Hjelp, er nybegynner og behøver litt hjelp til å velge ny receiver. Jeg klarer ikke å bestemme meg for Onkyo 705 eller Yamaha V1800.:?

Skal ha en ny receiver etter at jeg fikk en Toshiba A35 HD spiller i hus. WAF er et vesentlig tema i stuen hvor dette skal stå. Høyttalere er derfor et sett med 5 x B&W M-1. Det står også en gammel Audio Pro Nova sub i et hjørne og den blir stående, WAF eller ikke. Kommer helt sikkert til å oppdatere med en nyere sub etter hvert.

Stuen er L-formet og alt står plassert i "bunn av L'en" orientert i en nord/sør retning hvis det sier noe. Har en mistanke om at dette ikke er særlig gunstig lydmessig, men lite å få gjort noe med. Skiller romkorreksjonen seg mye mellom Onkyo's Audessey og Yamaha's YPAO? Kan det være en faktor i valget?

Vil også tro at begge alternativene fint driver disse høyttalerne, men det er kanskje slik at mer krefter er bra også på små høyttalere?

Jeg ser at disse to kanskje ikke er helt i samme prisklasse og at det kan være litt å spare på å velge Onkyo, men det er ikke avgjørende. Jeg har lest siste Hjemmekino og at Yamaha vant, men da ble den vel testet i et dedikert kinorom og fokus var vel heller ikke på romkorreksjon etc.

For sikkerhets skyld synes fruen i huset at Pioneer LX60 er den peneste.....

Yamaha'en kan jeg låne hjem på demo, men jeg vet ikke om det lar seg gjøre med Onkyo eller Pioneer?

Takk for alle tips som gjør valget enklere:-D