Yamaha RX-V3800 vs Onkyo TX-SR875...hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 56
    Newcomer P|zZa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V3800 vs Onkyo TX-SR875...hvilken?

Hepp!
    Holder på å skal oppgradere litt og begynner så smått å gå over til den fantastiske HD verdenen! I tillegg til litt mere guff på anlegget!
    Har lest forumet opp og ned og på skrått, men finner ingen sikkre bevis på hva som er den beste!
    Kan nevne at jeg per idag har en H/K AVR235 forsterker med følgende høyttaler oppsett:
    Front: SA 1280MK2
    Center: SA 710AV
    Bak: SA 505
    Ingen sub per idag

Som dere ser ikke noe spesielt supert annlegg, men føler at jeg savner litt kontroll ved lavt volum samt god dynamik og kontroll ved høy lyd.
    Så da er rett og slett spørsmålet mitt:
    Hva er den beste utav de to i mitt oppsett og ellers generelt!?

Ps: Har fått et veldig godt tilbud på RX-V1800, men føler at denne blir litt for liten både idag og videre oppgraderinger som kommer. Hva tror dere? (Prisen på den blir 8000,-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V1800 helt klart. 3800 har bare en noe større kondensator og leverer 10 watt mer. Du vil få mye mer ut av å evt kjøpe et effekttrinn brukt for de 5000-7000 i mellomlegg

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt mer forskjell enn 10w/kanal mellom 1800 og 3800 (lydkorreksjon og bildeprosessoren). Anbefaler deg å ta en titt i tråden om disse for å lese om erfaringene folk har med dem

Btw: Har selv 3800 og er strålende fornøyd!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse er helt konge.

Men siden jeg har yamaha så stemmer jeg yamaha :-)

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo
    Mvh bigtor

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Er litt mer forskjell enn 10w/kanal mellom 1800 og 3800 (lydkorreksjon og bildeprosessoren).
    Men dette forutsetter at man faktisk kommer til å manuelt tweake lydkorreksjonen i etterkant (som man kan på 3800) eller at man har behov for den innebyggede scaleren - noe vel mange ikke har i disse dager hvor kildene stort sett klarer denne jobben meget bra selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    RX-V1800 helt klart. 3800 har bare en noe større kondensator og leverer 10 watt mer. Du vil få mye mer ut av å evt kjøpe et effekttrinn brukt for de 5000-7000 i mellomlegg
    Slenger meg på denne her!

Du kan eventuelt vurdere å bruke de pengene i mellom på en sub. Det hadde jeg gjort. Da avlaster du receiveren for all lyd under 80 hz med mer kontroll på både lave og høye volum som bonus.

Sjekk ut f.eks SVS her Welcome to L-Sound!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er litt forskjellige meninger ute og går ja!
    Den tråden du viser til har jeg lest litt gjennom, men der er jo så ufattelig mye, så blir bare helt forvirret av å lese den, samme med den onkyo tråden!

Ble faktisk enda mer usikker nå.

Skal jeg kjøpe 1800 og effekttrinn, eller 1800 og en sub eller bare gå for en av de større modellene (ser egentlig ut som det er et fett hvilken jeg velger, så kommer evt til å gå for den jeg får billigst) og leve i sus og dus til neste bonus kommer på konto, og evt oppgradere til sub/effektforsterker da!? hehe..

Grunnen til at jeg ikke har sub per idag er rett og slett for at det blir for mye bråk både med tanke på naboer (leilighet skjønner du..hadde en sub på lån, og det ble svært negativt mottatt..) og sønnen min på 1 år som ligger ganske så nært stuen..

Så det jeg egentlig er mest på jakt etter, er å få god kontroll på lavt volum (og selvfølgelig høyt volum også), da jeg ser mye film på kveldstid.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden får så god pris på 1800 får du kanskje god pris på 3800 også? Det blir snakk om maks 4000 i prisforskjell da og da må du ihvertfall kjøpe brukt effektforsterker. Jeg hadde tatt 3800 viss du har bruk for noen av de ekstra finessene den har eller ikke kommer til å kjøpe effektforsterker om du kjøper 1800.

Angående Yamaha vs. Onkyo aner jeg ikke, har kun prøvd Yamaha, foreløpig.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et tilbud på 13000,- på Onkyo 875, Yamahaen kunne dem ikkje ta inn. Så da står det i mitt tilfelle egentlig bare mellom 1800 og 875.
    Iom jeg ikke har noe dedikert HD-spiller, og har både digital tuner, Wii og vanlig Xbox, så spørs det om det kan være greit med HQV prosessoren i Onkyoen..?
    Så får jeg heller oppgradere til effektforsterker og sub når jeg flytter herifra

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av P|zZa
    Fikk et tilbud på 13000,- på Onkyo 875, Yamahaen kunne dem ikkje ta inn. Så da står det i mitt tilfelle egentlig bare mellom 1800 og 875.
    Iom jeg ikke har noe dedikert HD-spiller, og har både digital tuner, Wii og vanlig Xbox, så spørs det om det kan være greit med HQV prosessoren i Onkyoen..?
    Så får jeg heller oppgradere til effektforsterker og sub når jeg flytter herifra
    HQV er gull på sd kilder slik jeg ser det. Min Denon 2930 som har HQV reon bildebehandling (vet ikke om det er samme i 875'en) og den er knallgod!

Bestilte meg en Onkyo 875 i dag. Valget stod mellom Yamaha 3800 og Onkyo 875. Etter å ha lest tester og forhørt meg, falt valget på Onkyo. Den var egentlig ikke med i evalueringen, men trakk vinnerloddet. Tror Onkyo har mer effekt og således kan man unngå effektforsterker en stund til. Gleder meg virkelig - dette skal bli spennende!

PS: lurer på hvorfor Onkyo'en veier 6 kg mer (Yamaha 3800 17,2 kg og Onkyo 875 veier 23,3 kg)? Den kan da umulig bare være kabinettet som veier mer?

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Sjekk strømforbruket til dem begge!

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vurdert disse receiverene, og valgt falt på Onkyo. Har fått et tilbud på 11500,- noe jeg synes er en bra pris.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også oppgradere på recieverfronten og kommer mest sannsynlig til å bytte ut min gamle yamaha med en onkyo 875.

Har fått samme pris som eksu,siden vi skal kjøre ett lite powerbuy sammen.Ser det heller ikke som umulig å få presset prisen litt til nedover

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    875 er helt klart en svært god receiver
    Vurderte selv Onkyo og Yamaha, men valgte til slutt Onkyo siden de også oppskalerer bildekilder fra Hdmi. Svært fint dersom man har en dvd-spiller eller en annen kilde som gir ut 576i.

Byttet fra en Yamaha DSP-AZ1 som var en dyr forsterker en gang til Onkyo 875, og det var ikke mye forskjell i effekt og kontroll. Men DAC'en i den gamle Yamaha'en var bedre på cd-lyd. Onkyoen var noe bedre på surround, så det sier litt om hvor langt utviklingen har kommet.

Tror det blir bra uansett om du går for Onkyo eller Yamaha. Svært bra begge to, men gå like greit for den største. Man vil alltid ha mer en gang!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det blir Onkyoen på meg også da ja
    Tviler på at jeg ikke blir fornøyd, det er uansett et stort løft fra det jeg har idag!
    Mitt bruksområde er 99,5% film, så det med at surround biten er bedre, er bare positivt for meg

eksu/HiFi Plumber:
    Er det noe offisielt powerbuy, eller noe dere har ordnet lokalt selv?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe vi har ordnet lokalt. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur Yamaha har mest dynamikk uta disse 2 reciverne, etter hva jeg har hørt rundt om kring

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    11,5k for den er jo absolutt ikke ille nei!
    Fikk forresten vite bonusen min idag, (ble ikke så mye som jeg hadde håpet på) så lurer litt på om jeg bare skal gå for 1800!
    Men er litt usikker, så skal sjekke hva jeg kan få solgt rusket mitt for først hehe
    Er ikke greit å ha en hobby innenfor dette!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare nevne det: henta meg en en Onkyo 875 i dag. Første gang jeg har kjøpt elektronikk til stua hvor det er påskrift på esken om at man bør være 2 stk for å bære esken.... Gikk alene også, men fy flate så tung...

Du blir helt sikkert fornøyd med Yamaha'en også! Vant siste reciver testen i i hjemmekino. Det jeg er fortalt er ta Yamaha er hakket råere på film enn Onkyo, men Onkyo scorer bedre på musikk.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •