Stereo- og surround-system - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var B&W DM683 (Farge: Red cherry) og Lyngdorf SDAI2175 (Farge: Svart) bestilt. Kommer inn neste uke. Gleder meg kan du si

Brukte den finansieringa til HFK til å betale for Lyngdorf'n. Virka som en grei deal.

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice, du tok rådet mitt bokstaveligtalt :-D Da kan jeg forsikre deg at de dagene som kommer vil være endeløse, hehe. Å vente på snadder er både moro og helt jævelig. Jeg gleder meg til å få nye senteren i hus også, da kan jeg pensjonere kenwwod som har vært med meg i mange år.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samye83
    Nice, du tok rådet mitt bokstaveligtalt :-D Da kan jeg forsikre deg at de dagene som kommer vil være endeløse, hehe. Å vente på snadder er både moro og helt jævelig. Jeg gleder meg til å få nye senteren i hus også, da kan jeg pensjonere kenwwod som har vært med meg i mange år.
    Det stemmer ja I mellomtiden skal jeg ommøblere litt så det er klart til nyinnflyttelsen.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lintvedt
    Da var B&W DM683 (Farge: Red cherry) og Lyngdorf SDAI2175 (Farge: Svart) bestilt. Kommer inn neste uke. Gleder meg kan du si

Brukte den finansieringa til HFK til å betale for Lyngdorf'n. Virka som en grei deal.
    gratulerer masse med et konge bra anlegg gled deg til mange timer med herlig musikk lytting

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    gratulerer masse med et konge bra anlegg gled deg til mange timer med herlig musikk lytting
    Takker

Og takker til alle som har bidratt i tråden.
    Kommer sikkert til å spørre litt mer angående resten av surround-HT'ene, og sub. Og muligens kjøp av ny surround-forsterker etterhvert som tiden er inne til kjøp av det.

Men akkuratt nå: VENTETID!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var både Lyngdorf og B&W i hus. Har vært en spennende dag i dag
    Elsker å pakke opp slike ting å sette det opp, og det er det jeg nå har gjort.

Nå er alt oppe å går. Har satt HT'ene på de soklene som fulgte med. Vet ikke om det var noe vits, men syntes det så bra ut også

Så hva kan jeg si så langt? Tja, egentlig ikke så mye. Må jo spille inn disse HT'ene, så det tar vel litt tid. Han på HFK sa opptil en måned. Men kan jo si så mye at det høres bedre ut enn det jeg hadde fra før. Både høres og SER bedre ut.

Skal bli deilig å få spilt de inn ;p

Skal prøve å få opp noen bilder snart også. Driver å prøver meg litt i "Sketch up", så mulig jeg laster opp noe av det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger til en link til minHiFi: AVforum.no - Lintvedt's HiFi

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne komme med liten rapport på hvordan det går (Hvis noen lurer ).

Jeg må vel bare slenge meg med på goldeneagles (ørne)syn på komboen Lyngdorf og B&W. Er veldig godt fornøyd. Men skal sies at jeg ikke er noen ekspert, så ta det som det er ;p

Har nå hatt anlegget i omtrent en uke (kjøpt sist fredag). De første dagene sto anlegget på omtrent hele dagen, mens det var slått av om natta. Merket jo i begynnelsen at de trengte å bli spilt inn over tid. Lyden var litt tam, bassen var litt slapp osv. Men jeg vil si at det har blitt veldig merkbart bedre nå bare en uke etter. Bassen har blitt mye fyldigere og god, og alt har generelt blitt bedre. Er sikkert heller ikke helt spilt inn heller, så kommer vel bare til å bli bedre

Har hørt på veldlig mye forskjellig musikk, og må si at det er en veldig god allround kombo (ihvertfall til mitt bruk). Noen av de "magiske" øyeblikkene: Dire Straits - Brothers in arms-plata; Jeg viste jo at denne plata var bra, men når jeg fikk høre den på anlegget mitt blei mildt sagt imponert, det hørtes veldig bra ut og veldig "tight", og vokalen var veldig fin. Fikk merke her at Lyngdorf'n hadde full kontroll på dm683, hørtes bra ut over hele "registeret". En annen god opplevelse var Massive Attack - Mezzanine: Her fikk jeg virkelig merke åssen bassen forbedret seg over den første uka. Den gikk overraskende dypt. Hadde seff flere gode opplevelser.

Må bare si at jeg er veldig fornøyd så langt med anlegget, spiller veldig godt. Og må jo bare takke de som har vært med å anbefalt og delt erfaringer med meg. Takk takk

- Lintvedt som er veldig fornøyd!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig morro at du ble fornøyd da hvilken cd spiller bruker du til dette oppsettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker nå min gamle NAD T533, så det er jo selvfølgelig ikke optimalt, men syntes det funker helt greit egentlig. Men skal vel få tak i en CD-1 etterhvert, så hvis noen ser en brukt, så si ifra

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg en liten tur tilbake i denne tråden.
    Sitter nå med dette:

B&WDm683
    Lyngdorf SDAI 2175
    NAD T753
    og nyinnkjøpte XTZ 99 W12.

Det jeg lurer på nå er hvordan jeg skal koble dette sammen når jeg skal se på film eller vil ha litt ekstra bass i musikken. Lyngdorf'n har ingen sub-inngang. Altså hvilken inn- og utganger som skal kobles fra lyngdorfen til surround-forsterkeren. Har i skrivende stund koblet inn sub'n på sub-inngangen på NAD'n.

Slik har jeg det nå:

B&W (Front) ---HT-inngang---> Lyngdorf (INT AMP) ---????---> NAD (Surrond-receiver) <---Subinngang--- XTZ (Sub)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du bare har stereo høytalerene så er det beste for deg å kutte ut surround reciveren og bare bruke lyngdorfen. du kobler sub til pre out på den. hvis du har surround høytalere så er det litt værre. slik jeg gjorde var at jeg koblet om de gangene jeg så film fra pre out på lyngdorfen til sub ut på reciveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyngdorf??

Jeg har selv dette:

NAD T765
    B&W 683
    B&W HTM 61
    B&W 685
    SVS NSD 10
    PS3
    MY BOOK 500 GB

Jeg føler B&W høytalerene spiller helt vilt
    Men spørsmåle er vil de spille helt sinnsykt med en Lyndorf effekforsterker?

Er det mye å hente? er det verdt 10k for lyndorfen?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •