Hjelp til valg av surround forsterker/receiver - NAD/Denon/HK eller ? rundt 6-7000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av surround forsterker/receiver - NAD/Denon/HK eller ? rundt 6-7000,-

Sitter i dag med en Pioneer VSX-915, og kunne vel ha ønsket meg en med litt mere trøkk...

Så er spørsmålet, skal jeg går for NAD, Denon, Harman Kardon eller noe annet ?
    Hadde tenkt å legge meg på MAX 6-7000,-

Var en tur innom Hifi klubben, og der var det ingen tvil fra selgeren, NAD T754 framfor Denon AVR-2308.
    konkludert at det var mere dilldall på Denonen (mye som man i grunn ikke trenger), men bedre lyd og trøkk på NADen - av selgeren !!
    NAD er jo riktig nok gørr i utseende da...

Harman Kardon har jeg ikke fått undersøkt noe som helst om enda...
    og hificenterets hjemmesider er gått bananas akkurat nå...

Eller er det like greit å beholde pioneer receivern, og fylle etter med effektforsterkere ?

Ser jo også at jeg har mulighet for å skaffe meg en større men brukt og eldre modell av nad/denon/hk, er dette noe å egentlig tenke på ?
    og er det virkelig så merkbar ubehagelig støy fra de litt eldre NADene ??

Pr i dag er høyttalerne som i signaturen min..
    XTZ centeren og suben er ikke innomhus akkurat nå, men dukker opp på posthuset straks... og vurderer XTZ 99.36 som nye fronter i framtiden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Det samme lurer jeg på.

skal plukke for første gang! dermed vill jeg gjerne ha noen referanser på produktene før jeg kjøper. Hvis noen har tips til pakke, med høytalere rundt 8-10 000 (kan begynne med stero, men har planer om å bygge ut senere.)

skulle gjerne hatt tips til forsterkervalg, har funnet du at de du nevner en noen som kunne passet mitt behov.

Til mitt bruk er det mest film men også musikk, har en PS3 som også kunne vært tilkoblet. dermed vill jeg ha HD-MI inngang.

link gjerne, er så mye lettere

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår den jeg har jeg, Pioneer VSX-1017. Funker i alle fall fint med mine KEF KHT 3005...
    Den er i alle fall betydelig kraftigere enn 915, og har HDMI-switching.

VSX-1017AV-K Pioneer Surround forsterkere/receivere - Hjemmeunderholdning

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som hificenterets sider funker igjen, fikk jeg sett litt på Harman Kardon.

Ser jo at de nå har Harman Kardon AVR247 på tilbud til 4995,- (normal pris 6495,-)

Penger spart som jeg kan bruke på annet tull :P
    men holder den mål mot f.eks Nad T754 og ev Denon 2308 ??

Syntes Nad hadde en litt kjekk funksjon på fjernkontrollen sin, egne dedikerte volumknapper for; Back, center og Sub i tillegg til hoved volumknappen.
    i motsettning til Pioneer som jeg må knote inn i menyen for å fikse dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva menes om denne?
    Yamaha RX-V861

er jo å få tak i til 5000,- nå...
    Fjernkontrollen ser riktig nok helt på jordet ut, men er jo lyden jeg er ute etter :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •