Xindak xa8800 monoblokker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xindak xa8800 monoblokker

Hei

Jeg finner så og si ingen informasjon om disse monoblokkene på dette forumet, er det ingen her som har de?

Selv så jeg på disse blokkene som en svært spennende nyhet da de kom, men ser ikke ut til at jeg deler dette med mange på forumet her....

Er det en grunn til at de ikke har "tatt av", eller er de rett og slett bare blitt forbigått?

Jeg er selv på jakt etter nytt forsterkeri, og ser på disse om en sterk kandidat..

Noen erfaringer?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planer om å teste de her hos meg, når jeg blir ferdig med testen av for-forsterkeren jeg har her. Jeg synes det ser ut som et veldig lovende produkt. Det lå (ligger?) et par på finn.no.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok

Syns selv det ser ut som et meget lovende produkt, så blir litt overaska at
    -ingen- på dette forumet har nevnt\testet\prøvd et par...

Mulig jeg bestiller et par sammen med en forforsterker til uka, heller i hvertfall mot det nå

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 X XINDAK MONO BLOCK CLASS A POWER AMPLIFIERS - eBay (item 350013366276 end time Feb-07-08 09:51:42 PST)

Disse var usannsynlig billig, men så et sted at frakten blir sånn ca 350 dollar... Hadde vært spennende å prøve et par xindak monoblokker, siden jeg var meget fornøyd med min tidligere xindak xa6950 forsterker.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fulgt med på den annonsen der.
    Han starta på 1280$ + vanlig frakt.
    Han satt ned prisen med 600$ og økte frakten med 600$
    Vil tippe på en frakt på nærmere 1300$ nå...

Dvs. at den kommer på rett over 9000 + mva

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På vei til å være lureri det der. Men sånn aktivitet er ganske kjent på ebay. Trodde først det var mest vanlig for antikk gjenstander, men det gjelder nok for de fleste tingene som blir solgt på ebay. Usannsynlig billig = usannsynlig dyr frakt, hehe.

Tror jeg skal sende selgeren et spørsmål angående fraktprisen. Da får vi snart vite hvor mye frakten blir.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $1650 ok, included air express fee

Dvs. at den kommer på nesten 11 500.- ferdig tolla.
    Audiofoni´s veil. pris er 3500.- mer. Det er jo "småpenger" for å få en 100% garanti på at dette er en ekte vare, norsk garanti, god service, CE godkjent og ikke minst støtte en norsk importør som faktisk priser produktene sine meget moderat i forhold til mange andre...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kommer opp til den prisen så er 3.5k ikke så mye nei. Men om du skaffer deg disse må du teste dem grundig :-D Xindak er kjent til å gi mye for pengene, og om vinteren vil du neppe trenge radiator. Klasse A forsterker blir varm, og med 2 blokker på 2x200 A watt, hawaii, her kommer jeg, hehe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, varme blir de ja.
    Snakka med importøren senest i sta, han regna med at de tilsammen trakk borti 1kw på tomgang

Det er vel det største "draw backet"....

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1kw på tom gang... Men er ikke det sånn med klasse A forsterkere at de ikke blir varmere med belastning. Min erfaring med 6950 er at når jeg presser den skikkelig så blir den litt kjøligere enn på tomgang. Men 6950 er klasse A kun til 10w, så de kan ikke sammenlignes. Om man lar den stå på konstant, så merker man det på strømregninga iallfall. Også bør de være godt oppvarmet før de gir optimal lyd.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker dere om Xindak XA8800MNu, eller Xindak XA8800MNE? Leste at en av dere skrev at de leverte ut 2x200W klasse A. Dette er helt feil i følge spesifikasjonene som Audiofoni har lagt ut på sin hjemmeside! Ser ut til at Audiofoni har rotet litt med spesifikasjonene selv... Bare les selv:

Audiofoni AS

Audiofoni AS

Se på hva de skriver om hva disse monoblokkene leverer i 8ohm og 4ohm i klasse A. Tror de har byttet om på tallene :?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Xindak er kjent til å gi mye for pengene, og om vinteren vil du neppe trenge radiator. Klasse A forsterker blir varm, og med 2 blokker på 2x200 A watt, hawaii, her kommer jeg, hehe.
    Dette kan umulig stemme! 2x200W klasse A Tror nok ikke du får slike monoblokker til den prisen...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel tippe at de leverer en 30-50w klasse A før den går over til a\b.
    30-50w er mer en nok da man stort sett er oppe i et lydnivå som gjør at øret blir mindre følsomt for detaljer ol.

Det er MNE det var snakk om...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bad, leste kun på den annonsen på ebay og der sto det klasse A 200w. Men etter litt research så har monoblokkene 2x60w rms ved 8ohm. Det vil holde til de fleste høytalerne, så lenge man ikke slenger på kappa 9.2. Om 60 ikke skulle holde, så kommer backup av 200w AB. ops:

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    My bad, leste kun på den annonsen på ebay og der sto det klasse A 200w. Men etter litt research så har monoblokkene 2x60w rms ved 8ohm. Det vil holde til de fleste høytalerne, så lenge man ikke slenger på kappa 9.2. Om 60 ikke skulle holde, så kommer backup av 200w AB. ops:
    hei
    prøvde disse forrige helg med klipsch rf 82 å en rør framforsterker fra samme fabrikat tror jeg denne koster 4k ,dette spillte helt syktttttt.xindaxen flyttet 8 tommerne ut på det maximale av slag lengden på kl 12!!! bordet ute på verandan tok seg en runde rundt.looolll
    mvh glenn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At xindakene klarer å får klipsch til å gå ut av sitt gode skinn skulle da bare mangle

Hvordan syns du klangbalansen var? Hvordan matchet den Klipsch?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    At xindakene klarer å får klipsch til å gå ut av sitt gode skinn skulle da bare mangle

Hvordan syns du klangbalansen var? Hvordan matchet den Klipsch?
    ved normalt lyd niva syns jeg lyden var pen men med høyt niva noe intens i diskant,men kan fikses med andre kabler. ja jeg kunne tenkt meg et par slike.
    dro fram gliset men syns parasound passer klipsch bedre:-D
    mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en forsterker begyner å bli slitsom i diskanten pga. volum, er det det ofte, men ikke nødvendigvis alltid. Et tegn på at forsterkeren har nådd sin grense angående strømreserver.

De fleste forsterkere med overdimensjonert utganstrinn i forhold til strømforsyning har denne "svakheten" ved høyere volum, gjerne også før de virkelig når sin oppgitte grense.

Nå har vel disse blokkene såpass strømforsyning at det er vel ganske høye volum det er snakk om her, det kan jo også være andre ting som spiller inn og forårsaker dette. Mest sannsynlig er det vel høyttalerne som har nådd en grense.
    Ganske lurt å roe ned litt når du opplever slike ting, det kan utsette både forsterkeren og den mekaniske konstruksjonen på elementene for skade om det blir for mye/for lenge.

Når det er sagt kunne jeg ha interesse av ett lite sammendrag av hvordan lyden på disse blokkene er i forhold til andre ting du har testet

Takk for oppmerksomheten!

Mvh

KaffiMann.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kretsdesignet er det som inngår her tenker jeg, 24kg forsterker per høyttaler burde holde effektmessig, iallefall på klipsch!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der.

Det skrev jeg forøvrig selv også:
    "Mest sannsynlig er det vel høyttalerne som har nådd en grense."

Uansett er det svært llite heldig for høyttalerne, og muligens også forsterkeren i værste fall, om det pågår lenge nok. Mange ting kan skje, som overoppheting av spoler som kan smelte f. eks. isolasjon osv. Går ganske masse strøm ut av en slik blokk.

Mvh

KaffiMann

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •