Vincent SP-993

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vincent SP-993

Hei

Vurderer å kjøpe en vincent SP-993. denne vil på sikt bli brukt opp mot enten yamaha soavo1 eller Patos Symphonic. slik det ligger an nå er Soavo den mest aktuelle høytaleren å bruke opp mot denne.

utstyret blir stående i et kombinert Hi-Fi / hjemmekino oppsett og det vil derfor bli brukt uten en ren preamp, men få signalet sitt fra en yamaha surroud reciever (skal oppgraderes denne også, men ikke på en stund enda) .

fint hvis dere kommer med innspill, jeg er ganske ukjent med vincent men 993 så absolutt spennende ut.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Skal ikke uttlae meg om Vincent, men anbefaler å bruke forforsterker eller integrert med HT-inngang.
    Da klarer man seg med rimeligere receivere hvis man bruker anlegget mest som stereoanlegg. Jeg er veldig fornøyd med den løsningen. Stereoanlegget er på en måte "i mål" og eneste grunnen til oppgraderingslyst av receiver er HDMI-mangel. Slipper å tenke så mye på hverken forforsterkerkvalitet eller krefter når jeg kommer så langt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer samme kladd selv. Men husk at den bruker rimelig lang tid på å spilles inn (faktisk en forsteker du merker stor forskjell på..). Og den trekker noe sykt med strøm, selv på tomgang . Men lydkvaliteten er utrolig bra. Det vil bli en lydoppgradering selv om du bruker Yamaha'en som preamp, men det beste er å finne en preamp med "hjemmekino" inngang senere.

Nå vet ikke jeg hva slags yamaha du har, men de har ofte levert gode preamp-deler på sine recivere. Ser du skal oppgradere denne senere uansett, så da er det bare å trå tel .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anlegget blir brukt ca 50/50 stereo/hjemmekino. for min del så blir det enten monoblokker eller en skikkelig effektforsterker.

tanken med å kjøpe sp-993 var at den kan jeg ta med videre når jeg engang får meg et rent hifioppsett og skiller ut hjemmekinoen.

nye høytalere SKAL på plass før sommeren, og jeg må ha mer krefter til å drive de. det jeg lurer på er om vincent er et godt alternativ eller bør jeg kikke på andre alternativer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Vurderer samme kladd selv. Men husk at den bruker rimelig lang tid på å spilles inn (faktisk en forsteker du merker stor forskjell på..). Og den trekker noe sykt med strøm, selv på tomgang . Men lydkvaliteten er utrolig bra. Det vil bli en lydoppgradering selv om du bruker Yamaha'en som preamp, men det beste er å finne en preamp med "hjemmekino" inngang senere.

Nå vet ikke jeg hva slags yamaha du har, men de har ofte levert gode preamp-deler på sine recivere. Ser du skal oppgradere denne senere uansett, så da er det bare å trå tel .
    ah, takker

ja, pengene er egentlig klare, venter bare på pristilbudet

edit: skrivefeil rettet

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bak på Vincenten så er det innganger for både rca og balansert. Du veksler mellom de med en liten bryter bak.

Med dette så kan du kople til to forforsterkere til SP-993, så lenge en av de har balanserte utganger. Så det går fint an å ha både hjemmekino og HiFi på samme sett fronthøytalere.

Byggekvaliteten på denne er enorm.

Som nevnt trekker den brutalt med strøm, heldigvis trenger den ikke å stå på hele tiden for å fungere optimalt.

Du får fortelle om dine intrykk når du får den

Her er en gammel omtale:

audiophile.no
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Bak på Vincenten så er det innganger for både rca og balansert. Du veksler mellom de med en liten bryter bak.

Med dette så kan du kople til to forforsterkere til SP-993, så lenge en av de har balanserte utganger. Så det går fint an å ha både hjemmekino og HiFi på samme sett fronthøytalere.

Byggekvaliteten på denne er enorm.

Som nevnt trekker den brutalt med strøm, heldigvis trenger den ikke å stå på hele tiden for å fungere optimalt.

Du får fortelle om dine intrykk når du får den

Her er en gammel omtale:

audiophile.no
    Har vurdert å gjøre det samme selv, men hadde tenkt mer på Vincent monoblokker sp-t100. Er det også slike innganger på dem? Har ikke veldig god peil på hjemmekino. Har i dag en Vincent SV-236 men vurderer oppgradering til to stk Monoblokker sp-t100 og en forforsterker (muligens SA-T1). Hvilken hjemmekino forforsterker jeg velger vet jeg isåfall ikke.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Har vurdert å gjøre det samme selv, men hadde tenkt mer på Vincent monoblokker sp-t100. Er det også slike innganger på dem? Har ikke veldig god peil på hjemmekino. Har i dag en Vincent SV-236 men vurderer oppgradering til to stk Monoblokker sp-t100 og en forforsterker (muligens SA-T1). Hvilken hjemmekino forforsterker jeg velger vet jeg isåfall ikke.
    Jeg kjenner desverre ikke til SP-T100.

Uansett er det enkelt å få tak i en rimelig rca-switch. Får vel slike til å styre med fjernkontroll også.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker alle for tilbakemeldinger

jeg har nå bestilt meg en sp-993 og gleder meg virkelig til å spille med den.

jeg har desverre ikke de høytalerne jeg ønsker enda, men det kommer til å bli kjøpt inn. er vel på høy tid at jeg lager meg en "min hifi" jeg også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •