Yamaha RX-V3800 vs Onkyo TX-SR875...hvilken? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har i hvertfall testet både RX-V1800 og Denon AVR2808 i eget anlegg. Yamahaen imponerer stort på alle områder. Denon receiveren låter som en tam kylling i forhold. I tillegg virker Yamahaen mye mer solid en plastfølelsen jeg fikk med Denonen.

Men når det gjelder Yamaha vs Onkyo tror jeg ikke du trår feil uansett. Det er imidlertid verdt å legge merke til at Onkyoen blir svært varm, og må plasseres deretter, mens Yamahaen har en kjøligere arbeidstemperatur.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det gjelder ikke alle tester - en engelsk test jeg leste så kom Yamaha 1800 dårligst ut, med Denon, Onkyo, Marantz og Sony? som bedre kjøp.
    Siterer meg selv

Her er testen:

Group test: HD AV receivers £1,000-£1,300 - AVReview Home cinema reviews
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fascinerende der er at det de tar frem som Denons sterkeste sider nettopp er det jeg alltid har opplevd som de desidert svakeste sidene ved Denon
    Men nå er som sagt spørsmålet her Onkyo eller Yamaha.
    Jeg ser de trekker Yamahaen mest fordi den ikke har like stålkontroll som Onkyoen ved massive eksplosjoner osv. Der kan jeg imidlertid ikke hjelpe deg siden jeg bruker effekttrinn på frontene

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Akkurat :-O
    Ser brittene er enda litt værre en de norske.
    Watt i hytt og pine, er 4, 6 og 8 ohm er oppgitt uten betegnelse.
    Og hvilket utstyr ble koblet til mon tro :-O

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    mens Yamahaen har en kjøligere arbeidstemperatur.
    Yamaha'en er jo bare lunken under film. Blir litt varm med musikk på 110db over tid, at de har plassert den stygge plastplaten på toppen at for at man ikke skal brenne seg er et mysterium for meg.

Selv var jeg storfornøyd med RX-V1800 de tre ukene jeg hadde den, men jeg klarer ikke å slutte å spørre meg selv om Onkyo kan være enda bedre, bah!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Yamaha'en er jo bare lunken under film. Blir litt varm med musikk på 110db over tid, at de har plassert den stygge plastplaten på toppen at for at man ikke skal brenne seg er et mysterium for meg.

Selv var jeg storfornøyd med RX-V1800 de tre ukene jeg hadde den, men jeg klarer ikke å slutte å spørre meg selv om Onkyo kan være enda bedre, bah!

Vil tro onkyo kan være litt bedre når det er mange som skal se film sammen p.g.a muligheten til og ha et mye større sweetspot og flere sweetspot.

Skal mye til for og få yamaha til og tippe over ja :-)
    Vanskelig og få sikkelig varm under film, da må mann langt over et normalt volum :-)
    Dynamikk bomben Infected mushrooms - Sea og mushrooms på et nivå som får huset til og riste og spon til og falle fra taket må til for og få 3800 brukbar varm hos meg :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweetspot eksisterer kun en plass... Man kan aldri få utvidet sweetspot uten å innføre kompromiss andre plasser.

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Pizza: En rumperister fungerer som en sub, du mater den med LFE-signalet. (Jeg foretrekker iallefall det) Mitt anlegg er langt fra CW, har B&W XT-serie. Kommer alltid til å ha rumperistere i hjemmekinoen min i en eller annen form, synes nesten det blir kjedelig uten, og ja jeg har en SVS-sub i tillegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få ut dette:

Det gjelder samme regelen for receiver som andre komponenter, DET MÅ MATCHES!!!

Nytter ikke lese en test i Lyd & Bilde, lese noen brukererfaringer og ta en avgjørelse ut i fra det. Hva hjelper det deg om komponenten er kåret til verdens beste? Hvis ikke det er testet med stort sett de komponentene du bruker, i ca samme lytterom og av en tester du kjenner lydpreferansene til kan du like gjerne slikke på fingeren og holde den opp i luften! Tester og erfaringer kan kanskje brukes til å luke bort det som ingen får til å fungere...

Receiveren må matche høyttalerene, elektronikken, rommet og dine ører. Lån med hjem og prøv!!!

Hos meg fungerte f.eks. Onkyo 875 ikke i det hele tatt, mens Yamaha 1800 spilte musikk. Andre har motsatt erfaring.

Nevnte jeg at dere må teste hjemme for å finne MATCHEN?

Godt å få det ut.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på jakt etter en ny receiver noen måneder nå som skal matche ett par B&W DM683, og valget har foreløpig falt på Onkyo. Spesielt har jeg lagt vekt på at den har en HQV Reon-VX Chip for oppskalering til 1080p.

Jeg ser nevnt i denne tråden at Yamaha RX-V1800 vant over sine konkurrenter i en test gjort i hjemmekino, men da skal det være nevnt at det var imot Onkyo sin TX-SR705 som faktisk er 2000,- billigere enn Yamahaen ;-) Hadde de testet Onkyo TX-SR805 (som faktisk koster det samme som Yamaha RX-V1800) tror jeg den hadde vunnet lett.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror resultatet hadde blitt omtrent det samme siden det ikke er snakk om noen lydmessig revolusjon fra 705 til 805. Uansett er det egne preferanser som teller. Og liker man Yamahen over 705'en rent lydmessig tviler jeg på at noen endrer mening om de går opp til 805, 875 eller 905 for den saks skyld. De har lydmessig ulike filosofier rett og slett.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg har vært på jakt etter en ny receiver noen måneder nå som skal matche ett par B&W DM683, og valget har foreløpig falt på Onkyo. Spesielt har jeg lagt vekt på at den har en HQV Reon-VX Chip for oppskalering til 1080p.

Jeg ser nevnt i denne tråden at Yamaha RX-V1800 vant over sine konkurrenter i en test gjort i hjemmekino, men da skal det være nevnt at det var imot Onkyo sin TX-SR705 som faktisk er 2000,- billigere enn Yamahaen ;-) Hadde de testet Onkyo TX-SR805 (som faktisk koster det samme som Yamaha RX-V1800) tror jeg den hadde vunnet lett.

ja nå er jeg spent..............hva vil den "vinne" da?
    i sammenheng med?
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:?
    jeg skjønner ikke............
    du leter etter en reciver til dine b&w.
    men du oppgir dine tester/preferanser i video oppskalering.

hva er det egentlig du mener med det du skriver her da.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den eneste muligheten du har for å finne ut av hva som passer deg er å låne med hjem fra butikken. Hvis ikke de vil låne ut, så gå til neste butikk! Når en kjøper hifi er hjemlån er must.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale
    :?
    jeg skjønner ikke............
    du leter etter en reciver til dine b&w.
    men du oppgir dine tester/preferanser i video oppskalering.

hva er det egentlig du mener med det du skriver her da.
    Nå er det jo faktisk A/V-receivere vi diskuterer her, er det ikke? (audio/video) ...jeg regner med at de fleste bryr seg om begge deler her på dette forumet. Beklager hvis du føler deg støtt ;-)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale

ja nå er jeg spent..............hva vil den "vinne" da?
    i sammenheng med?
    "Vunnet" som i å få tittelen som det beste receiver kjøpet, iflg. hjemmekino da.
    Er du bare kverulerende eller har du Yamaha selv?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •