Kartlegging ifbm problemer med oppdatering av firmware på Denon AVR 3808/4308 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 103
  1. #21
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På den ene siden (A) har vi GET-, ruter- eller brukerrelaterte aspekter som årsaken til problemene.

    På den andre siden (B) har vi at Denons produkter mangler tilstrekkelig kvalitetssikring, eller at Denons FW-oppdateringsserver/-nettverk (som er en viktig faktor i den siste line-upen) mangler tilstrekkelig kvalitetssikring.

    Etter min oppfatning er alternativ (A) det OVERVEIENDE mest sannsynlige.

    EDIT: noen som vet hvilken ISP Hifiklubben bruker, ettersom de har "gitt opp FW-oppdatering", som det sto i en annen tråd?

  2. #22
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg søker f.eks. avsforum.com etter Ether WP får man så godt som ingen treff. Dette tyder jo på at det er et lokalt problem, Get virker som den mest sannsynlige synderen hittil iallefall..

  3. #23
    Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    EDIT: noen som vet hvilken ISP Hifiklubben bruker, ettersom de har "gitt opp FW-oppdatering", som det sto i en annen tråd?
    Jeg har sendt dem en mail.

  4. #24
    Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Når jeg søker f.eks. avsforum.com etter Ether WP får man så godt som ingen treff. Dette tyder jo på at det er et lokalt problem, Get virker som den mest sannsynlige synderen hittil iallefall..
    Vi har fortsatt et alt for lite statistisk materiale til å kunne konkludere med noe som helst, så jeg tror det er for tidlig å gi Get skylden.

    Det har vært registrert én med Get som IKKE har problem -- og én fra Lyse som HAR problem...

    EDIT: Den som jeg så IKKE hadde problem med Get var "tvslave". Når jeg leser innlegget hans én gang til, tolker jeg det dit hen at han HAR problem, men ikke med ICE "lånt" av naboen. Alikavel er det registrert problemer hos andre også, så ...

    Jeg vet Get sperrer på INNGÅENDE porter (f.eks port 21 og 80), men dette burde ikke ha noe å si siden kommunikasjonen initieres fra innsiden. Sitter nå på vent hos dem for å forhøre meg. Tror nok ikke jeg får svar...

  5. #25
    Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her er oppdatert status:

    Har problem:
    3808: 4 (3 med Get, 1 med Lyse)
    4308: 1 (Get)

    Har ikke problem:
    3808: 2 (ingen fra Get)
    4308: 4 (ingen fra Get)

    Altså:
    4 av 5 som har problemer har Get. 1 har Lyse.
    Ingen med Get har IKKE problem.

    Dere som IKKE har problemer -- har dere forsøkt å oppgradere?

    1. linje hos Get kunne som forventet ikke svare, men jeg ble rådet til å ta kontakt med IT-avdelingen deres for å høre med dem. Det gjør jeg og poster evt svar fra dem her...

  6. #26
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Status: [HAR IKKE PROBLEM]
    Receiver: [4308]
    Ruter: [D-LINK 624]
    Beskrivelse: [Har oppdatert to ganger uten problemer]
    ISP: [ITConnect]

    Hadde litt problemer første gang før jeg kjørte full reset på receiveren, men etter dette har det ikke vært noe problem. Det har imidlertid tatt ganske lang tid å oppdatere, så jeg har startet oppdateringen om kvelden og latt det stå på om natta :-)

  7. #27
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde problemer med å få til oppdatering på min 4308, men etter at jeg resatte ruteren, (Thomson Speedtouch 546i, fra Nextgentel) så har det funket fint her.

  8. #28
    Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Cool

    Fikk med en utskrift av fremgangsmåten på initiere forsterkeren fra HFK, så for meg gikk det bra fra første stund. Oppdaterte andre gang rett før jeg la inn meldingen her.:twisted:

  9. #29
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tvslave
    Oppdatering!

    Status: Har IKKE problem
    Receiver: 4308
    Ruter: D-Link DGL-4300
    Beskrivelse: Tyvlånte Internet tilkoblingen til en nabo som hadde trådløst usikret nettverk og ICE som ISP. Oppdatering av ETHER WP og ETHER IM gikk problemfritt.
    ISP: GET (XL abonnement, 10mbit)

    Oppdatering via GET henger alltid på ETHER WP. Virker som GET har et eller annet filter som forkludrer firmware oppdateringen av receiveren.

    Til deg kjære nabo, hvem enn du er, unnskyld for at jeg tyvlånte Internet aksessen din, og tusen takk for lånet! :-)
    Går det greit å oppdatere trådløst? Står at man bør bruke kabel...

  10. #30
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det fungerte helt greit for meg å fullføre oppdateringen via trådløst nettverk. Trådløse nettverk kan være litt ustabile, så det er nok derfor Denon ikke anbefaler det. Oppdateringen foregår ved at hver enkelt firmwaremodul lastes ned til receiveren og installeres i tur og orden. Eventuelle nettverksproblem mens du oppdaterer vil jeg tro ikke får større konsekvens enn at nedlasting stopper opp/henger. Du kan bare slå receiveren av og på, så starter oppdateringen igjen automatisk og fortsetter der den stoppet sist.

  11. #31
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Status: [HAR IKKE PROBLEM]
    Receiver: [3808]
    Ruter: [3Com® OfficeConnect® ADSL Wireless 54 Mbps 11g Firewall Router]
    Beskrivelse: [-]
    ISP: [Ventelo Bluecom ADSL2+ 20/1 mbit]

  12. #32
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Fikk med en utskrift av fremgangsmåten på initiere forsterkeren fra HFK, så for meg gikk det bra fra første stund.
    Det er ekstremt viktig at forsterkeren er "initialized" slik beskrivelsen fra HFK sier FØR en foretar oppdateringer. Kan de som har problemer bekrefte eller avkrefte hvorvidt de foretok en slik initialisering?

    Ved behov kan jeg scanne oppskriften og legge den ut her.

  13. #33
    Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det er ekstremt viktig at forsterkeren er "initialized" slik beskrivelsen fra HFK sier FØR en foretar oppdateringer. Kan de som har problemer bekrefte eller avkrefte hvorvidt de foretok en slik initialisering?

    Ved behov kan jeg scanne oppskriften og legge den ut her.
    Jeg gjorde det ikke på den første receiveren, rett og slett fordi dette ikke var dokumentert på det tidspunktet.

    På den andre receiveren gjorde jeg det -- men fikk fortatt problem.

    En annen sak; hvorfor blir ikke disse levert ferdig initialized? Hva er det som egentlig skjer i denne prosessen?

  14. #34
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vet ikke, annet enn at alt blir "reset". HFK understreket at dette MÅTTE jeg gjøre, så da var det ingen vei utenom. Det hadde vært moro hvis dette var løsningen, men det var det altså ikke i ditt tilfelle.

  15. #35
    Newcomer darkwing sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Det er ekstremt viktig at forsterkeren er "initialized" slik beskrivelsen fra HFK sier FØR en foretar oppdateringer. Kan de som har problemer bekrefte eller avkrefte hvorvidt de foretok en slik initialisering?

    Ved behov kan jeg scanne oppskriften og legge den ut her.
    Er det å "initialisere" det samme som å resette prosessoren?
    Det kan vel ikke skade å legge den her, uansett?
    Hva er oppskriften?

    Jeg har også muligheten for å prøve på et NextGentelnett, senere. Må bare samle opp nok mot til å oppdatere den... :razz:

  16. #36
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal ut og reise nå, og er ikke tilbake på jobb (og scanner) før mandag. Jeg legger den ut da, om ingen kommer meg i forkjøpet.

  17. #37
    Newcomer darkwing sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg skal ut og reise nå, og er ikke tilbake på jobb (og scanner) før mandag. Jeg legger den ut da, om ingen kommer meg i forkjøpet.
    Tusen takk! :razz:

    Kan det være denne? Så slipper du å scanne? :razz:

    (Har ikke fulgt denne slavisk, nei... :razz: )

  18. #38
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lånte trådløst fra naboen med Telenor (har selv Get), og da gikk oppdateringen ok. Dette var på en AVR 4308.
    Lagt med dokument på oppdatering. Det er opp og ned knappene man må holde inn for reset.

    Her er siste status:

    Main Ver01.64
    Sub Ver00.73

    DSP1 Ver36.49
    DSP2 Ver39.41

    *Ethernet IMG
    I200711130120

    *Ethernet BL
    B200707020733

    *Ethernet CNE
    C20071113

    *Ethernet WEB
    W200711130103

    GUI FPGA CONFIG:
    A070629B

    GUI PRG:00007621
    GUI DAT:37750008

    DGTL FPGA:00.71
    VIDEO PLD :00.50

    DAB Ver 0300

  19. #39
    Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pokker'n! I går begynte receiveren automatisk å oppdatere seg selv. Selvfølgelig hang den igjen på ETHER WP.

    Hadde jeg bare fått mulighet til å bestemme selv om receiveren skal oppdateres eller ikke, så kunne jeg ha forsøkt å oppdatere hos noen andre med annen ruter og ISP... :-(

    Noen som vet om det er mulig å slå av automatisk oppdatering -- uten å dra ut nettverksledningen...?

  20. #40
    Newcomer darkwing sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg oppdatert "Etter boken"

    Resultatet var som vanlig nedslående...

    Etter 55 min. kom resultatet...:evil:

    Ether IM 04 min updating failed
    Deretter, etter ny resetting:
    Ether BL updating failed

    Prøver NextGentel i morgen.

    Edit: Fiasko.... Men jeg fikk halt litt info ut av Denon... ;o) Verd å sjekke!

    Sitat: Verify that you are not attempting to connect on a PPoE network, or a UPNP network, or using a wireless ethernet bridge.
    Har ikke Point-to-Point Protocol over Ethernet, Bruker Automatic Configuration DHCP.
    Bruker heller ikke trådløst.
    Men jeg har UPNP aktivert på Gatewayen. (Universal Plug and Pray)
    Så var UPNP endret, med samme nedslående resultat....

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •