Kraftig stereoforsterker.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Newcomer ThePatriot sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk idag prøvd ut enda et alternativ for meg ang en kraftig stereoforsterker. Testet Vincent SV-226 MKII og ble positivt overrasket over denne integrerte hybridforsterkeren.

Den er da en integrert forsterker med en rørforsterkerdel. Lydbildet var fint og det virket å være god effekt i denne, selv om jeg ikke fikk testet den på doble titommers ht. I tillegg var finishen meget lekker! 7.000 .- for denne.

Har lett litt her på forumet ang denne forsterkeren men finner ikke så mye info og erfaringer. Er det noen flere som kan dele erfaringer eller vet mer om denne typen. Den har forøvrig 2x100w oppgitt, og den skuffet meg ikke..

Den som gjenstår å teste er da HK970..

Newcomer tormichael sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThePatriot
    Den som gjenstår å teste er da HK970..

Heisann. Ser du vurderer HK970. Jeg har denne selv sammen med ett par Dynavoice M65, og syns den gir virkelig god valuta for pengene! Nå er riktignok ikke mine to høytt like krevende som de du skal kjøre, men jeg vil tro at HK vil spille med stålkontroll også i ditt oppsett. Har selv også testet NAD 352 med mine M65, men må si jeg liker HK-lyden mye bedre. Den takler alt jeg kaster mot den imponerende, alt fra Damien Rice til Rage Against, den formidler en klar, stabil tone og akkurat passe mengde bass, uten å bli for mektig og heller ikke skjærende i diskanten. Og kraftressursene virker utømmelige.
    Satte på nye Maskineri-plata til Kaizers når jeg kom hjem nå, og det er en nytelse å høre på! :-D

Anbefaler dog at får testa den med dine høytt, da personlig preferanse nok vil angjøre for deg til slutt, og ikke alle de gode forslagene du har fått og kommet med i tråden
    Ellers er AV-torget ett hett tips, det var der jeg fant min HK til en meget hyggelig pris
    Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Nad hvis jeg var deg. HK'en sine 2x70 spiller fint, men det blir litt pløst. Jeg har Nad c370 og den spiller MYE høyere med sine 2x125 watt, og hvis du da får tak i en C270 i tillegg kan du jo brokoble så det blir 2x300 watt. Samme kan du gjøre med C372 og C272.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tormichael
    Heisann. Ser du vurderer HK970. Jeg har denne selv sammen med ett par Dynavoice M65, og syns den gir virkelig god valuta for pengene! Nå er riktignok ikke mine to høytt like krevende som de du skal kjøre, men jeg vil tro at HK vil spille med stålkontroll også i ditt oppsett. Har selv også testet NAD 352 med mine M65, men må si jeg liker HK-lyden mye bedre. Den takler alt jeg kaster mot den imponerende, alt fra Damien Rice til Rage Against, den formidler en klar, stabil tone og akkurat passe mengde bass, uten å bli for mektig og heller ikke skjærende i diskanten. Og kraftressursene virker utømmelige.
    Satte på nye Maskineri-plata til Kaizers når jeg kom hjem nå, og det er en nytelse å høre på! :-D

Anbefaler dog at får testa den med dine høytt, da personlig preferanse nok vil angjøre for deg til slutt, og ikke alle de gode forslagene du har fått og kommet med i tråden
    Ellers er AV-torget ett hett tips, det var der jeg fant min HK til en meget hyggelig pris
    Lykke til med valget!

Ja den siste forsterkeren jeg skal prøve ut er HK970. Er spent på denne, om den leverer det jeg håper på. Skal prøve den ut på JBL E-100 og evt QLN 12" for å se om den greier disse..

Vi får se.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hk 970 måler godt over 70watt i 8ohm -ifølge high fidelity. i tillegg nesten firdobler den effekten til 2ohm.
    tror ikke det er mange forsterkere til denne prisen som klarer det samme. og iallefall ikke xtz, den kollapset i 2ohm med 30-40watt

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Jeg ville gått for Nad hvis jeg var deg. HK'en sine 2x70 spiller fint, men det blir litt pløst. Jeg har Nad c370 og den spiller MYE høyere med sine 2x125 watt, og hvis du da får tak i en C270 i tillegg kan du jo brokoble så det blir 2x300 watt. Samme kan du gjøre med C372 og C272.

Har prøvd NAD sin C372 og den ble jeg direkte skuffet over! Aldri i verden at den har 2x150W! Det er hvertfall det den er oppgitt med, og det tviler jeg sterkt på.. Selgeren på hifi-klubben var heller ikke fornøyd med denne, og han skulle gjerne sett at de hadde en integrert forsterker som var sterkere..

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eller har jeg hørt mye skryt om XTZ class 100D..

Vet ikke om den vil være kraftig nok, men ville kanskje kikket litt på den. Koster bare 5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd NAD sin C372 og den ble jeg direkte skuffet over! Aldri i verden at den har 2x150W! Det er hvertfall det den er oppgitt med, og det tviler jeg sterkt på.. Selgeren på hifi-klubben var heller ikke fornøyd med denne, og han skulle gjerne sett at de hadde en integrert forsterker som var sterkere..
    Hehe..ok. Var jo bare en anbefaling, jeg har ikke hørt C372 så jeg skal ikke si noe. Det er jo bare 25 watt mellom C372 og C370, og så har de samme strømforskyningen. Men det jeg mente var at Nad'en spiller høyere enn HK på fest. Og som jeg sa, det er jo bare å få tak i en lik forsterker senere, så kan du brokoble de. Du fikk vel kanksje ikke hørt C372'en i brokobling, men det er stor forskjell ihvertfall, så hvis du finner en brukt Nad eller to så er det hvertfall å anbefale.
    Men hør på HK'en du, så får du se selv hva du syns, vet bare at volumet går litt høyere på NAD.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MartiNAD
    Hehe..ok. Var jo bare en anbefaling, jeg har ikke hørt C372 så jeg skal ikke si noe. Det er jo bare 25 watt mellom C372 og C370, og så har de samme strømforskyningen. Men det jeg mente var at Nad'en spiller høyere enn HK på fest. Og som jeg sa, det er jo bare å få tak i en lik forsterker senere, så kan du brokoble de. Du fikk vel kanksje ikke hørt C372'en i brokobling, men det er stor forskjell ihvertfall, så hvis du finner en brukt Nad eller to så er det hvertfall å anbefale.
    Men hør på HK'en du, så får du se selv hva du syns, vet bare at volumet går litt høyere på NAD.

Hei igjen. Ja du har rett i det, de kan brokobles, og da blir nok effekten veldig mye bedre. Og som du sier, disse er forholdsvis billige og enkle å få tak i brukt, og til en billig pris..

Vi får se, skal teste HK' en nå snart.. Er ikke sikkert den heller er så sterk, men alle disse forsterkerne ligger jo fra 5-7.000 kr så man kan vel kanskje heller ikke forvente allverden...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en lang påskeferie har jeg endelig fått testet Harman Kardon HK970. Denne ble testet på QLN Artech 12, og gjorde et godt inntrykk!

Til å være oppgitt til 70 eller 80w synes jeg denne forsterkeren leverer meget bra. Og dette ble en god match med disse store høyttalerne fra QLN. Meget godt trykk, men samtidig fin og "hel" lyd uansett musikk.

Dette synes jeg var en god forsterker til prisen å være!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men mye vil ha mer.. Og jeg lurer nå på å ta i litt mer og ta steget litt lengre opp. Har sjekket ut Vincent 226, og synes den var bra, men enda mer effekt er ønskelig.

Har sett litt på effektforsterkeren Vincent SP-331, og ser at den får gode kritikker. Denne sammen med en grei forforsterker , også helst fra Vincent burde vel bli enda bedre enn HK970!?

Vincent SP-331 burde ha nok krefter til å gjøre meg fornøyd, samt et fint lydbilde.. eller hva?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er forforsterkern du vil ha på Vincent
    AV Hifi

Tror det blir veldig bra jeg .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Carver a500x tilsalgs!!!Har hatt den ilag med Nad 208,og den spiller ræva av den Selgest til h.bydende over 6lapper.dønn strøken..

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Dette er forforsterkern du vil ha på Vincent
    AV Hifi

Tror det blir veldig bra jeg .

Ja riktig. SP-331 og SA-31, tror dette skal være bra for mitt behov.

Eller vil den integrerte; Vincent SV 233 være et bedre valg? Har vistnok oppgitt enda mere effekt, men vet ikke om noen forskjell i lydbilde..?

Hva sier ekspertene her; SV 233 eller en kombo a SP-331/SA-31.. ??

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver på nytt her;

Hva sier ekspertene,, Vincent SV 233 eller en kombo a SP-331/SA-31.. ??

Begge to er sikkert glimrende til mitt bruk.

Har lest endel om begge her på forumet.. og begge får mye skryt.

Hva taler isåfall for og imot disse to alternativene fra Vincent mot hverandre, og vil disse to være sterkere og bedre alternativer en Harman Kardon HK970?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver på nytt her;

Hva sier ekspertene,, Vincent SV 233 eller en kombo a SP-331/SA-31.. ??

Begge to er sikkert glimrende til mitt bruk.

Har lest endel om begge her på forumet.. og begge får mye skryt.

Hva taler isåfall for og imot disse to alternativene fra Vincent mot hverandre, og vil disse to være sterkere og bedre alternativer en Harman Kardon HK970?

Ingen med referanser eller erfaringer disse to Vincentene imellom, samt opp mot HK'en??

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe,, forsterker på 55kg er nok heller uaktuelt for min del. Oppgitt til 160w da, og sparker sikkert skikkelig godt fra seg.. men for mitt bruk skal dette stort sett taes frem til en fest i ny og ne, og da blir 55kg upraktisk..

For min del står det mellom Vincent SV-233 og SP-331/SA-31..

Vil gjerne ha noen for og imot anbefalinger mellom disse to alternativene..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •