Hegel H200 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 63

Tråd: Hegel H200

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Som det står i mailen til Bent er ikke prisen satt, men pre skal koste mellom 30 - 40 tusen, mens effekt trinnet havner på 60tusen.. Dette er CA tall.

Kan jo også nevne at H4A skal bli tunet slik at de er helt optimale i sammen med Jbl Array 1400, grunnen skal være at Bent har disse selv. Disse blir produsert i 5-10 stk har jeg hørt Prisen på H4A blir den samme.
    Er dette den nye Hegel H4SE som hificenteret akkurat har lagt ut på sine nettsider? Eller er dette bare en oppgradert utgave, mens det kommer en til senere som er spesialtilpasset arrayene?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Er dette den nye Hegel H4SE som hificenteret akkurat har lagt ut på sine nettsider? Eller er dette bare en oppgradert utgave, mens det kommer en til senere som er spesialtilpasset arrayene?
    H4SE er en special edition av H4A med en varmere klang, og skal visst nok være mer musikalsk enn den vanlige H4A.

Det er denne ( H4SE ) som er spesialtilpasset Arrayene. Den nye, som skal kalles H10 kommer i høst en gang, og skal få en pris lapp på rundt 60 lapper

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H4SE er en special edition av H4A med en varmere klang, og skal visst nok være mer musikalsk enn den vanlige H4A.

Det er denne ( H4SE ) som er spesialtilpasset Arrayene. Den nye, som skal kalles H10 kommer i høst en gang, og skal få en pris lapp på rundt 60 lapper
    Vet du noe om effekten på H10? Det at H4SE er spesialtilapasset for arrayene gjør den jo meget interresant, i denne prisklassen konkurrerer den jo med bl.a. mcintosh 252. Men aberet vil jo være kreftene, nå har jeg ikke fått hardkjørt h4 på arrayene, men jeg har bånna mcintosh 402 og er derfor meget skeptisk til h4se for å si det slik; fint at den lydmessig passer, men kreftene er tilsvarende viktig i denne klassen.

Om H10 havner i prisklassen rundt 60k vil iallefall mc402 få en konkurrent, men da har man jo også ec nada, eventuelt 2xEC AW120M.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Japp, det er en H4 med lyden fra en H200! Meget tøff sammen med Array1400 og andre høytalere som er litt "frampå"

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du noe om effekten på H10? Det at H4SE er spesialtilapasset for arrayene gjør den jo meget interresant, i denne prisklassen konkurrerer den jo med bl.a. mcintosh 252. Men aberet vil jo være kreftene, nå har jeg ikke fått hardkjørt h4 på arrayene, men jeg har bånna mcintosh 402 og er derfor meget skeptisk til h4se for å si det slik; fint at den lydmessig passer, men kreftene er tilsvarende viktig i denne klassen.

Om H10 havner i prisklassen rundt 60k vil iallefall mc402 få en konkurrent, men da har man jo også ec nada, eventuelt 2xEC AW120M.
    Når jeg prata med Bent på mail, var han veldig sparsom med informasjon. Jeg var intressert i å få litt info om disse jubileums modellene som kommer ut, H10 og pre`en P10. Prisen på den blir forresten 30-35 med maks 40 har jeg hørt. De blir også bare produsert i svart. Men til ditt spørsmål om krefter i H10, det har jeg ingenting peiling på. Vi får vente og se

Men en ting kan jeg si, at når jeg testa Hegel på HCK, testa jeg også Arrayene på MC402. Og jeg vil si det så kraftig, at H4A spilte 402 rett på ræva!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Japp, det er en H4 med lyden fra en H200! Meget tøff sammen med Array1400 og andre høytalere som er litt "frampå"
    Stemmer så du sier Jeg forandret faktisk min bestilling på H4A til H4SE. Grunnen er at jeg er utrolig sugen på Si6 Avantgarde, og den heil diskanten som sitter i den, er veldig frempå på høyt volum, derfor kan denne kombinasjonen bli utrolig rå

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men en ting kan jeg si, at når jeg testa Hegel på HCK, testa jeg også Arrayene på MC402. Og jeg vil si det så kraftig, at H4A spilte 402 rett på ræva!

:?::?::?::?::?::?: Affor'no sa'ru? Det var jo sterke ord iallefall!!

Vennligst utdyp
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?::?::?::?::?::?: Affor'no sa'ru? Det var jo sterke ord iallefall!!
    Det er hvertfall mine ord! Hegel har den klangen som er litt kulere og mer rocka enn McIntosh, det blir rett og slett for kjedelig for meg. Sikkert ikke for hvilken som helst grunn Bent kjører Array på Hegel

Når det er sagt, så skal også Hegel visstnok være meget snill med målingen på at H4A er 300w i 8 ohm!

