instilling av surround. (denon avr 1707)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

instilling av surround. (denon avr 1707)

Har kjøpt meg en denon avr 1707 reciever, B&W ASW600 sub, og oen prosone høytalere.
    Når jeg skal stille inn dette her, er det slik at det fulgte ed en microfon til forsterkeren som skal høre etter lydene selv, og justere seg inn selv.. det går helt fint helt til jeg kommer til subben. da høres det ut som en tiger har panikk inni der.. er det helt sunt?

Og etter instillingene skal vere ferdig, sier recieveren at ingen høytalere er funnet i scanningen, til tross for rimelig høyt lydnivå.. er ikke noe voldsomt, men sånn passe liksom ...

skal jeg skru opp da? eller skal jeg ringe til noen som har bedre peiling på dette for å få de til å fortelle meg? noen som har vert borti samme problemstilling?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Prøv og sett nivået på ASW600 på 2/10

Sjekk deretter hvor mye nivået til subwoofer står på i oppsettet på Denon. Dersom den er omkring 0, har du truffet veldig bra, er den på +10 må du skru ned nivået på ASW600'n og vice verca om den står på +10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. javel? skjønte ikke spes mye av det, men det som skjer er følgende:

forsterkeren er på 7 kanaler, og jeg har koblet på høytalere og en sub (5+1 altså..)
    Det som skjer når jeg kjører test, er at det er lyd i alle høytalerene, inkludert en forferdelig skraping i subben. har stilt inn subben på max (delingen) og skrudd volumet på 50%.

etter testen står det at ingen høytalere er funnet.. helt vanvittig merkelig siden det bråker som et ******* under testen.

En annen ting er at når jeg spiller vanlig cd, eller dvd er det bare lyd i 1 høytaler. skjønner ikke helt hvordan det skal gå til.. alt skal vere riktig koblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •