Hegel vs Parasound i mitt oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel vs Parasound i mitt oppsett

Har bestillt meg Klipsch RF 83, Skal kjøre de på min McIntosh 275 rør effektforsterker ( noe jeg vet er en god match, hørt det før . Electrocompaniet PC 1 cd spiller.

Er på jakt etter en Forforsterker rundt 10 000. Og da er det Hegel P2A og Parasound P-3 det står mellom. Her er de testet opp mot hverandre :
    http://www.ncms.no/Parasound/HALO_Te...ty_11-2004.pdf

Lurer på om det er noen her som har hørt de 2 opp mot hverandre ? Det er ett veeeldig vanskelig valg for meg. Jeg bor bare 25 min fra Hificenteret så jeg har kanskje mulighet til å få lånt med meg hjem en Hegel P2A når høytallerene kommer.

Når det kommer til utseende så ville jeg helt klart valgt Hegel, da jeg elsker det designet. Men dersom Parasound blir bedre i mitt oppsett er det jo det som betyr mest.

Noen meninger ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound er et merke jeg virkerlig liker. ROCKER som F. Men, problemet med den P3'en er at den har ganske så mye "støy". Vanlige høyttalere fanger ikke opp dette, men klipsch er veldig følsome, og reagerer fort. Mitt valg mellom de 2 er Hegel, som også ser vannvittig bra ut .

Effektforsterkern din er jo helt rå, spar til en til og sett de i bro . HELT VILT!! iallefall var det det på Rf-7 .

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Parasound er et merke jeg virkerlig liker. ROCKER som F. Men, problemet med den P3'en er at den har ganske så mye "støy". Vanlige høyttalere fanger ikke opp dette, men klipsch er veldig følsome, og reagerer fort. Mitt valg mellom de 2 er Hegel, som også ser vannvittig bra ut .

Effektforsterkern din er jo helt rå, spar til en til og sett de i bro . HELT VILT!! iallefall var det det på Rf-7 .
    Takker for informativt svar, hehe ja 2 mc 275 hadde vert gromt. Skal ikke se vekk i fra att det skjer om noen år. Håper på flere svar og meninger om dette. Har ikke helt bestemt meg enda for jeg elsker den "amerikanske" lyden som Mcintosh gir, og jeg føler litt på meg att Parasound bare forsterkere dette ? . Når det er sagt så er det ingenting i hele verden som iriterer mer en suselyd. Så jeg holder litt mot Hegel for øyeblikket da.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bumper jeg, trenger litt flere svar

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel sin effektforsterker fikk jo glimrende kritikk til sammen med klipsch og da burde det vel fungere helt topp med hegel som preamp også og mcintosh passer vel horna perfekt

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hegel sin effektforsterker fikk jo glimrende kritikk til sammen med klipsch og da burde det vel fungere helt topp med hegel som preamp også og mcintosh passer vel horna perfekt
    Takker for den, da står det altså 2-0 til Hegel egentli Mine gamle høytallere er Klipsch RF-5 som jeg nå har som front i min hjemmekino funket utmerket med Mc'en jaffal, og jeg har også hørt den på RF 83 hos en kamerat med Audio Valve eklipse som pre. Dette låt herlig. Den pre'en blir nok litt i dyreste laget for meg dog, men jeg håper og tror att den Hegelen vil gjøre en utmerket jobb for meg.

Kom gjerne med tips av andre merker som kunne vert interesant å sjekke ut i denne prisklassen. Vet jo om EC 4.7. Har selv hatt EC effekt før og det låt jo greit det da. Problemet er att jeg har fjernet EC da designet er så spesielt att om jeg skulle hatt det føler jeg att jeg burde hatt ALT i EC, og det vil jeg ikke da jeg er rørfrelst på effekt delen . Men andre merker?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •