Xindak xa8800 monoblokker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KaffiMann
    Enig der.

Det skrev jeg forøvrig selv også:
    "Mest sannsynlig er det vel høyttalerne som har nådd en grense."

Uansett er det svært llite heldig for høyttalerne, og muligens også forsterkeren i værste fall, om det pågår lenge nok. Mange ting kan skje, som overoppheting av spoler som kan smelte f. eks. isolasjon osv. Går ganske masse strøm ut av en slik blokk.

Mvh

KaffiMann
    hei
    hjemme hos meg bruker jeg en voksen pararasound hca 2200mkll til å drive
    front rf 82, men har ikke samme trøkk i bass som med xindaxene. men det skylder nok at jeg bruker en denon reciver avr 2807 som forforsterker.hos han jeg prøvde rf82 hos brukte en rør forforsterker til 4k.ant mere output en en reciver på signalet. kan jeg også koble en sånn på noen måte tro? mitt oppsett er forøvrig hjemme kino å spiller helt rått.men kunne tenkt meg mere trøkk i stereo. xindaxene ble litt slitsome i toppen på litt høye volum syns jeg parasounden er litt mer mørk å tilbakelent i lyden.
    mvh glenn

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Hei

Jeg finner så og si ingen informasjon om disse monoblokkene på dette forumet, er det ingen her som har de?

Selv så jeg på disse blokkene som en svært spennende nyhet da de kom, men ser ikke ut til at jeg deler dette med mange på forumet her....

Er det en grunn til at de ikke har "tatt av", eller er de rett og slett bare blitt forbigått?

Jeg er selv på jakt etter nytt forsterkeri, og ser på disse om en sterk kandidat..

Noen erfaringer?
    vi bor i et bitte lite land og det er mange merker som er store i utlandet og mindre kjent her så se om du finner noen utenlandske forum

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "feiga" ut å bestilte en Parasound A21.
    Endel av grunnen var vel ekstrem varmeutvikling og over 1kw på tomgang på disse blokkene. Om det er noen som kjøper\tester disse så er jeg fortsatt svært intresert i høre synspunkter

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •