Tid for oppgradering, ønsker "valuta for pengene"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tid for oppgradering, ønsker "valuta for pengene"

Hei

Pr.dags dato så har jeg følgende utstyr i en egen dedikert hjemmekino:

HK AVR8500
    Benq 8720
    Marantz DV7600
    XBOX360
    Squeezebox V2

Lyden distribueres av 4 stk KEF Q7, 1 stk KEF Q9C og 1 stk. SVS 12/2.

Oppsettet får jeg utnyttet relativt maksimalt, da det som sagt står i en dedikert hjemmekino på 15kvm.

Nå har trangen til oppgradering begynt å melde seg, og mest sannsynlig så er det ny receiver som står for tur.

Den som peker seg ut som mest fristende er Yamaha RX-V3800, men kanskje jeg hadde greid meg med en V1800 også?

Hovedargumentet for at jeg ønsker ny forsterker, er romkorreksjon og støtte for de nye lydformatene, samt lukten av en ny åpnet pappeske......

Hvor stor forskjell tror dere det vil være ved en oppgradering fra HK AVR8500 til en V3800 fra Yamaha? Tror dere en V1800 vil være tilstrekkelig med dette utstyret/rommet?

Prismessig så blir ikke oppgraderingen så veldig kostbar, da jeg regner med å få noen kroner for min HK receiver.

En ting er forskjellen med de nye lydformatene, men hva kan jeg forvente meg ved "vanlig" dvd?

Takknemlig for synspunkter.

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For noen måneder siden byttet jeg ut minn Rotel 1056 med Yamaha RX V3800 og er kjempe fornøyd med den oppgraderingen.
    Spesielt på film var det som en helt ny verden, dynamikk, dialoger og effekter fikk et helt klart løft.
    På musikksiden var det ikke så tydelig forbedring, men likevel en forbedring.
    Så Yamaha i kombinasjon med KEF kan jeg helt klart anbefale.
    Om du har nok med 1800 eller vil gå for den litt kraftigere 3800 må du vel vurdere selv.
    Jeg ville angret idag om jeg hadde gått for 1800....men det er jo meg

Uansett lykke til med valget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •