Marantz AV8003 & MM8003 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 343
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg må si jeg ble litt skeptisk til å kjøpe denne etter alle som skrek om diverse feil over på AVSforum.com.

Men har heldigvis ikke hatt noe som helst problem med min. Ikke switching av video eller noe.

Det eneste problemet jeg hadde var at AV8003 kun har 7 presets for innganger (+nettverk). Problemet er jo at jeg trenger 8.

Men fant løsningen med at den automatisk velger hvilken inngang den skal bruke, digital/analog. Dermed kunne jeg bruke PlayStation 3 og Logitech Wireless Music DJ på samme preset. PS3 via HDMI og Logitech Analog.

Den takler HDMI, Digital (Coax/Optisk) og Analog auto switching. Det var en herlig feature.

Det eneste jeg savner er egne presets for EQ, slik at jeg kunne stilt inn forskjellig for stereo og surround.

Nå er det endelig lang helg, så da skal jeg få kommet med noen bilder. Må rydde litt først

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom over ny test av settet i Home Cinema Choice. Skal lese arikkelen i dag og gjengi litt info fra den. Kan allerede nevne overall performance 5 av 5.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Jeg kjører komponent fra DVD-recorderen og inn i AV8003, HDMI ut, men får ikke bilde. Kan ikke AV8003 veksle om dette signalet? Jeg får ikke TV-signal på komponent ut heller.
    2)
    Når jeg veksler fra f.eks VCR til TV kan bildet gå blått, det klarer ikke alltid å få frem TV-bildet selv om lyden kommer igjennom. Jeg må veksle raskt tilbake til en annen input (f.eks VCR) og så tilbake, så kommer den. Kan dette være HDMI-kabelen?

Edith Piaf:
    Har funnet en mulig årsak til spörsmål 2.
    Fra ComHem.se som leverer min HDTV-kabelboks:
    "HDMI-switchning.
    Vissa hemmabioförstärkare kan inte växla HDMI-signalen från boxen. Den tillfälliga lösningen då detta inträffar är tyvärr att koppla förbi hemmabioförstärkaren. Arbete pågår för att kunna förbättra detta i en framtida mjukvara."
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt av video switching har funket knirkefritt hos meg.

Har koplet opp min Denon DVD med både HDMI og Component, og det funker bra. Samt min Get dekoder med composit.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Alt av video switching har funket knirkefritt hos meg.

Har koplet opp min Denon DVD med både HDMI og Component, og det funker bra. Samt min Get dekoder med composit.
    Kanskje det er noe jeg har glemt å stille inn. Kan du fortelle hvordan man aktiverer dette? Please?:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På input setup så står DVD inngangen til Auto.

Da tar den signalene automatisk fra inngangene, fra beste til dårligeste, etter hva den får inn. HDMI er først, Component/digital, Analog osv.

Så når jeg skrur av HDMI utgangen på Denon (den kan ikke ha digital og analog samtidig ut) så tar AV8003 automatisk tak i Componenten og sender denne ut. Da får jeg 1080p oppskalert fra 576i eller p (husker ikke hva den sender ut).

Det samme var fra Get boksen, bare koplet til composit bilde, og coax lyd. Sa at TV bruker inngang "3" og den kom opp uten problemer.

EDIT: Det er også noen innstillinger for video på en annen av hovedvalgene OSD siden. Her velger man om man skal sende signalene direkte igjennom eller oppskalere.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På input setup så står DVD inngangen til Auto.

Da tar den signalene automatisk fra inngangene, fra beste til dårligeste, etter hva den får inn. HDMI er først, Component/digital, Analog osv.

Så når jeg skrur av HDMI utgangen på Denon (den kan ikke ha digital og analog samtidig ut) så tar AV8003 automatisk tak i Componenten og sender denne ut. Da får jeg 1080p oppskalert fra 576i eller p (husker ikke hva den sender ut).

Det samme var fra Get boksen, bare koplet til composit bilde, og coax lyd. Sa at TV bruker inngang "3" og den kom opp uten problemer.

EDIT: Det er også noen innstillinger for video på en annen av hovedvalgene OSD siden. Her velger man om man skal sende signalene direkte igjennom eller oppskalere.
    Jaggu meg, takk! Det viste seg at jeg bare hadde koblet litt feil på baksiden. Nå fungerer alt utmerket!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra det løste seg.

Jeg holder meg ofte til det beste slagordet som finnes: "Shit Happends!"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bra det løste seg.

Jeg holder meg ofte til det beste slagordet som finnes: "Shit Happends!"
    :-D
    Foreløpig er jeg relativt knallfornøyd med denne komboen, men må gjøre endel justeringer for at dette skal bli skikkelig bra. Foreløpig savner jeg punchen og fyldigheten som Krell har, men dette er jaggu ikke så galt. Må ta en runde eller 67 med Room Analyzer, så Marantz får samme utgangspunkt som Krell. Regner med at jeg justerer EQ på alle høyttalerne individuelt med Room Analyzer (RTA).

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm ...
    jeg tenkte jeg skulle anskaffe meg noen litt mere kraftige strömkabler til disse vakre monstrene, men så la jeg merke til at hverken kontakter eller brönn er standard. Vanlige strömkabler har tre pinner. mens Marantz bare har 2? Det ser allikevel ut som at en vanlig nettkontakt kan passe. Vil det väre trygt å bytte til slike?
    Legger ved et bilde hvor man kan se nettbrönnen på Marantz:
    http://www.cinedream.be/products/marantz_mm8003_big.jpg

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du oppdatere profilen din da AndreWerdenskrieg:-) Gleder meg ti lå se bilder av disse monsterene i kinoen din:-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Vanlige strömkabler har tre pinner. mens Marantz bare har 2? Det ser allikevel ut som at en vanlig nettkontakt kan passe. Vil det väre trygt å bytte til slike?
    Ja, de er bare ikke jordet. Samme på mine Roteler og Denon.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Nå må du oppdatere profilen din da AndreWerdenskrieg:-) Gleder meg ti lå se bilder av disse monsterene i kinoen din:-)
    Det kommer snart.
    Må bare få gjort unna alle småjusteringer, slik at jeg kan danne meg et skikkelig inntrykk. Må teste få testet dette sammen med min Krell også.
    Mulig jeg får tatt noen bilder til helgen.

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Ja, de er bare ikke jordet. Samme på mine Roteler og Denon.
    Ah, takk! Jeg synes det ser litt stusselig ut med de slanke kablene.
    Er ikke det litt merkverdig at slike ting ikke har jordet kontakter?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pre-ampen flere subwooferutganger eller må man bruke Y-ledd. Hadde jo vært perfekt om den hadde hatt 3-4 uganger og kunne kalibrert hver enkelt via romkorreksjonen. Men det er det vel bare pre-ampen til Denon som har vel?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Har pre-ampen flere subwooferutganger eller må man bruke Y-ledd. Hadde jo vært perfekt om den hadde hatt 3-4 uganger og kunne kalibrert hver enkelt via romkorreksjonen. Men det er det vel bare pre-ampen til Denon som har vel?
    Yamaha har vel også på sine receivere.
    Marantz har to (1) utganger til sub; én RCA og én XLR.
    http://www.cinedream.be/products/marantz_av8003_big.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testen av Marantz-settet i Hjemmekino

Ja, nå har jeg lest testen av Marantz-sette i Hjemmekino og det var mye interessant lesing selv om du gir avspilling av MP3 musikk mye plass sammenlignet med beskrivelse av lydkvalitet :-)

Men jeg fikk ikke noe svar i testen på mitt spørmål til deg hvordan Marantzen låter sammenlignet med Denon og Yamaha. Hva er de lydmessige forskjellene eller hvordan er forskjellene i klangkarakteren hos disse forsterkerne?

Ser også at du skal teste Denon, Yamaha og Pioneer i neste nummer. Betyr dette at Marantzen er utkonkurrert?

Håper igjen på et (lite) svar.

Lars-Gunnar

Sitat Opprinnelig postet av lgp
    Def høres spennende ut, Akto! Jeg holder selv på å vurderer ny forsterker til min hjemmekino og Marantz-settet er nå en av mine hotteste alternativer. Da jeg er mest opptatt av lydkvalitet så er jeg spent på hvordan du vurderer denne opp mot Z11 og Denon. Jeg gleder meg til å lese neste Hjemmekino.

Kan du Akto beskrive lydforskjellen mellom Yamahaen, Denonen og Marantzen?

Venter i spenning.

Lars-Gunnar

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at du skal teste Denon, Yamaha og Pioneer i neste nummer. Betyr dette at Marantzen er utkonkurrert?
    Mener at det sto i testen at Marantzen tangerte Denons toppmodell?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør kanskje sende en PM til akto, i stedet for å håpe at han leser akkurat ditt innlegg i denne tråden :-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå har jeg lest testen av Marantz-sette i Hjemmekino og det var mye interessant lesing selv om du gir avspilling av MP3 musikk mye plass sammenlignet med beskrivelse av lydkvalitet :-)

Men jeg fikk ikke noe svar i testen på mitt spørmål til deg hvordan Marantzen låter sammenlignet med Denon og Yamaha. Hva er de lydmessige forskjellene eller hvordan er forskjellene i klangkarakteren hos disse forsterkerne?

Lars-Gunnar
    Hei.

Kampen mot MP3 er viktig, jeg håper det gjelder for alle som er interessert i god lyd.

Marantzen er ikke med i shootouten mellom Yamaha, Denon og Pioneer. Den burde kanskje vært det, men den passer på en måte ikke helt inn i denne testen som skal være av integrerte receivere.

Ellers mener jeg det jeg har skrevet i testen, at jeg synes Marantzen gjør en bedre jobb enn Denon. Ut over dette ønsker jeg ikke å kommentere eller diskutere det aspektet, siden jeg vet at mange er uenige med meg basert på deres egne preferanser i alskens forskjellige rom

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    1) Er prosessoren egentlig fullbalansert?

2) Hvorfor skal en velge effekttrinnet, og ikke en annen effektløsning? Utseendet er jo upåklagelig,men A) jeg er usikker på hvor kraftig dette effekttrinnet egentlig er, og avventer spent tester og brukererfaringer i så måte, B) 8 kanaler ut fra én boks høres litt mystisk ut mht. å få full effekt på hver kanal og C) hva skal en egentlig med den 8. kanalen?
    Det er omtrent samme effektdelen som sitter i min SR9600 reicever og selv på biamping så holdt ikke dette til og drive feks Klipsch rf7 på en bra måte så denne 8003 er ikke akkurat neoen kraftig effektforsterker.Du har recievere fra både Denon,Onkyo og Pioneer som er like kraftige men stilig er det jo

Side 9 av 18 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •