
    Sikkert ikke noe galt med RFT generelt, men de jeg fikk kan ikke ha vært helt i orden. Nå har jeg bestillt ett par ecc85 Golden Dragon fra Motron for å ha noe jeg er sikker på virker. Vil jo gjerne få brukt forsterkeren snart I tillegg har jeg kjøpt ett par nye tyske Valvo ecc85 på Ebay. Noen testet disse?

Newcomer MacBeth sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RCA rør

Er dette et RCA 6BK7B blackplate med ny logo? Jeg fikk kjøpt det billig sammen med et tilsvarende rør og tre andre. To 6AU8 og et 6U8A. Vet noen hva slags rør 6AU8 og 6U8A er? Kan de brukes på MAen?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Raytheon 6bq7a/6bz7

Fikk også tak i noen billige RAYTHEON 6BQ7A/6BZ7 rør. 6BQ7A/6BZ7 er vel ikke så bra som bare 6BQ7A, men hva slags rør er RAYTHEON? Logoen er i gull/gul og under den står det REGISTERED. Bak på røret står det J-14 og JAPAN. Esken er merket med en USA adresse i Massachusetts.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som mine 6bk7b blackplates
    gå inn på:Antique Radios, Old Radios: 135 000, Radio Museum, Catalog og søk på rør det står mykje nyttig der.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett disse på ebay, og vurdert kjøp av dem. Fikk tak i noen andre VALVO ECC85 laget i Heerlen, Nederland som jeg synes spilte meget bra.

Jeg prøvde også å få tak i noen VALVO ECC82/12AU7 rør, men tapte auksjonen. Men, hva er verdien av å ha samme produsent på alle fire små-rørene på MAen?

Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    Sikkert ikke noe galt med RFT generelt, men de jeg fikk kan ikke ha vært helt i orden. Nå har jeg bestillt ett par ecc85 Golden Dragon fra Motron for å ha noe jeg er sikker på virker. Vil jo gjerne få brukt forsterkeren snart I tillegg har jeg kjøpt ett par nye tyske Valvo ecc85 på Ebay. Noen testet disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBeth
    Fikk også tak i noen billige RAYTHEON 6BQ7A/6BZ7 rør. 6BQ7A/6BZ7 er vel ikke så bra som bare 6BQ7A, men hva slags rør er RAYTHEON? Logoen er i gull/gul og under den står det REGISTERED. Bak på røret står det J-14 og JAPAN. Esken er merket med en USA adresse i Massachusetts.

Raytheon etter 1960 er produsert i Japan - helt andre rør. Anbefales ikke.

Jeg prøvde også å få tak i noen VALVO ECC82/12AU7 rør, men tapte auksjonen. Men, hva er verdien av å ha samme produsent på alle fire små-rørene på MAen?

Det er akkurat det man må unngå. Man skal generelt IKKE benytte samme produsent på alle fire små-rørene.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [...] Vet noen hva slags rør 6AU8 og 6U8A er? [...]
    Kjenner du til denne søkemotoren, the Tube Data Sheet Locator?

En online søketjeneste som kan lastes ned til egen maskin herfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman
    I tillegg har jeg kjøpt ett par nye tyske Valvo ecc85 på Ebay. Noen testet disse?
    Tester de nå sammen med GE 5814a. synes de er veldig bra

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Skal sjekke ut disse stedene nærmere.

Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Kjenner du til denne søkemotoren, the Tube Data Sheet Locator?

En online søketjeneste som kan lastes ned til egen maskin herfra.

Sitat Opprinnelig postet av jartv
    Ser ut som mine 6bk7b blackplates
    gå inn på:Antique Radios, Old Radios: 135 000, Radio Museum, Catalog og søk på rør det står mykje nyttig der.

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3x 6SN7

Hei Kjell

kunne du være snill og gi meg et tips til 3x 6SN7, dette er litt feil sted men trenger hjelp til min pre.amp

har hatt litt støy i det siste og fant ut at det var min Pre.amp MC-2A3 som slet litt med sine 3x 6SN7 harmonix, etter og ha flyttet litt rundt på de ble det noe bedre...

åpnet den og ser at lyden går først inn på 2 av disse 6SN7

tenkte da og bytte ut disse rørene, men vet ikke hva som er ok

den spiller jo veldig godt etter PCC88 rådet jeg fikk!

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-gode-ror.html

Fikk også tak i 4 stk eske nye Siemens E81CC(til engel), 916kr totalt da har jeg god lyd lenge :-D

Ang. GE trippel M. fra Motron så sluttet de og svare på mail da jeg spurte om de hadde hvit skrift (ikke mil.spec) vet ikke hva som gnager de....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

kunne du være snill og gi meg et tips til 3x 6SN7, dette er litt feil sted men trenger hjelp til min pre.amp

Ang. GE trippel M. fra Motron så sluttet de og svare på mail da jeg spurte om de hadde hvit skrift (ikke mil.spec) vet ikke hva som gnager de....

