Pioneer vs Denon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer vs Denon

Jeg har en Pioneer vsa-ax10i i mitt oppsett idag,men den har ikke hdmi innganger/utganger.

Jeg vil nå oppgradre til en receiver med slike inn/ut ganger!!

Spørsmålet mitt blir da som følger:

Kan jeg bruke min eksisterende receiver som en effektforsterker til å drive frontene eller er det bortkastet viss jeg f.eks kjøper Denon sin siste toppmodell 48.. et eller annet til rundt 20000,- Slik at jeg bare kan selge min eksisterende reciever.?

Jeg vet heller ikke hvordan man kobler opp viss jeg skal bruke min gamle receiver som effektforsterker.
    Kan noen som har litt mer peil enn meg svare en "stakkar" på disse spørsmålene?

Kansje vil jeg ikke få noen forbedring med et receiver bytte heller?

Kan nevne at jeg har Audiovector høyttalere og Denon 3910 dvd spiller samt PS3 som blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Jeg har en Pioneer vsa-ax10i i mitt oppsett idag,men den har ikke hdmi innganger/utganger.

Jeg vil nå oppgradre til en receiver med slike inn/ut ganger!!

Spørsmålet mitt blir da som følger:

Kan jeg bruke min eksisterende receiver som en effektforsterker til å drive frontene eller er det bortkastet viss jeg f.eks kjøper Denon sin siste toppmodell 48.. et eller annet til rundt 20000,- Slik at jeg bare kan selge min eksisterende reciever.?

Jeg vet heller ikke hvordan man kobler opp viss jeg skal bruke min gamle receiver som effektforsterker.
    Kan noen som har litt mer peil enn meg svare en "stakkar" på disse spørsmålene?

Kansje vil jeg ikke få noen forbedring med et receiver bytte heller?

Kan nevne at jeg har Audiovector høyttalere og Denon 3910 dvd spiller samt PS3 som blu-ray.
    Jeg mener at det er bortkastet å bruke en hjemmekinoforsterker som effekttrinn og jeg er ikke sikker på om det er mulig heller med den forsterkeren. Jeg betviler det. (Andre får korrigere meg om jeg tar feil).
    Hvis du først har bestemt deg for å kjøpe ny hjemmekinoforsterker så vil jeg anbefale at du selger den gamle. Og ikke tenk på mer effekt før du har testet den nye. Jeg tror det holder plenty. Hvis du absolutt trenger mer kraft så kan du jo kjøpe et effekttrinn eller monoblokker senere.
    Jeg har koblet Hegel H-200 slik du tenker, men faktisk så merket jeg ikke den store forskjellen på hjemmekino. Den er primært innkjøpt til stereobruk og der er den verd sin vekt i gull.
    Forøvrig ville jeg ikke valgt Denon sin forsterker, men det er ditt valg.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heno
    Jeg mener at det er bortkastet å bruke en hjemmekinoforsterker som effekttrinn og jeg er ikke sikker på om det er mulig heller med den forsterkeren. Jeg betviler det. (Andre får korrigere meg om jeg tar feil).
    Hvis du først har bestemt deg for å kjøpe ny hjemmekinoforsterker så vil jeg anbefale at du selger den gamle. Og ikke tenk på mer effekt før du har testet den nye. Jeg tror det holder plenty. Hvis du absolutt trenger mer kraft så kan du jo kjøpe et effekttrinn eller monoblokker senere.
    Jeg har koblet Hegel H-200 slik du tenker, men faktisk så merket jeg ikke den store forskjellen på hjemmekino. Den er primært innkjøpt til stereobruk og der er den verd sin vekt i gull.
    Forøvrig ville jeg ikke valgt Denon sin forsterker, men det er ditt valg.
    Noe spesiell grunn til at du ikke ville valgt Denon?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For

Guds skyld ikke selg AX10 en!
    Tviler på selv idag at du finner bedre reciver enn denne....

Hvorfor ikke bare kjøpe DVD med HDMI 1.3? eller selge AX10 til meghihi

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke få noe løft i lyden med en ny receiver som støtter alle de nye lydformatene altså??

Kom med et bud så får jeg se hva jeg gjør

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,977
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ax10

Jeg har ikke hørt de nye lydformatene skal jeg være helt ærlig..
    Men den lyden AX10 leverer er i en klasse for seg selv..
    Jeg vet ikke hvor tent du er på nye formater og tilkoplinger og slike ting, for meg er lyden det viktigste og AX10 har vel vært hyllet enekelte plasser som den beste surroundreceiver ever! Nå kommer jo snart det nye flaggskipet LX90 fra pioneer også..

Hva gjelder HDMI og oppskalering så ville jeg kjøpt meg f. eks en pioneer 989 som leverer glimrende bilder og passer utseende messig til Ax10..

MVH Johan

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke misfornøyd med lyden,for all del,har vel aldri hatt en receiver så lenge som denne
    Men leser jo så mye om de nye lydformatene at man sitter nesten å sikler i iveren etter å få prøve noe sånt hjemme til seg selv.Dessuten vil en slik receiver lette tilkoblinger og sørge for at det ikke blir så mye kabel

Hmmmm......VANSKELIG!!!!

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke i tvil her, behold ax10.

Jeg handlet en ax5 av en bruker på forumet her (for en kamerat), og han angret på salget før recievern var ute av huset.. og jeg tror han, for den ax5'en spilte i mine ører bedre på klipsch alene enn yamaha rvx1800 (elns) og parasound blokker, og da tar yamahaen mye av skylda...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere her som annbefaler at jeg skal beholde ax10,men er det virkelig slik at jeg ikke vil få forbedringer med en receiver med true hd og alle de andre nye formatene???

Vel,viss så er tilfelle,kommer jeg selvsagt til å beholde min "gamle" receiver

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Flere her som annbefaler at jeg skal beholde ax10,men er det virkelig slik at jeg ikke vil få forbedringer med en receiver med true hd og alle de andre nye formatene???

Vel,viss så er tilfelle,kommer jeg selvsagt til å beholde min "gamle" receiver
    Så lenge du har analoge multikanals innganger, så kan du kjøpe en HD avspiller som dekoder alt selv, og sende det analogt til forsterkeren, da får du utnyttet HD lyd også. Billigere blir det også.

Panasonic BD10A er en slik spiller, testet i siste "Hjemmekino". Da får du både True HD og DTS Master HD.

Så vidt jeg ser så har din 7.1 inngang, noe BD10A også har som utgang.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende!!Takker for alle svar!Er jo ikke så lett å sette seg inn i alt av nye ting Derfor er det flott med et slikt forum med kunnskapsrike folk,som deler med sånne som meg som ikke har alt klart!

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man ser på baksiden av lx 90 kan man se at de har inkludert RF inngang for laserdisc..:grin:

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Når man ser på baksiden av lx 90 kan man se at de har inkludert RF inngang for laserdisc..:grin:
    Det er vel en LD fantatiker hos Pioneer da. Mener jeg har dette på min AX4 også.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden