Trenger ny reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger ny reciever

Hei, håper på litt hjelp rundt valg av ny reciever. "Problemet" mitt er at surround anlegget mitt er rimelig "kladdebasert" så jeg sitter med en H/K AVR85 nå, Kappa 8.2 fronthøytalere, Infinity Beta C250 Centerhøyttaler, og Reference 80 bakhøytalere. Jeg har også et par NAD effektforsterkere som samler støv i kjelleren da jeg bor i blokk og naboene får bra nok lyd uten de.

Siden jeg har en PS3 (som brukes til spill og film), spiller film (det går både i DTS og DD men siden AVR85 kun har DD så re-encodes lyden i filmene til det) og musikk fra PCen (optisk) og skal snart ha en HDTV så tenkte jeg at jeg trenger en reciever. Siden AVR85 bare har en optisk inngang som jeg da må bytte mellom PCen og PS3en og ingen HDMI så er vel den klar for pensjonering.

Siden hele anlegget mitt er et lappverk og jeg er rimelig lydblind så har jeg ikke så store krav til dette men fikk et tilbud fra BHM på H/K AVR445 til kr 8.000 som jeg vurderer. Den har jo både HDMI inn og ut (til PS3) samt optisk inn (for PCen) men det er kanskje litt overkill eller? Ser også her at den er i ferd med fases ut, men det spiller jo liten rolle om den holder for meg. AVR85en har jo gjort nytten i 12 år så det er jo ikke som om jeg kjøper meg en reciever annenhvert år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at mangelen på et konkret spm ikke var noe sjakktrekk.

For å si det sånn, er det noen grunn til at jeg ikke skal gå for den? Kan jeg slippe unna med en billigere receiver f.eks.?

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overkill er den nok ikke. Kappa 8.2 trenger litt power, og med avr445 vil du få mer oppløst lyd og mer trøkk på bassen selv med moderat musikk/film lytting. Den du får av BHM er ny ikke sant? For hifi center kjeden har tilbud på denne receiveren til 8999,- Om du er fornøyd med lyden som din gamle h/k gir deg, så er det ingen grunn til å kjøpe en annen forsterker. AVR445 har kun hdmi svitsjing. Dvs ingen oppskalering, den sender utsignaler som den tar inn.

Det finnes receiver til den prisen som blant annet har de nyeste hdmi standaren 1.3 og som dekoder hd lyd, men tror neppe noen er i nærmesten når det kommer til forsterkerdelen. Men om du har lyst til å utforske litt, så kan du se nærmere på Denon, Yamaha, Onkyo og Marantz receivere. Vet ikke hvordan de vil passe til Kappa frontene dine. Noen andre som har prøvd løsningene kan nok svare det
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •