trenger forslag til forbedringer til helicon, ny forsterker eller noe annnet..? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    vettemann, du som har hatt h400, synes du de funker bra til de fleste musikk typer? fra litt rock til listepop til mere rolige former?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow

Sitat Opprinnelig postet av bart24
    vettemann, du som har hatt h400, synes du de funker bra til de fleste musikk typer? fra litt rock til listepop til mere rolige former?
    Helicon er definitivt en god allrounder IMHO. Båndiskanten på den synes jeg er nydelig og bassen trykker som bare det. (Ihvertfall med Oberon).

Jeg synes de faller litt ifra på mellomtonen, der er f.eks GS60 som jeg har nå milevis foran. Er derfor veldig spent på mk2 til Helicon, da den eneste mangelen jeg kan finne på H400 er mellomtonen. (Denne høyttaleren tror jeg er megabra, skal få med en demo rimelig fort)

De er ekstremt kilne på plassering, så her bør du jobbe MYE før det sitter. De er også veldig kresne på elektronikken, så her er det bare å prøve ut forskjellig. De forandrer seg veeldig alt etter hva du forer dem med.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du mener at du kjører rsp`n i by.pass mode for at den ikke skal låte dårlig eller var det parasounden du referer til nå?
    Ja Rotel RSP-1068 må kjøres i bypass mode for å låte bra !
    Det blir et renest mulig signal fra avspiller til effektforsterker

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. ser du etterlyser å få prøvd 2 stk Oberon.. :twisted: ops:
    Vi får prøve å få ordnet en kveld jeg kommer innom med de, så får du prøvd skikkelig før du kjøper noe..

Vi får bare finne en kveld vi ikke jobber overtid!!!

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Hmm.. ser du etterlyser å få prøvd 2 stk Oberon.. :twisted: ops:
    Vi får prøve å få ordnet en kveld jeg kommer innom med de, så får du prøvd skikkelig før du kjøper noe..

Vi får bare finne en kveld vi ikke jobber overtid!!!
    Bare så det er sakt, Oberon 6.1 som Vetemann foret sine Helicon med ble litt tøft for delfilteret. Jeg kjøpte Vettemans Helicon, og da jeg skulle oppgradere delefilteret oppdaget jeg at non motstander til bassen var brent. Så de er rett og slett for spinkle oppbygd. Etter en oppgradering ble bassen i de enda bedre !!! Helicon 400 er vel de med morsomst bass jeg har hatt i stua mi tror jeg, men som Vettemann påpeker er det et hull fra bass til diskant.
    Derfos bør du sørge for å fore på med en forsterker som kanskje har litt xtra i mellomtonen. rør pre vil kanskje gjøre noe for seg her.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe partyboy. er vel det eneste alternativet jeg vet om i farten som kunne vært aktuelt å prøvd. ..;-) vært gøy å prøvd accuphasen til en viss kollega også. men det tror jeg nok ikke er aktuelt!

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Hegel H200 på Helicon 400w, fungerer veldig bra for meg. Har du muligheten så bør du teste denne komboen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leikis

Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Bare så det er sakt, Oberon 6.1 som Vetemann foret sine Helicon med ble litt tøft for delfilteret. Jeg kjøpte Vettemans Helicon, og da jeg skulle oppgradere delefilteret oppdaget jeg at non motstander til bassen var brent. Så de er rett og slett for spinkle oppbygd. Etter en oppgradering ble bassen i de enda bedre !!! Helicon 400 er vel de med morsomst bass jeg har hatt i stua mi tror jeg, men som Vettemann påpeker er det et hull fra bass til diskant.
    Derfos bør du sørge for å fore på med en forsterker som kanskje har litt xtra i mellomtonen. rør pre vil kanskje gjøre noe for seg her.

svidd av delefilteret ja.. ikke bra! men skal vel kjøre ganske mye kraft før noe sånt kan skje da. skulle ikke tro at det var deler i delfilteret som var det som sviktet først. men alt kan skje....

rør hadde nok vært gøy å prøvd ja. men finnes når jeg har planer om å kjøre surround så begrenser det seg vel med alternativer..?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det ann å få kjøpt oppgradert delefilter til h400?:-D

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe partyboy. er vel det eneste alternativet jeg vet om i farten som kunne vært aktuelt å prøvd. ..;-) vært gøy å prøvd accuphasen til en viss kollega også. men det tror jeg nok ikke er aktuelt!
    Har du silkehansker, bombesikkert transportmiddel o.l så kan det jo hende han låner vekk Accuphasen... Men tviler da å.. hehe
    Vil faktisk ikke engang ha planter i stua han, da han mener vannet fordamper og det kan korridere noe av utstyret hans...
    Men Oberonene skal du få låne.. Til og med transportert i Mitsubishien din... :lol:

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det ann å få kjøpt oppgradert delefilter til h400?:-D

Snakka med en som hadde vert på dali fabrikken i Danmark, han sa at det var delefilteret som var en del oppgraderet på MK2 og at det var en av de som var med som kjøpte med disse til sine MK1, har ikkje fått undersøkt mer...mulig HK vet?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Har du silkehansker, bombesikkert transportmiddel o.l så kan det jo hende han låner vekk Accuphasen... Men tviler da å.. hehe
    Vil faktisk ikke engang ha planter i stua han, da han mener vannet fordamper og det kan korridere noe av utstyret hans...
    Men Oberonene skal du få låne.. Til og med transportert i Mitsubishien din... :lol:

hehe.. hmm.. sterilt der hjemme da? er ikke overasket!

hmm.. i passaten da? ;-) ser ut til at mitsubishien blir solgt til helga, vis alt går etter planen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rotel skal ut

da har jeg fått prøvd partyboys midgard blokker. og lyden ble bedre kan man si. ikke noe aha opplevelse, men den kom mer frem og ikke innekapslet som det høres ut som med rotellen.

da er spørsmålet.. er det noen annet som ligger i noenlunde samme prisklasse som oberon 6.1 som er bedre mon tro? halo a21?

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine Patos Symphonic IV så låter helt klart A21 bedre enn Oberon.
    Synes Oberon låter for flatt og kjedelig i mitt oppsett.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått prøvd partyboys midgard blokker. og lyden ble bedre kan man si. ikke noe aha opplevelse, men den kom mer frem og ikke innekapslet som det høres ut som med rotellen.

da er spørsmålet.. er det noen annet som ligger i noenlunde samme prisklasse som oberon 6.1 som er bedre mon tro? halo a21?
    Tja, i prisklassen til Halo A21 har du jo også NAD M25, som kan drive 7 kanaler. Om den er bedre er vel smak og behag, men jeg er ihvertfall STOR-fornøyd med den. Den løftet lyden til nye høyder hos meg, både når det gjelder trykk i bånn og oppløsning, mellomtone osv, og den låter fullstendig uanstrengt selv på høye volum :-)

NAD Electronics :: M25 7-Channel Amplifier

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Tja, i prisklassen til Halo A21 har du jo også NAD M25, som kan drive 7 kanaler. Om den er bedre er vel smak og behag, men jeg er ihvertfall STOR-fornøyd med den. Den løftet lyden til nye høyder hos meg, både når det gjelder trykk i bånn og oppløsning, mellomtone osv, og den låter fullstendig uanstrengt selv på høye volum :-)

NAD Electronics :: M25 7-Channel Amplifier

Det blir vel ikke helt rettferdig å sammenlikne en 2 kanals effekt og 7 kanals effekt....?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så et par Talk Electronics Tornado 3.1 monoblokker på torget til 10k. Dette er billig!!!

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=27055&cat=13

Har disse selv, og kan anbefale de på det varmeste. Sparket bra liv i mine Infinity Kappa 600, og det var en stor oppgradering fra min integrerte i samme merke.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Migen
    Det blir vel ikke helt rettferdig å sammenlikne en 2 kanals effekt og 7 kanals effekt....?
    Hvorfor ikke? Dessuten har jeg ikke sammenlignet dem, kun foreslått den som et alternativ da han tidligere i tråden nevnte at han eventuelt måtte ha en ekstra forsterker for bakhøyttalere og senter dersom han gikk for en 2-kanals :-)

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Hvorfor ikke? Dessuten har jeg ikke sammenlignet dem, kun foreslått den som et alternativ da han tidligere i tråden nevnte at han eventuelt måtte ha en ekstra forsterker for bakhøyttalere og senter dersom han gikk for en 2-kanals :-)
    Da må du i så fall sammenlikne dem i drift av 2 høytalere....

A21:
    250 watts RMS x 2, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω, all channels driven
    400 watts RMS x 2, 20 Hz - 20 kHz, 4 Ω, all channels driven
    750 watts RMS x 1, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω
    1200 VA encapsulated toroid power transformer with independent secondary windings for each channel (Strømforsyning til 2 kanaler)
    THX Ultra2 certified

M25:
    Utgangseffekt 8 ohm: 7 x 160
    1800VA Hölmgren ringkjernetrafo (Strømforsyning til 7 kanaler)
    THX Ultra2 certified

Jeg vil ikke uttale meg om M25 siden jeg aldri har testet den, men jeg må jo si at A21 er et av de beste 2-kanals kjøpene til 25000kr.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, Haloen er sikkert bedre, men så koster den jo endel mer pr kanal da :-)

Btw, på siste side her er spesifikasjoner på M25:

http://207.228.230.231/info/M_Series_data_sheet_M25.pdf

Og her er noen målinger av effekten:

Home Theater: NAD Masters Series M15 Pre/Pro, M25 Amplifier, and M55 Universal Disc Player

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •