Finnes det en "switcher" til høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det en "switcher" til høytalere?

Hei, har holdt på i hele dag å lage meg en hjemmekino i ett lite rom. Dette består blandt annet av klipsch + rotel surround receiver.

Jeg har en integrert Ming da 84-A rørforsterker som jeg hadde tenkt å bruke til frontene når jeg skulle spille musikk. Derfor prøvde jeg å kople den til preout å stile volum ca på 12 og bruke den som en effektforsterker. Dette låt ca 1/4 så bra som det låter når den får signalkablene rett inn i seg. Så dette funket rett å slett ikke

Den eneste løsningen jeg ser for meg er en "switch" bryter, eller omkopler om du vil. Kople høytallerene inn på den og du kan f.eks skifte mellom 2 kanaler , f.eks A og B der A ville vert koplet til rotellen og B ville vert til ming da'en.

Dette må da finnes ? Noen som vet om det finnes slike som er laget for hifi ? , vet jo att det finnes "brytere" osv som gjør samme nytten men de ser jo ikke ut i måneskinn.

Dersom noen vet om de finnes og hvor, vær så snille å hjelp meg litt her Vil nødig høre musikk på surroundsreceiveren da den røren spiller mye mye penere.

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er iallfall en her Høyttalerveksler Den ser ikke så fin ut, men gjør akkurat det du trenger.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Er iallfall en her Høyttalerveksler Den ser ikke så fin ut, men gjør akkurat det du trenger.
    Denne gjør det vel mulig å veksle mellom to høyttalerpar på samme forsterker, mens trådstarter er ute etter muligheten for å veksle mellom to forsterkere på samme høyttalere..

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, skal ikke være lett det her. Er det mulig å snu funksjonen på den boksen? Hvis man kobler kabel fra begge forsterkerne til de 2 utgangene, så til høytalerne fra inngangen. Strømmen går jo begge veier, kanskje vil det gå... Eller er jeg helt på bærtur?
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Hvis man nu kigger så ser det ud som om du er nødt til for at aktivere begge sæt for at få lov til at gå fra sæt 1 til nr. 2, da der i midt stilling står 1 + 2, jeg ved ikke om det er mig der bare ser det forkert.

Hvis dette er tilfældet vil der vel opstå en mega kortslutning da begge forstærkere er aktive på et sæt højtalere.

Man må mener jeg ikke på nogen måde have mulighed for at aktivere begge forstærkere samtidig da det sikkert vil koste dem livet, det skal være enten den ene forstærker der er til eller den anden, ikke noget med at det er muligt at koble begge forstærkere på samtidig.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poul-erik
    Hvis man nu kigger så ser det ud som om du er nødt til for at aktivere begge sæt for at få lov til at gå fra sæt 1 til nr. 2, da der i midt stilling står 1 + 2, jeg ved ikke om det er mig der bare ser det forkert.

Hvis dette er tilfældet vil der vel opstå en mega kortslutning da begge forstærkere er aktive på et sæt højtalere.

Man må mener jeg ikke på nogen måde have mulighed for at aktivere begge forstærkere samtidig da det sikkert vil koste dem livet, det skal være enten den ene forstærker der er til eller den anden, ikke noget med at det er muligt at koble begge forstærkere på samtidig.
    Ja det er jo helt riktig det du sier, jeg kan ikke ha den muligheten på switchen. Den må være enten A eller B , og ikke ha mulighet for noen midtstilling . Dersom den hadde komet i midtstilling vill det vert det samme som å ha koplet forsterkeren sammen med den andre tror jeg da. Kommer vell litt ann på hvor motstanden hadde vert minst, da strømmen alltid tar letteste veg .

Idag har jeg dedikert dagen på å lete etter en switch jaffal, får sjekke elkjop / clas ohlson , og diverse bilstereo butikker. Kom fortsatt med tips om noen som vet om noen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt utrolig om det ikke eksisterer en "forsterkerveksler" . Da de må jo være andre folk som også vil høre stereo musikk i hjemmekino anlegget sitt i ny og ne

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere denne kan fungere ? Clas Ohlson Internettbutikk

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Disse kan hjelpe.

Ring Interconnect ved Arvid på 901 34 940, de har alt som kan skaffes...

Monster
    B-tech
    mm

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback