Hei,

har postet et spørsmål om hvilke høyttalere jeg skal velge i høyttaler tråden, valget står mellom disse forøvrig. Dynavoice F-6 eller XTZ 80.

Spurte om valg av forsterker der også, men tenkte at jeg kanskje får mest svar hvis jeg spør en gang til her...så sorry hvis det blir litt dobbeltposting.

Størrelsen på rommet er forresten 25-30 m2.

Har tenkt å bruke 3000-4000 på forsterker, kan ikke gå noe særlig over 4000. Blir nok til at jeg også handler inn det i Sverige sammen med høyttalere, er litt billigere for forsterkere der også tror jeg.

Bruksområder er musikk og film, med hovedvekt på film, men må funke greit som musikkanlegg også.

Har sett på:

Pioneer 917
Denon 1508
Cambridge 540
Yamaha RXV 661
Yamaha 461
Pioneer 917
Onkyo TX-SR505E

Har ingensomhelst peiling på noe av dette, er som sagt mitt første "ordentlige" anlegg. Vet ikke hva som passer sammen med høyttalere eller noen ting. Har funnet ut at det er greit med HDMI inngang, men har skjønt at alle ikke kan overføre HDMI med lyd...kan noen av de nevnte gjøre det? Trenger noen gode tips og håper å få litt hjelp
Er klar over at noen tråder handler om nesten det samme, har trålt igjennom forumet, men har ikke funnet svar på akkurat det jeg lurer på.