6SN7 - de beste er de som er merket 6SN7GT eller den militære ekvivalenten: VT231 - unngå derfor nyere industrityper merket 6SN7GTA eller GTB hvis du kan.

RCA er vel eneren her, men også Raytheon, TungSol, Hytron, KenRad og til dels Sylvania (Sylvania: kun de fra 40/50-tallet). Samt Marconi-Osram (GEC) B65.

Et tips: Hvis du ta arbeidet og bytter soklene (eller lager en adapter) kan du kjøre med de billige 7N7-rørene. Alle 7N7 er Sylvania, uansett merking. Fordelen er at de du finner alle er produsert på 40- og 50-tallet, altså den beste perioden for disse rørene. De bruker loctal-sokkel.

Motron: han har mye å gjøre, bare bestill så får du dem nok (hvit skrift) - eventuelt ringe han.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SUPERT!

Viss 7N7 rørene låter like godt så ser jeg ingen grunn til og ikke bytte sokkel :-D

hva er best av black plate / grey plate

bestiller sokler, dette kan jeg jo ev. revereres senere om ønskelig :-D

Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.
    6SN7 - de beste er de som er merket 6SN7GT eller den militære ekvivalenten: VT231 - unngå derfor nyere industrityper merket 6SN7GTA eller GTB hvis du kan.

RCA er vel eneren her, men også Raytheon, TungSol, Hytron, KenRad og til dels Sylvania (Sylvania: kun de fra 40/50-tallet). Samt Marconi-Osram (GEC) B65.

Et tips: Hvis du ta arbeidet og bytter soklene (eller lager en adapter) kan du kjøre med de billige 7N7-rørene. Alle 7N7 er Sylvania, uansett merking. Fordelen er at de du finner alle er produsert på 40- og 50-tallet, altså den beste perioden for disse rørene. De bruker loctal-sokkel.

Motron: han har mye å gjøre, bare bestill så får du dem nok (hvit skrift) - eventuelt ringe han.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Generelt liker jeg grey plate best, men akkurat Sylvania er ekspert på kjempegode black plate-rør. Du må nok teste og finne ut hva du foretrekker.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De koster ikke så mye, så man kan teste begge deler

de siste Siemens ECC81 jeg kjøpte hadde vist ikke dobbel getter support
    vil det si at de er mye dårligere en de med? eller er dette også gode rør?

mvh
    AOS

Generelt liker jeg grey plate best, men akkurat Sylvania er ekspert på kjempegode black plate-rør. Du må nok teste og finne ut hva du foretrekker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

de siste Siemens ECC81 jeg kjøpte hadde vist ikke dobbel getter support
    vil det si at de er mye dårligere en de med? eller er dette også gode rør?

mvh
    AOS

Hmmm, de er nok betraktelig dårligere, men det avhenger av hva man kombinerer dem med. Du får sammenligne selv - du har vel et par ekte dobbel support også ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da, de står i
    men tenkte og ha et sett til liggende men viss de ikke spiller like godt er jo ikke det noen vits...

Hmmm, de er nok betraktelig dårligere, men det avhenger av hva man kombinerer dem med. Du får sammenligne selv - du har vel et par ekte dobbel support også ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

så disse 7N7 rørene hadde 2 forskjellige høyder også, er de like gode?
    Fant noen lave GE rør, men merke hadde vel ingenting å si for alle er laget av sylvania?

mvh
    AOS

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

på leten etter rør

Har sendt forespørsel til motron om priser på de 3 forslagene som er skissert på side 1 her, ikke mottatt noe svar enda.

Hvor kan man få tak i slike rør for en billig penge? Har vært innom tubeshoppen i Canada men fant ingenting der.

Har orginal rør i min Music Angel så skal vel ha endel å hente på litt oppgraderinger. Dog vil jeg ikke bruke så mye penger før jeg har fått testet med litt forskjellige rør.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ebay.com

der er det billige brukte rør

Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Har sendt forespørsel til motron om priser på de 3 forslagene som er skissert på side 1 her, ikke mottatt noe svar enda.

Hvor kan man få tak i slike rør for en billig penge? Har vært innom tubeshoppen i Canada men fant ingenting der.

Har orginal rør i min Music Angel så skal vel ha endel å hente på litt oppgraderinger. Dog vil jeg ikke bruke så mye penger før jeg har fått testet med litt forskjellige rør.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel fort bli stygt om det kommer over toll grensa ? Erfaringsmessig hva kommer frakta på?

Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •