Fungerer ikke HDMI-ut på Bose Lifestyle?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fungerer ikke HDMI-ut på Bose Lifestyle?

Jeg har vurdert å skaffe meg Bose Lifestyle 48, som er toppmodellen til Bose.

I dag tok jeg turen innom Oslo Hi-Fi center som har det meste av Bose-systemene utstilt. Der fikk jeg en - mildt sagt - overraskende beskjed angående dette anlegget. Da jeg spurte selgeren om anlegget kunne konvertere analog video til HDMI-ut, sa selgeren rett ut at HDMI-ut på dette anlegget ikke fungerte.

Anlegget i butiken hadde klart å gi HDMI-signal ut til tv til å begynne med, men brått ble det svart. HDMI-ut-signalet på Lifestyle-serien fungerte rett og slett ikke.

Stemmer virkelig det, at Bose lager anlegg til 44.000 hvor HDMI-delen er så dårlig at den ikke fungerer?

Ifølge selgeren var det heller ikke snakk om at problemet skulle bli løst, og jeg fikk inntrykk av at de hadde gitt opp HDMI-funksjonaliteten på dette anlegget. Problemet skulle visstnok ligge i enheten som konverterer video (VS-2 video enhancer).

Er det noen av dere som har erfaring med Bose Lifestyle 48 og som har opplevd noe tilsvarende?

Jeg synes uansett det var en utrolig beskjed å få av en selger - snakk om å ikke ha tiltro til det produktet man selger!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er rett og slett bare tull!

Jeg leker daglig med dette anlegget og der fungerer alt som det skal, og det har aldri vært noe tull med hverken hdmi-ut eller switchingen!

Jeg tipper de har det koblet opp i en "Bose-display" vegg hvor alle anleggene er koblet opp mot en VS-2 og videre opp til tv via hdmi, og all switchingen foregår fra LS48. Dette er 100% uproblematisk, men krever at man velger riktig utgang på LS48 før man evt spiller av en film på et av de andre systemene i utstillingen.

Det er en grunn til at Bose legger med VS-2 på alle Lifestyle 28/38/48 systemer, nettopp fordi dette fungerer særdeles bra!

Jeg har tilgode å se en defekt VS-2, og jeg selger selv Bose!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har misforstått noe her. Men har fått samme svar som første taler, fra BOSE support. Det hele fungerte utmerket til å begynne med, koblet xbox og 'tv-boks' til VS-2 via HDMI. Plutselig over natten sluttet det hele å fungere. Er blitt anbefalt å gå via component, "da det ikke er noen særlig forskjell". Synes det virker litt billig.

Svar jeg fikk:

" Nei det fungerer helt til HDCP “handshake” skal evalueres av din TV og da ikke denne er godkjent forsvinner bildet, dette kan fungere i opptil 2 uker
    Og helt plutselig bare kutte ut som ditt nå har gjort. "

Godt mulig da at selgeren på Oslo HiFi Center har rett da. Jeg forstår iallefall ikke hva "HDCP handshake" er, og om det er noe jeg kan gjøre noe med. Tven er en PZ70 full HD, det er kanskje denne som ikke er fullgod?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nok en lik erfaring

Jeg har også opplevd det samme. Har også søkt på nettet etter tilsvarende erfaringer for å sjekke om dette kun var hos meg. Desverre ser det ut som om "de lærde" har rett i at dette fenomenet eksisterer.

Sjekk lignende erfaring her: Bose, VS-2 HDMI problem - Home Theater Systems - Electronics and Forum - HomeTheaterShack

Ved HDMI "feil" anbefaler BOSE selv å benytte Component som en "like bra erstatter" - rett og slett ikke bra nok for et anlegg som koster... Her snakker vi faktisk om å degradere anlegget fra digital til analog.

Hos meg fungerer HDMI tilkoblingen til skjermen for BOSE's skjerm-meny, men via VS-2 (switsj) fungerer ikke TV signalet fra HDMI (fra Get HD box). (Faktisk fungerer det noen ganger, dersom jeg trykker "system" og deretter "exit", men ikke bra nok til at kona og barna er fornøyde.)

I følge vår venn "over there" virker det som om bytte av anlegg er saken. Det skal i alle fall skje her...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorsett@hotmail.com
    I følge vår venn "over there" virker det som om bytte av anlegg er saken. Det skal i alle fall skje her...
    Høres ut som en god ide spør du meg,
    Amar Gopal Bose er utvilsomt et geni

Når det gjelder markedsføring,
    å selge denne skiten til slike priser er rett og slett et trick ikke mange kunne ha gjort ham etter
    sjekk linken under for noen kalde harde fakta
    intellexual net · m k i v

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •