Pioneer VSX-916-K vs. Yamaha RX-V657?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer VSX-916-K vs. Yamaha RX-V657?

Hei. Trenger litt kyndig hjelp fra noen som har litt mer peiling enn meg. Hvilken av de to forsterkerne er å anbefale (Pioneer VSX-916-K eller Yamaha RX-V657)? Vil bli brukt både til musikk og hjemmekino. Har Polk CSi-9 som front og CS1 som senter og kommer til å bruke Polk på det resterende også. Disse forsterkerne er ikke de dyreste å få tak i, men er disse jeg har tilgang til nå. Kan noen hjelpe meg?

Også: Noen forslag til bakhøyttalere? Hvilken serie passer sammen med de jeg har? Og hva slags forsterker/receiver bør jeg kjøpe for å få ordentlig utbytte av CSi-9, som ikke gjør at jeg må pantsette huset?

På forhånd takk

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse to ville jeg nok gått for Yamaha'en, synes høyttalerne fortjener såpass. Den er et hakk eller to kraftigere enn Pioneer'en, og tror den låter litt bedre også.

Ingen av disse er riktignok bra nok for høyttalerne, men som en midlertidig løsning funker den vel ok ;-)

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvsagt en smakssak, men jeg ville utvilsomt gått for Yamahaen. Jeg synes lyden på Pioneeren er for slank og skrikende, mens Yamahaen er fyldigere og med mer trøkk etter min mening.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •