HDMI inn til tape out (phonoplugg)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question HDMI inn til tape out (phonoplugg)?

Hei.

Jeg har en Pioneer AVR-LX70 receiver og BDP-LX70 BluRay spiller. For å koble sammen lyd og bilde fra Canal Digital sin HD tuner, Blu-Ray spiller og en Mac Mini jeg har koblet til (DVI - HDMI. Vet at det ikke er lyd der), så benytter jeg HDMI switchingen i receiveren.

Saken er at jeg har en hørselshemmet sønn som har høreapparater. Vi har noe som heter FM utstyr for ham, som er en slags teleslynge. For at den skal få tak i signalene som sendes fra Canal Digitals HD-mottaker og BluRay spilleren ønsker jeg å hente ut signalene via for eksempel tape out, som er en mulighet i og med at FM systemet har phonoplugger (og minijack) for lyd inn.

Noen som vet om det at jeg har digitale signaler inn i receiveren forhindrer analog lyd ut på tape out? I så fall - kommer jeg rundt det ved også å koble analog lyd ut fra HD-tuneren og inn på TV inngangen i receiveren?

Jeg sliter med dette, og ikke minst er det kjipt for sønnen min at pappa ikke helt får dette til. Ville satt veldig pris på hjelp.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tape-out skal så vidt jeg vet ikke stoppes av HDCP, som er beskyttelses-"teknikken" for å hindre piratkopiering.

Er det VSX-LX70 du mener? I så fall finner du hvordan på side 18 i bruksanvisningen(punkt 1)
    http://www.superfi.co.uk/extras/Pion..._70_manual.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Tape-out skal så vidt jeg vet ikke stoppes av HDCP, som er beskyttelses-"teknikken" for å hindre piratkopiering.

Er det VSX-LX70 du mener? I så fall finner du hvordan på side 18 i bruksanvisningen(punkt 1)
    http://www.superfi.co.uk/extras/Pion..._70_manual.pdf
    Heisann og takk for svar.

Ja det gikk litt fort her. Det er VSX-LX70 jeg mener. Det det henvises til på den siden er jo analog inn/analog ut. Det jeg mer mener er om digital inn blir omdannet til analog ut av receiveren, slik at tape out (som er analog) også fungerer når innkilden er HDMI, altså digital.

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tar feil, men vil ikke det være bedre å bruke receiveren sin Multi-sone funksjon til dette? Ta en titt på side 58 i manualen det er linket til over. Lykke til

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du får et analogt signal på tape-out uansett hva kilden gir inn til forsterker, så dette burde virke. Dvs du kan koble hva som helst til, enten en mp3-spiller analogt på fremsiden av receiveren, hdmi fra blurayspiller og canal digital-boks osv.

Alternativt kan du også bruke "monitor out" på sone 2 som Cinderella Man sier, men det gir deg litt mer å sette opp.

Lykke til

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert enklere å bruke Tape-Out ja, men han vil vel kanskje ha større muligheter ved å bruke sone2? Sønnen kan vel f.eks. høre på en annen kilde på teleslyngen enn det som er på hovedsonen. Vet ikke om dette er mulig på Tape utgangen på LX-70.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gutter og tusen takk for svarene.

Da fortsetter jeg å prøve tingene. Bare en kommentar til hvorfor jeg vil bruke tape out og ikke sone 2. Grunnen er at høreapparatene er nøye innstilt til brukeren, og dersom jeg kobler på sone 2 så vil utsignalet jeg henter variere med volumkontrollen, mens på tape out er det konstant utvolum som da er mye enklere å forholde seg til.

Stemmer ikke det?

Takker for alle innspill!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av takktakk
    Hei gutter og tusen takk for svarene.

Da fortsetter jeg å prøve tingene. Bare en kommentar til hvorfor jeg vil bruke tape out og ikke sone 2. Grunnen er at høreapparatene er nøye innstilt til brukeren, og dersom jeg kobler på sone 2 så vil utsignalet jeg henter variere med volumkontrollen, mens på tape out er det konstant utvolum som da er mye enklere å forholde seg til.

Stemmer ikke det?

Takker for alle innspill!
    Har ikke selv testet utgangen på sone 2, men vil tro at den er ganske konstant siden dette er lavnivå utganger (phono). Det skal vel ikke bli noen forsterkning her før du eventuellt kobler utgangene til en forsterker.

Skal ikke være påståelig på dette, men jeg ville nå prøvd det

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0