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i.o.m at tråden heter Hegel H200 lurer jeg på om noen har erfaringer med denne til Klipsch Rf 63?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er hvertfall mine ord! Hegel har den klangen som er litt kulere og mer rocka enn McIntosh, det blir rett og slett for kjedelig for meg. Sikkert ikke for hvilken som helst grunn Bent kjører Array på Hegel
    Her er jo ikke saken hva Bent bruker på array, men heller hva Bent bruker på hegel (hadde blitt litt overraska om konsktruktøren av hegel brukte krell forsterkere hjemme hos seg selv ).
    Vi har iallefall nesten det samme inntrykket av av mcintosh sine effektrinn. På meg er de en smule tilbakelente og rolige, men når det først trøkker i lydsporet trøkker også mc til så det synger etter.

Når det er sagt, så skal også Hegel visstnok være meget snill med målingen på at H4A er 300w i 8 ohm!
    jo, men la oss si det begynner å nærme seg ca 400-450, er det egentlig nok på array1400? personlig synes jeg faktisk ikke det. Dermed skal det bli spennende å se hva Bent har på lur iform av H10
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    i.o.m at tråden heter Hegel H200 lurer jeg på om noen har erfaringer med denne til Klipsch Rf 63?
    Eneste jeg kan si er at lyd og bilde testa System 4 fra Hegel på rf 83, og det var noe av det råeste de hadde prøvd

Så ja, jeg kan godt tenke meg at det låter kult

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jo ikke saken hva Bent bruker på array, men heller hva Bent bruker på hegel (hadde blitt litt overraska om konsktruktøren av hegel brukte krell forsterkere hjemme hos seg selv ).
    Vi har iallefall nesten det samme inntrykket av av mcintosh sine effektrinn. På meg er de en smule tilbakelente og rolige, men når det først trøkker i lydsporet trøkker også mc til så det synger etter.

jo, men la oss si det begynner å nærme seg ca 400-450, er det egentlig nok på array1400? personlig synes jeg faktisk ikke det. Dermed skal det bli spennende å se hva Bent har på lur iform av H10
    Beklager, det ble vel skrevet litt tullete! Mente så klart det du retter opp i her Det er jeg enig med deg i, jeg lurer også fælt hvilke krefter Bent skal få ut av det neste effektrinnet.

Du får jo aldri nok krefter, men at 400-450 ikke er nok, tja! Er vel kansje nok vil jeg si, men JA TAKK til mer

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Rogue90 til testing og er ikke spesielt imponert hittil. Skal låne en H200 til helgen så det blir spennende å sammenligne den mot rør. Da er det bare
    a21 som skal testes før kjøp:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok spennende, kult å se hva du havner opp med Det er jo mange som skryter over Rogue 90, og rør på Klipsch er jo skikkelig bra! Men det er jo smak og behag

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, det ble vel skrevet litt tullete! Mente så klart det du retter opp i her Det er jeg enig med deg i, jeg lurer også fælt hvilke krefter Bent skal få ut av det neste effektrinnet.

Du får jo aldri nok krefter, men at 400-450 ikke er nok, tja! Er vel kansje nok vil jeg si, men JA TAKK til mer
    å joda, nok krefter har du når du selv gir deg før kombinasjonen forsterker\høytaler

Jeg føler meg egentlig litt splittet i denne saken. Som deg holder jeg litt på "tja, men ja takk til mer". Rundt 300-400w på array1400 gir lytteren nok krefter til normale volum, men jeg er allikevel avhengig av å ha de ekstra kreftene der når jeg vil guffe på, enten om det så være seg musikk eller film.

Men, vi får håpe h4se og den nye h10 gjør stor nok suksess til at Bent tørr å lage noe seriøst grandiose monoblokker
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Rogue90 til testing og er ikke spesielt imponert hittil. Skal låne en H200 til helgen så det blir spennende å sammenligne den mot rør. Da er det bare
    a21 som skal testes før kjøp:-D
    Som KentOve skriver så er det mange som foretrekker rør på klipsch, men alt handler om subjektie preferanser. Men av rein nysgjerrighet; hva er det med stereo90 på klipsch som i dine ører ikke fungerer?
    Om du skal teste ut en a21 blir jeg ikke direkte overrasket om det blir denne som blir stående. A21 på klipsch er en meget likandes kombo. Godt med krefter og en småfeit lydsignatur som passer klipsch meget godt
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å joda, nok krefter har du når du selv gir deg før kombinasjonen forsterker\høytaler

Jeg føler meg egentlig litt splittet i denne saken. Som deg holder jeg litt på "tja, men ja takk til mer". Rundt 300-400w på array1400 gir lytteren nok krefter til normale volum, men jeg er allikevel avhengig av å ha de ekstra kreftene der når jeg vil guffe på, enten om det så være seg musikk eller film.

Men, vi får håpe h4se og den nye h10 gjør stor nok suksess til at Bent tørr å lage noe seriøst grandiose monoblokker
    Enige der ja! Det skal uansett bli gøy og teste H4SE når den kommer i hus når jeg kommer hjem fra havet neste måned Og hadde Hegel tatt steget videre til og lage noen saftige blokker, hadde også dette vært uhyre spennende! :razz: Tiden vil vise =)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som KentOve skriver så er det mange som foretrekker rør på klipsch, men alt handler om subjektie preferanser. Men av rein nysgjerrighet; hva er det med stereo90 på klipsch som i dine ører ikke fungerer?
    Om du skal teste ut en a21 blir jeg ikke direkte overrasket om det blir denne som blir stående. A21 på klipsch er en meget likandes kombo. Godt med krefter og en småfeit lydsignatur som passer klipsch meget godt
    Det første jeg må si er at stua ble mye større.:-D
    Nå er denne 90`n helt ny og ikke innspilt enda, men det mangler noe på bass og diskant.
    Samtidig er jeg litt skeptisk med dette å skifte rør innimellom, samt at den bør varmes opp en stund før den er klar.

Ser du har en til salgs (vi har også mailet) og jeg er jo int. men det er litt tidlig ettersom jeg vil teste de andre, samt spare opp noen kroner til.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er denne 90`n helt ny og ikke innspilt enda, men det mangler noe på bass og diskant.
    Samtidig er jeg litt skeptisk med dette å skifte rør innimellom, samt at den bør varmes opp en stund før den er klar.

Ser du har en til salgs (vi har også mailet) og jeg er jo int. men det er litt tidlig ettersom jeg vil teste de andre, samt spare opp noen kroner til.

Nå kommer vel alt jeg skriver til å fremstå som et dårlig forsøk på å overtale deg til å kjøpe min, hehe, men dette er ikke tilfellet. Men et par synspunkter på stereo90 har jeg dog gjort meg opp.

For det første trenger du ikke å være nervøs for å bytte rør en gang iblandt. Disse rørene har vel en levetid på ett par tusen timer (mener å ha hørt noe om det). Dog kan det hende du må justere biasen en gang i året, eller iallefall sjekke den hvert halvår. Men dette gjør du jo veldig enkelt ved å vri på et lite hjul og en liten bryter.

Det som definitivt er en fordel med h200 kontra stereo90 er jo kreftene. H200 vil by på en langt mer definert bass og den vil også spille mye høyere. Vi snakker tross alt litt forskjell i kreftene her. Bakdelen med h200 sånn sett er at den har en bestemt lydsignatur. Litt fremtredene, noen vil definere den som pågående, ikke alle liker den på klispch som også er meget pågående i toppen, mens andre elsker det. Stereo90 kan fremstå som noe mindre attackvillig her, mens den i toppen er langt mer forførende og behagelig. Fordelen med stereo90 er at du selv styrer lydsignaturen ved valg av rør. For gode tips om rør og deres forskjellig klangsignaturer kan det være en god ide å høre med andre (tidligere) eiere av stereo90, bl.a. Devilej og anfield, og det kan lønne seg å ta kontakt med norske motron som er en spesialist på rør så vidt jeg har forstått. Også Mr Snapa bør kunne komme opp med noen rør som gir deg det du vil ha. Sånn sett er stereo90 langt mer fleksibel enn h200, men alt kommer ann på dine ønsker og hva du liker lydmessig. Det finnes vel omtrent like mange som foretrekker h200 som stereo90 på klipsch

Edit: den må ikke stå og varmes opp en god stund før du kan spille. En halvtime er nok, og under den halvtimen er det bare å bruke den, selv om du ikke bør guffe på til rørene ryker Etter den første halvtimen blir det bare bedre og bedre. Har vært hjemme idag pga en særdeles irritabel omgangssjuke og har dermed sitti og nyti musikk sida kl var 10 idag tidlig. Konklusjonen er enkel: hadde bare ikke arrayene vært så fordømrade tungdrevene!! hehe
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegelen må også spille ett par timer før den spiller veldig bra! Men det skal bli artig å se hvordan du oppfatter den, jeg personlig tror du vil like denne godt Hold oss oppdatert!

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •