Ett spørsmål angående Arcam AVR350

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ett spørsmål angående Arcam AVR350

Hei.

Spørsmålet dreier seg om når en skal spille stereo med sub. Kan velge Large+Sub, men dette er ikke ønskelig i utgangspunktet.

I Arcam AVR 350 er det andre alternativet Sat+Sub i stereo. På de fleste andre receivere kan en velge Small+Sub.

Er dette det samme? Gjøres det noe annet i Arcamen i forhold til andre receivere, annen processering e.l.?

Setter alltid pris på svar!

Mvh

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra hva jeg hørte, og de målingene jeg gjorde da jeg selv hadde 350 er det ikke det samme nei. Fikk aldri til å kalibrere inn en sub så lenge jeg valgte Sat + Sub. Akkurat det her er det andre som også har opplevd, så hvis du skal kjøre sub i stereo er det Large + sub som gjelder.

Small + sub, hvor man kan dele mellom front/sub som på andre receivere er med andre ord ikke mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg trodde jeg hadde lest. Får prøve en kalibrering med Large+Sub og se hvordan det blir.

Takk for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke helt å forstå hvorfor Arcam ikke skulle klare å lage en skikkelig Small+Sub integrering så jeg sendte de en mail.

Her er svaret jeg fikk:

“Sat+Sub” is exactly the same as “small+sub”, this processing is done within the Dolby chipset that is *****d with in all Dolby capable receivers.

On the AVR350, if the stereo mode is set to “sat+sub”, then the AVR350 will send a stereo left and right signal to left and right speakers, but it will not send bass information below the crossover frequency (set in the AVR350) to the main speakers – this will be redirected to the sub-woofer."

På Norsk så er det altså Dolby kortet i alle Dolby godkjente receivere som tar seg av denne delingen, Arcam har kun brukt et annet navn enn resten.

Leste derimot på avforum.com, i Arcam owners hjørnet, at Q verdien på filteret var på 12 db/oktav. Vet dere hva som er vanlig på andre receivere? Mulig dette kan være svaret hvis andre receivere har 24 db/oktav, men Q verdien burde da også være lik på Dolby kortene! ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt spørsmål - hdmi via Arcam avr350

Jeg hiver meg på med et nytt spørsmål. Kjøpte meg en Arcam avr 350 før jul og lurer nå på hvordan jeg får bilde fra HDMI kilde ut på tv. Jeg har tidligere koblet dvd spillerens hdmi rett i tv og brukt digital coax til lyd, men siden den har mulighet for hdmi switching tenkte jeg å prøve dette, men jeg får ikke bilde når jeg kobler hdmi kabelen via forsterken. Har noen opplevd dette?

Takknemlig for svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Gratulerer med et veldig bra hifi produkt! Jeg savner fremdeles en del kvaliteter fra Arcam AVR350. Lydmessig er det i referanseklasse når det kommer til receivere, spesielt på musikk.

Anbefaler deg å lese brukemanualen Skroll ned til E18 på denne linken, les under "HDMI Settings", og se om ikke du finner ut av det:

http://www.arcam.co.uk/downloads/DiVA%20AVR350%20E.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henta meg en AVR350 i England i forrige uke.. Var heldig og fikk en ny til 5000,. Fikk og tak i en AVR280 og til 4000,-.. :-D
    Så da er det bare å få satt det opp..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Hei.

Gratulerer med et veldig bra hifi produkt! Jeg savner fremdeles en del kvaliteter fra Arcam AVR350. Lydmessig er det i referanseklasse når det kommer til receivere, spesielt på musikk.

Anbefaler deg å lese brukemanualen Skroll ned til E18 på denne linken, les under "HDMI Settings", og se om ikke du finner ut av det:

http://www.arcam.co.uk/downloads/DiVA%20AVR350%20E.pdf

Takker for svaret. Jeg var såpass desperat i helgen at jeg leste manualen opp i mente, dog uten resultat. Jeg får rett og slett ikke bilde igjennom. Vel vel, det er ikke krise. Får koble spilleren rett i tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jbk
    Henta meg en AVR350 i England i forrige uke.. Var heldig og fikk en ny til 5000,. Fikk og tak i en AVR280 og til 4000,-.. :-D
    Så da er det bare å få satt det opp..

WOW, det var kupp. Har avr 300. Kjempefornøyd.
    Tips til hvordan jeg kan få tak i billig Arcam cd spiller fra UK?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk etter Arcam clearance sale eller bargain sale...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har en AVR 350, men får ikke sub lyd på tv titting, men har det i stereo + dvd. Er det en innstilling i menyen jeg har satt feil? Har trålet brukerhåndboken, men blir ikke klokere av den grunn. Noen som kan komme med et fornuftig svar?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •