Forforsterker til Magnepan MG 1.4 (på søken)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forforsterker til Magnepan MG 1.4 (på søken)

Har idag Yamaha DSP-A2 som pre-amp og Eartquake Cinenova Grande 5 som effektrinn mot mine Magnepan MG 1.4 (+ Infinity Ref5i bak.)
    I surround fungerer dette bra, men jeg synes det ikke fungerer så bra i 2-kanaler.
    (Akkurrat denne Yamaha'n er vel ikke kjent for å være spesielt bra på 2-kanals lyd heller.)

Alternativet kan kanskje være en egen og god forforsterker (rør?) for 2-kanalslyd, men jeg er egenlig usikker på hva jeg bør finne på, og ikke minst hva som kan passe til Maggi'ene.

Forslag er hjertelig velkomne da jeg ikke har fulgt med på utviklingen på lydsiden..:roll:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gary.

Det er et vell av produkter å velge i mellom på markedet, Mor10 brukte NMD MC3-r MKII med hell. Denne for-forsterkeren har jeg inne til test her nå i nyeste utgave. Om du har interesse av å prøve den kan jeg sikkert ordne det før jeg må sende den tilbake.

Kan du forresten hjelpe oss som skal komme med råd ved å fortelle litt mer om hva du er på utkikk etter, lydmessig og prismessig?

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Gwandarion og takk for innspill.

Etter noen år med hifi/hjemmekino på sparebluss, er jeg i den situasjonen at jeg nå har et par høyttalere som jeg ikke kjenner så godt.
    Derfor er jeg usikker på hvordan de egentlig skal låte. Akkurat nå er jeg ikke fornøyd med hvordan de leverer lyden i 2 kanaler.
    Det kan jo være mange årsaker til det; noen av komponentene som ikke passer sammen, plassering, rommet i seg selv (der er det store optimaliseringsmuligheter, mener nå jeg), eller en kombinasjon av alle.
    Ved å teste ut noen forforsterkere, eller forsterkere, får jeg ihvertfall muligheten til å høre om det blir noen forskjeller som jeg liker.
    Maggie'ne er ikke akkurat lettdrevet, derfor er jeg usikker på hva som kan brukes, selv om jeg har en grei effektforsterker.

Når det gjelder type lyd er jeg svak for oppløselige lyd (derav magnestater). Er vel mer glad i diskant og mellomtone enn bassen, men bassen bør ha litt "punch" når den først skal høres. (Sub'en min må også byttes ut, men først må jeg få orden på 2-kanalslyd)

Av type musikk er det mye standard som Pink Floyd, Dire Straits, Yello, Van Morrison osv., men kan like godt lytte til klassisk musikk og akustisk musikk.
    Gjerne også Mike Oldfield, Jean Michel Jarre, og gamle helter fra 70- og 80-tallet osv. Hører ikke på tekno, dance osv. og heavy-metal perioden er over for lenge siden.....

Når det gjelder pris blir det nok nærmest budsjettklasse denne gang. Må la lommeboka få litt pusterom etter denne runden med oppgraderinger og bygging av rom.
    Men pris på rundt 7500.,- er overkommelig. Må vel nesten sette en max. på 10.000.

Det hadde vært artig å teste NMD MC3-r MKII hvis det kan ordnes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •