Electrocompaniet - (ny prisliste?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electrocompaniet - (ny prisliste?)

Var idag innom Musik magazinet i Bergen. Planen var å høre på litt elektronikk frå Electrocompaniet, nermere bestemt EC 4.7 og 2stk AW220. Snakket ein god del med ein av dei annsatte ( meget flink kundebehandler :-D ). AW 220 hadde dei ikkje inne, og eg oppfattet det slik at Electrocompaniet hadde sluttet å produsere denne lenger :sad: Er det noen som veit noke mer håndfast ang AW 220 ??? Hadde nemelig tenkt på å oppgradere mitt oppsett med Pre-amp'en EC4.6 og 2stk AW220 ().

Men men, siden dei ikkje hadde dette inne, så blei det til at eg hørte på eit oppsett bestående av; EC EMC-1UP, EC4.8, AW250-R og nokre HR'er fra Tone Of Nordic (HT'ene hadde ein veil pris på 120 000, men var nedsatt til 75 000, berre så det er sakt)... Må si dette spilte helt fantastisk bra, og ikkje minst såg det konge ut!!! Spilte oppløst, varmt og med ein utrolig fin klang. Lydbildet var åpent, og "presist", innstrumenter var lett å plasere og låt "naturtro"!! (hørte på Tom Waits og Tool).. Medan eg satt der fekk dei også inn den nye DP-line serien til Electrocompaniet, fekk ikkje hørt noke fra denne serien, men fekk lov å kjenne på vekten FYYYY, forsterkeren veide nermere 50 kg.... :-D Var eit heilt anna design på DP serien. Etter min mening såg dei fin ut, men dei var ikkje i nærheten av å vere like fin som classic-line serien!!!!

Men så over til det eg tenkte eg skulle informere om i denne Tråden;
    - Prisene på electrocompaniet var steget (iallefall i forhold til kva eg har lest før på nettsidene til musi magazinet)..

Her er prislisten eg fekk hos Musik Magazinet;

Power Amp; Pris kr;

AW 600 (nemo) - 45551.-
    AW 400 - 30957.-
    AW 180 - 22594.-
    AW 250-R - 37604.-
    AW 120 - 24076.-
    AW 2x120-M Dual Mono Power Amp - 31673.-
    AW 3x120-M Tripple Mono Power Amp - 39974.-

Integrert Amp;

ECI-3 - 13588.-
    ECI-5 - 23368.-

Pre - amp:

EC 4.7 - 15920.-
    EC 4.8 - 26860.-
    ECP-1 RIAA - 8295.-

Digital;

EMC-1UP - 33417.-
    ECD1A - 11376.-
    EMP-1 - 49225.-
    EEC 1 - 41878.-
    ECC-1 - 17380.-

Multichannel;

EC 4.9 Basic Modul (2ch) - 32390.-
    EC 4.9 Complete (6ch) - 39421.-
    EC 4.9 Multichannel Package (4ch) - 8295.-

Tuner;

ECR-1 - 9184.-

Prelude Line (budget line);

PI-1 (integrert amp 2x50w) - 12016.-
    PI-2 (inregrert amp 2x100w) - 14931.-
    PC-1 (CD spiller 2ch) - 10800.-
    PD-1 (DVD) - 12151.-
    PT-1 (radio) - 8248.-

I forhold til kva Musik Magazinet har selt Electrocompaniet for før, så har dei stege ganske mykje i pris. Men tror denne listen stemmer ganske så bra med Eltek sin utsalgspris.....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, alle EC prisene steg ganske "kraftig" for 1-2 år siden . aw 250 er jo en klassiker .

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og dette var sikkert ikke den siste prisoppgangen vi får se i nærmeste fremtid. Sånne high end saker har jeg en nasty vane med å stige litt i pris når respekterte anmeldere gir produktene særdeles gode tester. Vadseth og gjengen i fidelity skrev i siste nummer at de fant bare en feil ved EC Nemo, og det var at dævelskapen var for billig med sin prislapp på litt over 90k, ifølge de ville ikke denne forsterkeren bli tatt seriøst før prisen økte særdeles mye.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Fidelity, jeg vurderte Nemo men droppet det siden prisen var kun 90k...
    Neida, men trøsten er jo at jo dyrere nypris, jo mere faller de i bruktpris, selvom EC holder seg relativt godt da.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ec er jo som mcintosh og endel andre produsenter i samme klasse; dyre produkter, de faller dessto mer i bruktverdi (iallefall er det håpet), men det er ekstremt sjelden man ser de på bruktmarkedet. Sjelden man ser nemo, nada, aw120M og ec 4.9 på bruktmarkedet desverre. eller kanskje heldigvis
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 90k kan du kjøpe en ASR Emitter II Exclusive. Da blir nemoen "litt" overpriset.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, det kan jo tenkes at noen setter pris på de ekstra kreftene til nemo kontra asr. Pluss at noen har kanskje mer til overs for lydsignaturen til ec. Noen må jo synes at de er verdt prisen siden de fortsatt er endel av ec sin produktlinje
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aw220????

Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Helt enig med Fidelity, jeg vurderte Nemo men droppet det siden prisen var kun 90k...
    Hehe, det vill eg tro ja

Men er det noen som veit noke meir om AW220, er desse tatt ut av produksjon?
    Kommer det i såfall noen erstattning for desse i samme prisklasse??

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    ec er jo som mcintosh og endel andre produsenter i samme klasse; dyre produkter, de faller dessto mer i bruktverdi (iallefall er det håpet)
    EC er vel kanskje et av merkene som faller minst i verdi.. Men det er nå så..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •