Lyd fra PS3 (optisk) til AV-receiver - får ikke lyd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra PS3 (optisk) til AV-receiver - får ikke lyd...

Noen som har noen gode ideer på hva som er galt? Har koblet en PS3 med optisk kabel på lyd og hdmi på bilde til min Cambridge 340R (denne har kun hdmi switching) og jeg har mappet disse mot hverandre i oppsettet på receiveren. Problemet er at jeg ikke får noe lyd i mitt stereo oppsett (skal bygge ut til 5.1 om ikke så lenge). Kan det være oppsettet på receiveren eller er det lyden fra PS3 som ikke kan dekodes eller noe slikt???

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har slått på lyd over optisk utgang på PS3'e`n?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har jeg gjort. Men hva med alle de lydformatene som man også må sette opp etter man har valgt optisk utgang. Kan man velge hva som helst der eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg krysset bare av for Dolby Digital 5.1 ch og DTS 5.1 ch i tillegg til de som sto der fra før. Det virker i hvertfall greit mot min receiver over optisk kabel. Hva slags lydformater støtter receiveren din?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte så velger forsterkeren HDMI lyd først. På min Pioneer så må jeg da trykke "Signal Select" for å bytte til annen lyd inngang, som jeg da har parret sammen.

Hvordan forsterker har du. Har du en 5.1 forsterker, eller ren stereo. Hvis det er sistnevnte uten DD og DTS dekoding, så må du sette PS3 til PCM på Optisk, og ikke Bitstream. Da får du stereo PCM fra PS3, og du burte få lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Cambridge 340R 5.1 receiver og den tar lydformatene Dolby Digital 5.1, DTS, Dolby Pro Logic, Dolby Digital, DTS-ES 6.1. Det jeg sitter og tenker på nå er om det kan være noe gale med den optiske ledningen. Har ikke fått testet den fra en annen kilde enda, men jeg ser at det lyser i den.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ihandela
    Det er en Cambridge 340R 5.1 receiver og den tar lydformatene Dolby Digital 5.1, DTS, Dolby Pro Logic, Dolby Digital, DTS-ES 6.1. Det jeg sitter og tenker på nå er om det kan være noe gale med den optiske ledningen. Har ikke fått testet den fra en annen kilde enda, men jeg ser at det lyser i den.
    Det røde lyset i enden av kabelen skal være nokså kraftig. Har vært borti dette ved fiber kopling på jobben, at selv om det lyser så funker det ikke alltid.

Newcomer RoyMidt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

til tross for at du har valgt hdmi fra din ps3, så kan du gå inn på instillinger, sound options og velge optisk eller phono lyd.
    og kjøre hdmi samtidig :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •