Problemer med Pioneer VSX-817

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Pioneer VSX-817

...og det tilhørende PureAcoustics QX900. Sånn umiddelbart merket jeg at de to nederste av 3 høyttalerelementer i den ene fronthøyttaleren (QX 900F) ikke gav fra seg lyd som sin tvillingbror på høyre side, som er koblet helt likt. Kobberplatene for bi-amping eller noe har jeg ikke rørt.

Så var det DVD-spilleren, DV-400V, også den fra Pioneer. Jeg overfører lyden med en koaksialkabel, så vidt meg bekjent skulle den kunne overføre surround..? Men selv i dvd-spillerens meny står det at den spiller av 2.1 kanals lyd, selv på filmer med 5.1 lydspor. Det er ikke noe menyvalg som kan endre på dette.

Samme med laptopen, som angivelig har et 7.1 kanals lydkort med optisk utgang. Der har jeg heller ingen mulighet til å velge mer enn "Headset", eller "2.0ch" i egenskapene for lydutgang.

Dette kan godt være to forskjellige problemer uten sammenheng, men jeg blir litt grå i håret av å ikke få dette til. Er det slik at de trenger å "godkjenne" hverandre for å kunne overføre 5.1-lyd?

Jeg vet at det er kontakt og lyd i alle høyttalere, da konfigurasjonen gav høylydt resultat. Imidlertid sier den automatiske konfigen av høyttalerne at jeg må sjekke forbindelsen til bakhøyttalerne, noe jeg har gjort sikkert 5-10 ganger. Polariteten er byttet om på alle matematisk mulige måter. Kan det være fordi denne testen aldri blir "godkjent", at recieveren ikke vil spille surround, og derfor ikke aksepterer å ta inn 5.1? Jeg bare spør.

Håper noen vet råd.
    Bjørnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvis noen lurer på det samme

Så må man altså gå inn på manuell innstilling og kjøre power til de to sidehøyttalerne man ikke har, før man får lov å skru på lyd til bakhøyttalerne. Den minste teksten i manualen, definitivt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •