Parasound new classic 2250 ohm switch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound new classic 2250 ohm switch?

hei fikk min nc2250 i dag og har et lite spørsmål, bak på forsterkeren er det en bryter der du kan velge 2-3ohm eller 4-8ohm last. i bruksanvisningen står det at det anbefales å bruke 2-3ohm settingen selv om du har et par 8ohm høyttalere. noen som vet hvorfor? jeg har klipsch rf-63.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavohmige laster (skal vi si under 4 ohm?) er tyngre å dra for forsterkeren og krever at den kan levere mer strøm. Går ut fra at 2-3 ohm innstillingen får forsterkeren til å puste lettere ved å gi en bedre impedansetilpasning. At denne blir anbefalt ved laster på nominelt 8 ohm også, henger nok sammen med at mange høyttalere i deler av frekvensområdet kan dykke ned i langt lavere impedanser enn det som er oppgitt nominelt. Nominell impedans angir typisk bare et gjennomsnitt. Enkelte "8 ohms" B&W høyttalere kan gi impedanser ned mot 3 ohm, og hvis fasevinklene samtidig er bratte, kan det bety pes for forsterkeren. Mulighet for impedansetilpasning er veldig vanlig på rørforsterkere. Hadde fulgt Parasounds anbefaling, jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for svar
    en annen ting jeg lurer på er, det står to gain kontroller også bak ampen den står nå ca på kl 12 men viss du vrir den på fullt står det THX, hvilken instilling skal jeg bruke da trodde at effektforsterkere skulle stå på max og at volumet skulle justeres fra pre ampen?

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tidytrax
    ok takker for svar
    en annen ting jeg lurer på er, det står to gain kontroller også bak ampen den står nå ca på kl 12 men viss du vrir den på fullt står det THX, hvilken instilling skal jeg bruke da trodde at effektforsterkere skulle stå på max og at volumet skulle justeres fra pre ampen?
    Hos meg står den værtfall skrudd på max. Har testet litt og får best resultater med den på max. Når jeg har den skrudd på klokken 12 opplever jeg en noe tynn og kjedelig lyd, som så og si er bassløs. Test litt selv og vri litt på den, så finner du ut hva som er best for deg

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gain-kontrollene er der nok først og fremst for å gjøre det mulig å tilpasse forsterkeren til andre effekttrinn i oppsett med flere effektforsterkere med ulikt gain / følsomhet. Vil også anbefale at du lar den stå på maks. Da vil den forstyrre signalet minst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •