Kjøpe receiver, 3-4000 kr, trenger eraringer og tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe receiver, 3-4000 kr, trenger eraringer og tips

Er det noen som har erfaring med en av disse receiverne? Vennligst del dem her...jeg skal nemlig ha en receiver i 3-4000 kr klassen og kravet er at den har hdmi inn og utgang og såkalt lpcm støtte...

disse skal visst ha det:

1. Yamaha rx-v661 Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V661

2. Sony STR-DA1200ES Hjemmekino.no - Produktdatabase - Sony STR-DA1200ES

3. Pioneer VSX-917V-S Hjemmekino.no - Produktdatabase - Pioneer VSX-917V-S

4. og denne har jeg fått tilbud om å kjøpe brukt til 3900 kr,
    Denon AVR-2307 Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon AVR-2307

Leter som sagt etter erfaringer rundt disse receiverne...Det haster også siden jeg må bestemme meg om jeg skal kjøpe nr.4 brukt..

Jeg har ikke kjøpt høyttalere ennå, men skal gå for Dynavoice F6 som front og så får jeg se på surround.no om jeg kjøper en dem sammen med noen bakhøyttalere...suben blir nok en XTZ 99 W10.16..

Når det gjelder receiveren, så liker jeg generellt ikke å kjøpe brukte ting...ihvertfall ikke til den prisklassen...hvordan er det med receivere generellt, slites dem mye ut på 1 år?

Kom igjen og tips ivei og del deres erfaringer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt skal ikke en receiver slites, men du har jo den delen med garanti osv...

Jeg kommer antakelig til å kjøpe min neste receiver brukt.

Av de du har listet opp ville jeg gått for Denon 2307, Denon passer godt sammen med Dynavoice synes jeg, og XTZ subene passer godt her. Har du råd og plass ville jeg anbefale deg å tenke på 99W12 også, det er en bedre sub, ikke mye dyrere.

Kjøper du brukt receiver kan du gå opp et hakk eller to, men med litt "eldre" utgaver. Du kan jo evt. sprite opp litt med effekttrinn senere om du kjøper en ny og synes det blir lite effekt etterhvert.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen bekrefte eller avkrefte om alle receiverne som nevnt i første tråd har funksjonen lpcm?

Ikke bruk hjemmekino.no sin omtale, vil helst bekrefte dette av de som faktiskt har receiveren selv..

Og så har jeg vel funnet ut at denonen vil klare høyttalerne greit, hva med de andre jeg listet opp? Blir de receiverne for svake eller??

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*