Denon AVR-3808 vs. Yamaha RX-V 1800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Denon AVR-3808 vs. Yamaha RX-V 1800

Nå har jeg etter utallige timer fremfor PC skjermen funnet to favoritter av recivere.

Skal til Trondheim for å høre på Denon AVR-3808 i morgen (som forøveri vil bli testet
    på B&W CM7). Problemet er at jeg ikke får testet Yamaha RX-V 1800.

Noen med erfaring på begge recivere som har noe på hjerte??

Håper på en aktiv tråd! Skal som sagt høre på Denon i morgen

Pfh, takk!

Mvh
    Kim
    N-Trøndelag

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra på elkjøp og kjøp en RX-V1800 så kan du teste den i 30 dager Det har jeg gjort, og den skal leveres til elkjøp neste helg. Ikke fordi jeg er misfornøyd, men fordi jeg vil ha RX-V3800.

Enda bedre, kjøp RX-V1800 på elkjøp, ta den med til hifiklubben og test forsterkerne direkte mot hverandre. Om hifiklubben tillater det selvsagt, noe som slett ikke er sikkert

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslaget til spade var lurt. Den støtter jeg.
    På videodelen vinner Yamaha hands down. Det er iallefall bombesikkert !
    Når det kommer til lydkvalitet så leverer begge varene, men på litt forskjellig måte. Kommer nok mest ann på dine preferanser hvilken du vil like best lydmessig

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg falt for lyden i Yamahaen. Den har en litt varmere og rund lydsignatur som jeg setter pris på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hørt på Denon AVR-3808 med B&W CM7.

Gode inntrykk:
    - Behageli mellomtone på CM7
    - Fin bass (uten proppene i bassrefleks røret)
    - Fin design (Kanskje litt korte i høyden, men fin

Dårlige inntrykk:
    - Kall meg gal, men virket ikke som Denon hadde helt kontroll... :-P
    - Etter min smak, litt uoversiktelig oppsett.

Føler liksom ikke dette helt falt for min smak av anlegg til nesten 30 000,-. Har mine ønsker og forventninger når det kommer til anlegg av en slik kaliber. Samtidig så er det film som er min store lidenskap. Da tror jeg for min del at "AndyMcnebb" sin kommentar passer meg godt!

"På videodelen vinner Yamaha hands down. Det er iallefall bombesikkert !"

Takk "spade" for knall forslag! Bare å krysse fingra for at Elkjøp i Levanger er like snille! hehe!!

Takker igjenn

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok lurt av deg å lytte til litt flere produker, Kimma_hifi.
    Enig i det du sier. Når man først skal svi av 30000,- på et anlegg så burde ikke gi seg før man har funnet en lyd man kan få litt ståpels av.
    Tvi, tvi.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Denons nye (og gamle) receivere har pinglete lyd, slappe strømreserver og de klarer å drepe alt engasjement ved musikklytting. Det rare er at de klarer dette uten at man egentlig klarer å peke på noe som er "dårlig"

Har bare hatt Yamaha RX-V1800 hjemme (ikke 3800) og den gjør alt bedre enn Denons receivere i samme prisklasse. Lyden er en helt annen verden når det gjelder å engasjere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt eni "AndyMcnebb"!
    Vi får se på mandag om jeg får noen respons fra Elkjøp på levanger. Er jeg heldig så har de den inne som demo produkt i første omgang.

Når det kommer til Denon som merke "marsboer", så føler jeg at også dette stemmer bra! Vet liksom ikke helt hva det var, men syntes ikke det stemte over hode.. Klart nå skal jeg være litt forsiktig med utalelsene, iom. at jeg ikke har hørt B&W CM7 på annen forsterker en Denon... Samtidig så har man forskjellig smak ift. lyd kvalitet..

Men etter min kunnskap å dømme, så kan jeg godt si det ikke var verdt å glede seg en hel uke til "Den beste av alle reciver i prisklassen" som HiFi-Klubben i T.heim så fint sa det.... Hehe!!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimma_hifi
    Vi får se på mandag om jeg får noen respons fra Elkjøp på levanger. Er jeg heldig så har de den inne som demo produkt i første omgang.
    Om de har den på lager er det bare å kjøpe den uten noe mer snakk om demo. Du har 30 dagers returrett på slike produkter hos Elkjøp

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kolles høytalera ska du bruk ???

Denon mangle litt watt eller HK fer å ha full kontroll på ega hand.
    Men ska du kjøp effektforsterker så e Denon et godt valg pga sin avanserte auto EQ.

Yamahan har litt meit watt under panstret. Å e my meir dynamisk en 3808

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv CM7 på V1800. Fungerer bra det, men jeg bruker en effektforsterker på frontene. Hadde CM7 på denon 2805 og testa dem også på 2808 uten effektforsterker og det funka veldig dårlig. Om du sier at du følte at 3808 ikke hadde kontroll så var det det samme jeg følte på 2805 og 2808. Du burde absolutt teste ut CM7 med effektforsterker på. Hva det gjelder lyden på 1800 så er jeg meget fornøyd. gå innom hifiklubben og få satt opp CM7 med 3808 og i tillegg en effektforsterker. Hør selv hva som skjer når du kobler til og fra effektforsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Kjører selv CM7 på V1800. Fungerer bra det, men jeg bruker en effektforsterker på frontene. Hadde CM7 på denon 2805 og testa dem også på 2808 uten effektforsterker og det funka veldig dårlig. Om du sier at du følte at 3808 ikke hadde kontroll så var det det samme jeg følte på 2805 og 2808. Du burde absolutt teste ut CM7 med effektforsterker på. Hva det gjelder lyden på 1800 så er jeg meget fornøyd. gå innom hifiklubben og få satt opp CM7 med 3808 og i tillegg en effektforsterker. Hør selv hva som skjer når du kobler til og fra effektforsterkeren.
    Det er klart at dette gir mere kraft og kontroll når en kobler på ett effekt trin... Å skulle så gjerne hatt det også, men WAF spiller også en ganske stor rolle, samt. at det er ganske begrenset med plass jeg har i mitt rack. Så for meg å kjøpe en ny stereobenk ville ikke falt helt inn hos frøkena i hus

Skjønner, litt av årsaken for at jeg kunne kjøpe så kostbart sett med anlegg, var at jeg sendte kjerringa til Dublin i påska.. På min regning.. Ender med at hver øre skal være verdt.. hehe.. Trenger derfor en reciver som kan drive "B&W CM7" uten no effekt trin.

Men tanken er god

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kolles høytalera ska du bruk ???

Denon mangle litt watt eller HK fer å ha full kontroll på ega hand.
    Men ska du kjøp effektforsterker så e Denon et godt valg pga sin avanserte auto EQ.

Yamahan har litt meit watt under panstret. Å e my meir dynamisk en 3808
    Skal benytte "B&W CM7" fronter med "B&W CMC" senter og "Focal JMLAB 12"".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Om de har den på lager er det bare å kjøpe den uten noe mer snakk om demo. Du har 30 dagers returrett på slike produkter hos Elkjøp
    Så dette er fastsatt altså! hehe! Da skal det prøves! får vel dra en tur på HiFi-klubben for å teste det på "B&W CM7"

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke selv testet denon på cm7 ,men det stemmer nok at den er litt kjedelig i lyden. Eller nøytral kan man vel kalle det.
    Hadde avr 645 før på cm7 og var godt førnyd med den, men 3800 har faktisk bedre kontroll på bassen.
    Eneste som jeg ikke har fått helt greie på er at når jeg drar på så blir det litt skarpt i diskanten. Må nok teste ut litt mere.

Ps: handler du 3800 på nettet så har du full retur rett uansett:-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denonen er ikke nøytral - bare kjedelig. En nøytral enhet høres engasjerende ut på alle sjangere. Ikke at yamahaen er noe mer nøytral, men den er mye mer livlig på alle måter.

Dersom en enhet låter kjedelig er den ikke nøytral - men dette er vanskelig å virkelig innse før man har hørt et helt rått relativt nøytralt high-end anlegg. Da innser man fort at nøytralt ikke er kjedelig, snarere tvert i mot.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Denonen er ikke nøytral - bare kjedelig. En nøytral enhet høres engasjerende ut på alle sjangere. Ikke at yamahaen er noe mer nøytral, men den er mye mer livlig på alle måter.

Dersom en enhet låter kjedelig er den ikke nøytral - men dette er vanskelig å virkelig innse før man har hørt et helt rått relativt nøytralt high-end anlegg. Da innser man fort at nøytralt ikke er kjedelig, snarere tvert i mot.
    Helt ærlig, så føler jeg ikke at beskrivelsen din av nøytral lyd appelerer helt til meg. Har selv hørt oppsettet til brukeren "Viking" her inne, å det var langt fra nøytralt. Jeg føler selv det var så aktivt å livlig som mine ører og forståelse for Hi-End kunne være!

Men tilbake til Denon forsterkeren, så synnes jeg det var en død og kjedelig lyd som kom fra de ellers respekterte "B&W CM7".
    For å dra opp synspunktet litt, så synnes jeg mellomtonen virket brukbar. Det samme med diskant.
    Problemet var at når jeg kom hjem å setter på "Tommy Emmanuel - Tall Fiddler" med en "Teac AG10D" som reciver og "Vifa 1103" som fronter, å begynner å lure om det faktisk er bra nok som det er.... Anlegget kostet meg 6000,-... "B&W CM7" med en "Denon AVR-3808" koster meg 25000,-. Da krever jeg at jeg skal gå ut med det største smilet jordens overflate har sett på en mann som er vant med ett anlegg til under 10 høvdinger!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da ville jeg valgt en rimeligere receiver en 3808 og lagt pengene jeg sparte på det i en effektforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte tidligere i tråden så er det lite plass i rack`et, men er vel kanskje det som er mest fornufti..

Men selv velger jeg å kjøre stort når jeg først kjøper. Ønsker en hefti reciver slik at jeg kan være fornøyd til jeg kjøper meg hus, å får eget kionrom

Min stuekino (3.1)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effektdelen på Denon reciverene i denne prisklassen er ikke noe å skryte av. Men preampen holder svært høy kvalitet.

Denon 2808, og et lyngdorf effekttrinn tilkoblet B&W CM7 vil jeg anbefale deg å prøve sammen med en god cdspiller Dette kan de sette opp på hifiklubben, så du får lyttet på litt musikk som du tar med å kjenner godt.

Dette kan du jo også gjøre mens du har rxv1800 på prøve (30 dagers returrett) Da får du sikkert prøve denne også for sammenligningens skyld

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •