Thule

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Thule

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thule

Jeg har surfet mye på dette forumet det siste året, da jeg har vært på utkikk etter nytt anlegg i 30.000 klassen.
    Jeg har liksom falt for Thule ia150b og dva150 sammen med B&W 683.

Men det jeg liksom syns er så rart. Thule blir sjelden nevnt. Men de få gangene noen nevner Thule så er det som regel bare superlativer.

Hver gang det er snakk om forsterkere fra Hifiklubben så blir alltid Nad og Denon nevnt med en gang. Så følger vel Lyngdorf og Cambridge og til slutt Thule. Hva er grunnen til dette? Er Thule for spesielt interesserte, er dem overpriset, dårlig historikk, eller er dem rett og slett bare ukjente?

Det stemmer liksom ikke heilt heller med hva jeg fikk høre her på Hifiklubben i Kr.Sand heller. Jeg gikk inn og sa jeg hadde sett for meg kombinasjonen som nevnt over. Jeg nevte min musikksmak som lett havner i rock, hardrock og metal båsen. Og lurte videre på hans formening om dette oppsettet. Han kunne ikke finne en bedre kombinasjon (rent personlig) men sa videre at dem solgte Lyngdorf i bøtter og spann.

Jeg lyttet en gang til denne komboen i Oslo også. Da ble betjeningen overrasket over hvor vanvittig bra dette spilte sammen.

Jeg har lest flere steder på forumet at folk har vært inne til lytting på noen høytalere, dem i butikken nevner liksom aldri Thule.

Hvorfor er det slik?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg synes også det er ganske mystisk.
    virker som de har ganske bra omdømme, bortsett fra litt kvalitetsproblemer, men ellers virker det som om thule lever litt i skyggen av andre merker.

har forresten akkurat kjøpt en ia150b fra bruktmarkedet, så jeg håper at den ikke skuffer

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble svært skuffet da jeg prøvde meg på en PR100 forforsterker. Den ga alt for lavt signal ut. Fikk kontakt med Andres Thule selv på mail, og han mente den var defekt da han fikk høre hvilke spenningsverdier jeg målte.
    Fikk så en ny, men den var akkurat maken.
    Fikk da ikke mer informasjon fra Thule om hvordan dette kunne henge sammen, selv om jeg purret. Måtte bare heve kjøpet.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv eid thule ia150b det er en knall forsterker. Noen modeller er litt kresen på variasjonen i nettspenning og ryker, men min erfaring er at rykker den ikke med en gang så holder den. Spør om å få kjøpe utstillingsmodellen da er du sikker..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror dette er veldig mye en smakssak.

jeg for min egen del har solgt mitt thule oppsett, og er godt fornøyd med at jeg gjorde det.

det er kvalitetsforsterkere, men de er bakoverlent i lydbildet og det er lite muskler i dem. dog: de er meget korrekte.

likevel, for min egen del, jeg gikk lei, lyden kjedet meg.

jeg er forøvrig i samme gate som deg musikkmessig.

uansett; har du hørt komboen, og liker den. så kjøp den ingen andre enn du selv kan bestemme hvordan du liker lyden din. kvaliteten på thule er det vertfall ingenting å utsette på, hva jeg synes om lyden er en annen sak

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket oppsett hadde du?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cd150b og ia150b. monster XLR mellom dem.

har brukt dem mot yamaha ns555, en energy høytaler jeg ikke husker navnet på (ca 10000kr kostet den). og energy veritas 2.3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •