HK AVR 745 klipper

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR 745 klipper

Noen som har noe erfaring med denne reciveren?
    Kjører surroundsett fra Jungson. BD5,BD6,center og en xtc sub.
    Men den klipper veldig snedig. Kommer ned til -18dB ca 30 sek. Derretter klipper den. Men kan rett etterpå sette ned til 15dB å kjøre det i et par min før den klipper igjen. Prøvekjører den med en dts sang fra bandet "Blue Man Group". Noen som har opplevd det samme. Det er forresten andre forsterkeren jeg har prøvd. Kan det være noe galt med kabler/høytallere?

Pekken

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant løsningen etter et par pils og feilsøking. Ser ut som det er senteren som ikke klarer å henge med. Anlegget uten senter kjører perfekt.
    Pekken

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den klipper er det jo ikke høyttaleren der ikke kan følge med, da er det stadig forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng. Men ettersom det er forsterker nummer to jeg prøver, så er min konklusjon at senter er for liten (70W). Forsterkeren er vel 7X85w.
    Pekken

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror absolutt du er på sporet, pekken. Jo flere høyttalere receiveren skal drive, jo mer strøm og effekt må den levere (Oppgitt effekt med to høyttalere drevet er jo ofte også høyere enn med alle høyttalere drevet. En receiver som kan levere 2 x 100 watt RMS, leverer kanskje bare 40-50 watt per kanal i et surrondoppsett - og du kan sånn generelt ikke stole på fabrikantdata for receivere!). Hvis en eller flere av høyttalerene har lav impedans krever dette også mer av forsterkeren. Men når du sier "klipper" mener du kanskje ikke forvrengning, men at beskyttelseskretsen i receiveren skrur lyden av? Hvis receiveren har pre out, kan ekstra effektforsterkere være en løsning. Lettdrevne og følsomme høyttalere/senter er et annet alternativ.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •