Forsterker til B&W 683 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 108
    Newcomer Tjac85 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nad T785

Newcomer nosound sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å gå til innkjøp av et par 683, samt Onkyo 875/876 (eventuelt 805...), for så å bygge på videre etterhvert som det kommer noe mer penger inn=) Vil dette være en bra match, og vil Onkyo'n klare å drive 683'ne greit?

Har i utgangspunktet ment å gå for flere høyttalere før eventuelt effekttrinn, men er kjipt om disse låter "bæsj" uten ekstra effekt...

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok engang................

Sitat Opprinnelig postet av delonge
    hei...

jeg har det omvendte problemet..
    jeg vurderer på det aller sterkeste å investere i komplett 5.1 oppsett med B&W DM683 pluss senter, bakHT og sub i 600 serien..

Har allerede Pioneer VSX-LX70 og lurer på om denne vil være i stand til å drive disse høyttalerne bra??
    jeg ser at diskusjonen stort sett går i NAD c372 og Cambridge 640 a v.2 (840 a v.2) Trådstarter nevner at sistnevnte blir for dyr, men hvilken prisklasse er det disse tre forsterkerne ligger på?

Har allerede investert 11000 på pioneer vsx-Lx70 så håper virkelig at denne kan drive 683 uten problemer!
    UltimateAVmag.com: Pioneer Elite VSX-74TXVi THX Select2 AV Receiver

UltimateAVmag.com: Pioneer Elite VSX-84TXSi Audio Video Receiver

Gjennomsnitts forbruk er 460W, max 1KW++++

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen bløffer mer én du....

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Når effekten på 180W er målt med en kanal i drift ved 1 khz og 10%! forvrengning er det ikke rart man får mye effekt....

Det er kanskje stygt å si det, men det er rett og slett svindel å kalle dette en 7x180 watter i mine øyne.
    Hvilket formål har du med å gjentatte ganger snakke usant om effekt, forbruk mm.
    Hver gang du gjør dette kommer fakta på bordet og du har feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

noen som vet ossen dissa blir med en yamaha rx-v1800??

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dessverre så vil bi-amping i hovedsak tilføre mer effekt, men i DM683s tilfelle så er det ikke mengden effekt som er problemet, men strømtrekk ved lave impedanser. Med f.eks en surroundreceiver som ikke takler dette noe særlig så tviler jeg på at bi-amping vil avhjelpe dette. Man trenger rett og slett et effekttrinn som takler vanskelige impedansesvingninger bedre. I så måte tror jeg f.eks NAD C272 er midt i blinken, men det er jo ikke sikkert man liker NAD-lyden, og da må man jo se andre plasser. Hva med f.eks en brukt Nakamichi eller f.eks det Meridian effekttrinnet på bruktbørsen. Finner mange semi-highend effekttrinn på bruktbørsen til under 10000 kroner om man følger med.

Hei... Du forteller her att "Man trenger rett og slett et effekttrinn som takler vanskelige impedansesvingninger bedre."

Vil du da si att en Onkyo 906 som har separat strøm for pre og effekt del kunne hantere disse høytalerene enn Onkyo 876 som jo er rimelig lik på effekt men ikke har separat strøm til pre og effekt...

Ellers, noen som har sjekket/hørt disse høytalerene med overnevnte av-reicivere samt Yamaha rxv3900?..

JP

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel

har noen her testa Hegel på B&W 683, tenkte på H1 Mk

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Kjetil23
    har noen her testa Hegel på B&W 683, tenkte på H1 Mk
    Jeg har testet Hegel H1 mkII og B&W DM601 S2, dog ikke helt den samme høytaleren det refereres til her, men iallefall av samme produsent.

Jeg syntes denne komboen låt ganske bra, men nå har jeg alltid likt lyden i B&W:-D . Hegelen gjør ikke så mye med lyden, da denne higer etter å være så nøytral/ekte som mulig. H1 har en god kraftreserve, noe som de fleste høytalere trives med, og en vil da få et mye mer kontrollert lydbilde.

En annen god kombinasjon med B&W kan være Yamaha, som jeg også har testet med gode resultater.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Jeg har testet Hegel H1 mkII og B&W DM601 S2, dog ikke helt den samme høytaleren det refereres til her, men iallefall av samme produsent.

Jeg syntes denne komboen låt ganske bra, men nå har jeg alltid likt lyden i B&W:-D . Hegelen gjør ikke så mye med lyden, da denne higer etter å være så nøytral/ekte som mulig. H1 har en god kraftreserve, noe som de fleste høytalere trives med, og en vil da få et mye mer kontrollert lydbilde.

En annen god kombinasjon med B&W kan være Yamaha, som jeg også har testet med gode resultater.:-D

Ok, ser du har nordost kabler, er det høytaler kabler? og var det med dem du prøvde hegelen? hvordan er lyden i nordost? har hørt at dem er raske men kan bli litt tynn lyd

Newcomer Bartholomew sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ser du har nordost kabler, er det høytaler kabler? og var det med dem du prøvde hegelen? hvordan er lyden i nordost? har hørt at dem er raske men kan bli litt tynn lyd
    Du kan ikke spørre om hvordan lyden er i noen høyttaler kabler! Lyden kommer ut av høyttalerne, kablene har lite å si, GET IT!

Jeg klarer ihvertfall ikke hørre forskjell på en kabel med rask lyd og treig lyd, klarer du? Forklar..

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker Nordost signalkabler og Kimber høytalerkabler. Om lyden i Nordost er rask eller treig vet jeg ingenting om. Uten å starte noen større kabeldebatt her (finnes nok av tråder om det på forumet), så er jeg fornøyd med kablene mine, spesielt høytalerkablene...:-D

Men tilbake til spørsmålet, nei brukte ikke Nordost når jeg hadde H1 og B&W. Mener det var signalkabler fra Monster som ble benyttet den gang og Tara Labs høytalerkabel.
    Det er mange som mener Nordost er lyse i klangen, og det kan jeg tildels være enig i. Jeg tror det er mer å hente på gode høytalerkabler i forhold til signalkabler...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Sjerpings

Sitat Opprinnelig postet av Bartholomew
    Du kan ikke spørre om hvordan lyden er i noen høyttaler kabler! Lyden kommer ut av høyttalerne, kablene har lite å si, GET IT!

Jeg klarer ihvertfall ikke hørre forskjell på en kabel med rask lyd og treig lyd, klarer du? Forklar..

Du må tydligvis få mye makk her på forumet, da det er mange her som mener at kabler har innvirkning på lyden.:???:

Hvis du ikke klarer å høre forskjell på forskjellige kabler testet opp mot hverandre, kan det være fler grunner til dette:

* Du har ikke testet dette opp mot hverandre
    * Du har aldri hørt skikkelig gode kabler på ett godt anlegg
    * Hvis du har testet gode kabler, så er dette gjort på et dårlig anlegg
    * Du har nedsatt høsel og ikke hører enkelte frekvenser som en god kabel fremhver

Nå kommer jeg med ganske kvasse beskyldninger her, og det er helt bevisst og for å sette ting på spiss, men jeg mener en ikke kan fortelle hva folk kan spør om og ikke spør om...

Beklager OT trådstarter...ops:

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvilket formål har du med å gjentatte ganger snakke usant om effekt, forbruk mm.
    Hver gang du gjør dette kommer fakta på bordet og du har feil.
    Hva var usant med det???

RMS Effekt (1kHz, 10%THD, 8 Ohm/ch) 180W
    Condition DIN 1kHz, 1% THD, 6Ω
    Nominell utgangseffekt 140W + 140W
    Inngang (Følsomhet/Imp.): Line 335mV / 47 kΩ
    Frekvensområde: Line 5-100000Hz (+0,-3dB)
    Signal / Støy forhold: Line (DIN) 92 / 65 dB

1kHz med 10% forvregning er ikke en seriøs måte å måle effekt på...

Men uansett, problemet med 683 er jo at de har en vansklig impedansekurve, ikke at de trenger mye effekt. Med en følsomhet på 90dB får du mye lyd ut av disse med bare en 50 - 60 watt, så lenge den får nok strøm... Her er normalt sett recivere ikke spesielt gode...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Men uansett, problemet med 683 er jo at de har en vansklig impedansekurve, ikke at de trenger mye effekt. Med en følsomhet på 90dB får du mye lyd ut av disse med bare en 50 - 60 watt, så lenge den får nok strøm... Her er normalt sett recivere ikke spesielt gode...
    Hvordan kan jeg finne ut om en forsterker har masse strømreserver og klarer impedansekurver bra da? Ser feks at Marantz sine forsterkere, og det gjelder alle, til og med Pearl settet til 50 000 kr har ikke mer enn 2x90watt i 8ohm, men disse må da kunne drive en del gode høyttalere selv om de ikke har mye watt?

Har Marantz generelt ok strømreserver?
    Er vel ikke bare små fuglekasser man kan kobinere disse med?

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

683 med surround

jeg har også sett på 683 høytalere med en htm 61 senter og noen små bak

noen som har noen tanker om en denon 3310, blir denne for veik ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel neppe ut det maximale av høytaleren men vil nok kunne drive den ok.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prosound
    Får vel neppe ut det maximale av høytaleren men vil nok kunne drive den ok.
    Ikke for å være frekk, men er så mange som snakker om det maximale hele tiden.
    Er det noen her som hver gang de setter seg ned for å høre på musikk, kjører høyttalerne på det maximale de klarer og øredøvende lydnivåer?

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også litt interesert i det som beskrives i denne tråden, da jeg vurderer en Lyngdorf SDA-2175 på mine B&W 604 S3-fronter. Er likevel litt usikker på hvor mye bedring jeg vil se (les:høre) :wink:
    Det vil si, jeg er usikker på hvordan min receiver gjør det per i dag. Jeg er ikke ute etter mer volum eller "trøkk" - mer et mer "åpent" lydbilde, eller mer kontroll om noen skjønner..

Fra før har jeg en H/K AVR7500;
    Stereo:

Continuous Average power (FTC)
    110 Watts per channel, 20Hz-20kHz,
    @ < 0.07% THD, both channels driven into 8 ohms
    Five-Channel Surround Modes
    100 Watts per channel
    @ < 0.07% THD, 20Hz-20kHz into 8 ohms
    Input Sensitivity/Impedance
    Linear (High Level): 200mV/47kohms
    Signal-to-Noise Ratio (IHF-A): 95db
    Power Consumption: 125W idle, 1100W maximum

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer VSX LX-52?

Jeg har også lyst på B&W 683, og vurderer en Pioneer LX52. Noen som tror de vet om denne vil gjøre jobben? Tenker da å biampe med de bakerste (ubrukte) kanalene.

Har evt Denon AVR 3310 bedre strømreserver?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ikke for å være frekk, men er så mange som snakker om det maximale hele tiden.
    Er det noen her som hver gang de setter seg ned for å høre på musikk, kjører høyttalerne på det maximale de klarer og øredøvende lydnivåer?
    Nå var det vel ingen som snakket om høyt volum? En høytaler vil jo ikke yte maximalt på lavere volum heller dersom forsterker er for svak.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •