trenger forslag til forbedringer til helicon, ny forsterker eller noe annnet..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger forslag til forbedringer til helicon, ny forsterker eller noe annnet..?

som tittelen sier så er ønsker jeg litt inspill fra gutta på forumet om hva jeg burde gjøre for å få litt bedre lyd. da jeg synes kansje lyden ikke er så bra som den burde være. er vel blitt litt kresen med årene kan man si.. hehe!

har nylig gått til anskaffelse av nye høytalere. Dali Helicon 400 men jeg er ikke helt fornøyd med lyden. har kansje en mistanke om at det er forsterkeren som ikke er stor nok eller god nok til å få alt ut av disse høytalerne, ser at mange her inne skryter mye av de så jeg tror det ligger mer der inne en jeg har hørt enda! så ta en titt på siden min og kom med forslag til oppgraderinger, tveaks folkens!

AVforum.no - bart24's hjemmekino

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du noebudsjett/max pris???

har hørt mye positivt om nad sin "nye" m serie..... har lest at de skal spille veldig bra i lag......men eg vet ikkje, har aldrig hørt de før så.....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re:budsjett

budsjett er vel litt vanskeligt å si eksakt, det kommer nok til å bli brukt en god del lapper fremover. da jeg har planer om senter og bak høytalere i helicon serien også, pluss en sub muligens, får se om jeg klarer å lage plass til en, og så selfølgelig en ny tv! hehe men for en forsterker,, ca 1500 kjøper gjærne brukt. skal få prøve et par oberon 6.1 nå en dag fra en på jobben, se om det gjør underverker eller ikke...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

forsterker til helicon

noen som har tips om forsterker som matcher helicon bra?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må skrive hva du ikke er fornøyd med. 5.1 effektforsterker alså?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bart24
    budsjett er vel litt vanskeligt å si eksakt, det kommer nok til å bli brukt en god del lapper fremover. da jeg har planer om senter og bak høytalere i helicon serien også, pluss en sub muligens, får se om jeg klarer å lage plass til en, og så selfølgelig en ny tv! hehe men for en forsterker,, ca 1500 kjøper gjærne brukt. skal få prøve et par oberon 6.1 nå en dag fra en på jobben, se om det gjør underverker eller ikke...
    Oberon fungerer ihvertfall 10 ganger bedre enn Rotel på H400. Har du budsjett ville jeg også gått for en skikkelig forforsterker.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bytte ut noe så bytt ut Rotel RMB 1075. Her snakker jeg av erfaring og er sikker på at det er mye å hente her !
    Jeg byttet til Parasound A21 og det var stor forskjell det !

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A21 er nevnt... den er helt RÅ!.

Men ellers burde du sjekke ut Lyngdorf effektforstekern til 10000kr, er utrolig bra sak. Men har du penger.. så er A21 et av de beste .

En annen kladd er Vincent sin på 2x200watt, koster vel rundt 18000kr hos AVhifi. Vannvittig bra, men ikke så "amerikansk" og fet lyd som Amerikaneren Parasound har da . Men krefter i overflod, tror kanskje Vincent passer bedre til DALI.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Oberon fungerer ihvertfall 10 ganger bedre enn Rotel på H400. Har du budsjett ville jeg også gått for en skikkelig forforsterker.

ja har planer om å få prøvd et par oberon 6.1 på anlegget etterhvert.

men mener du alså at rsp 1068 ikke er god nok?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett at mange skryter av parasound.

a21. er denne stor nok til å drive h400 skikkelig?

det er en 2 kanals da må jeg også ha en ekstra til resten av høytalerne. eventuelt bruke rmb 1075 på senter om bak høytalerne..

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det er rmb1075 som dere mener er det svakeste leddet her?

det jeg ikke er helt fornøyd med er at lyden virker litt tamm synes jeg.

og på f.eks bruce springsteen, så funker det ikke i helt tatt synes jeg. blir bare bråk. skulle tro at disse høytalerne taklet denne musikktypen vel?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett at mange skryter av parasound.

a21. er denne stor nok til å drive h400 skikkelig?

det er en 2 kanals da må jeg også ha en ekstra til resten av høytalerne. eventuelt bruke rmb 1075 på senter om bak høytalerne..
    Ta en titt på oppsettet mitt da :-P

Jeg kjører A21 på frontene og RMB-1075 på senter og bakkanaler....

Og ja... A21 vil jeg tro er mer enn stor nok til H400, de driver mine Patos Symphonic IV uten problemer og de krever muskler for å spille bra.

Ja jeg mener 1075 er det svake leddet. Har testet forskjellige effektforsterkere og forforsterkere og fant ut at det var på effekt delen at jeg hadde mest å hente !
    Jeg måtte også jobbe litt med plassering, her tror jeg det i mange tilfeller er mange som har litt å hente også !

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja har planer om å få prøvd et par oberon 6.1 på anlegget etterhvert.

men mener du alså at rsp 1068 ikke er god nok?
    Det vet jeg ikke, da jeg ikke har testet 1068. Det som ihvertfall er helt sikkert er at en ren forforsterker med prossesorinngang vil bedre lytteopplevelsen i 2 kanaler BETRAKTELIG i forhold til å bruke en receiver som pre.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var akkurat inn å så på siden din migen.

meget pent oppsett, og ryddigt ikke minst!

hmm.. det spørs om jeg får se om jeg kan få hanket inn en sånn parasound da ettehvert. så det lå en på brukt torget for ikke så lenge siden

men du mener at det var en godt hørbar forskjell mellom rotellen og parasounden på lyden?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke, da jeg ikke har testet 1068. Det som ihvertfall er helt sikkert er at en ren forforsterker med prossesorinngang vil bedre lytteopplevelsen i 2 kanaler BETRAKTELIG i forhold til å bruke en receiver som pre.

vettemann: rotel rsp 1068 er en ren prossesor eller for forsterker...

hmm.. med prosessor inngang? der datt jeg av lasset du.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vettemann: rotel rsp 1068 er en ren prossesor eller for forsterker...

hmm.. med prosessor inngang? der datt jeg av lasset du.
    Er klar over det, var jo derfor jeg skrev at jeg ikke kunne uttale meg om den var bra nok:-D

1075 er altfor lite krefter for H400. Oberon er i mine ører en meget god match for H400. Har hatt den comboen selv.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var akkurat inn å så på siden din migen.

meget pent oppsett, og ryddigt ikke minst!

hmm.. det spørs om jeg får se om jeg kan få hanket inn en sånn parasound da ettehvert. så det lå en på brukt torget for ikke så lenge siden

men du mener at det var en godt hørbar forskjell mellom rotellen og parasounden på lyden?
    Det var kjempeforskjell hos meg i hvertfall !
    Jeg synes egentlig ikke RSP 1068 er så dårlig som enkelte skal ha det til ved 2.kanals materiale jeg da. Jeg testet bla Parasound P3 (dedikert 2.ch stereo preamp) for 1/2 år siden på min A21. Jeg synes ikke forskjellen var så merkbar jeg da. Man må så klart kjøre den i "bypass-mode" og ikke i "stereo-mode" ved musikk lytting, da låter den svært dårlig ! For min del var jeg ute etter et kombinert stereo og 7.1 oppsett der både egenskaper ved musikk og hjemmekino var vektlagt. Jeg er i hvertfall fornøyd med dagens oppsett, men kan tenke meg å bytte ut RMB-1075 med tida og få noe med mere krefter til senter og bakhøytalere. Jeg beholder nok min RSP-1068 en god stund til !

Men for all del: Test mye forskjellig før du bestemmer deg. Vi har alle et subjektivt syn på ting og da er naturlig nok ikke alle enige :-)

Lykke til !

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig et meget pent oppsett du har Bartemann

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over det, var jo derfor jeg skrev at jeg ikke kunne uttale meg om den var bra nok:-D

1075 er altfor lite krefter for H400. Oberon er i mine ører en meget god match for H400. Har hatt den comboen selv.

sånn som det står nå uten senter og bakhøytalere så har jeg bi-amped rotellen på høytalerne. så man skulle vel tro at det ikke var så alt for lite kraft til dem..?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Det var kjempeforskjell hos meg i hvertfall !
    Jeg synes egentlig ikke RSP 1068 er så dårlig som enkelte skal ha det til ved 2.kanals materiale jeg da. Jeg testet bla Parasound P3 (dedikert 2.ch stereo preamp) for 1/2 år siden på min A21. Jeg synes ikke forskjellen var så merkbar jeg da. Man må så klart kjøre den i "bypass-mode" og ikke i "stereo-mode" ved musikk lytting, da låter den svært dårlig ! For min del var jeg ute etter et kombinert stereo og 7.1 oppsett der både egenskaper ved musikk og hjemmekino var vektlagt. Jeg er i hvertfall fornøyd med dagens oppsett, men kan tenke meg å bytte ut RMB-1075 med tida og få noe med mere krefter til senter og bakhøytalere. Jeg beholder nok min RSP-1068 en god stund til !

Men for all del: Test mye forskjellig før du bestemmer deg. Vi har alle et subjektivt syn på ting og da er naturlig nok ikke alle enige :-)

Lykke til !
    du mener at du kjører rsp`n i by.pass mode for at den ikke skal låte dårlig eller var det parasounden du referer til nå?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •