Marantz AV8003 & MM8003 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 343
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For øvrig kommer det en omtale av Marantz-settet i neste nummer av Hjemmekino. Det står hjemme hos meg nå, og det er slettes ikke så galt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Def høres spennende ut, Akto! Jeg holder selv på å vurderer ny forsterker til min hjemmekino og Marantz-settet er nå en av mine hotteste alternativer. Da jeg er mest opptatt av lydkvalitet så er jeg spent på hvordan du vurderer denne opp mot Z11 og Denon. Jeg gleder meg til å lese neste Hjemmekino.

Kan du Akto beskrive lydforskjellen mellom Yamahaen, Denonen og Marantzen?

Venter i spenning.

Lars-Gunnar

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk min samme tanke Lars Gunnar.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Her er også noen EISA-vinnere, siden man først skal slå veksler på organisasjonen. Dette er å ta ting ut av sammenheng Snickers - du av alle bør vite det
    Jeg klarer ikke helt se hvordan dette var noe mindre tatt ut av sammenhengen. Du av alle budre jo vite at denne prisen representerer store selskaper med tunge markedsføringsapparater og så godt som aldri småselskaper som kanskje lager vel så gode produkter.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tatt ut av sammenhengen fordi du trekker frem produkter som hardcore-entusiastene kanskje ikke klarer å engasjere seg over, men som har vunnet en pris i sin klasse - hvor de faktisk klarer å hevde seg og dermed fremstår som de flinkeste. Det er visse krav til å i det hele tatt kunne bli nominert til en EISA Award, og et av disse kriteriene er blant annet distribusjonsnett over hele Europa. Argumentasjonen blir ikke særlig nyansert når man gjør det slik vi gjør nå; du trekker frem noe du (i henhold til hvordan du på en relativt latterliggjørende måte legger det frem) får til å fremstå som crappy, mens jeg finner frem produkter allmuen vet er særlig gode og respekterte, og som ingen ville finne på å sette negativt fortegn ved.

Er NAD, Quad, Tannoy, Hertz, Pro Ject, MF, eller Martin Logan store selskaper? De er alle EISA-vinnere uten tunge markedsføringsapparater.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det begynner å bli på høy tid med bilder, Hr. AndersT2!

Hva synes du nå etter å ha levd med disse monstrene noen timer. Er det nok krefter i MM8003?
    Skal se om jeg får laget meg ny "Minhjemmekino" side i løpet av helgen.

For mitt bruk så er det nok av krefter i MM8003. Har ikke muligheten til å spille grisehøyt pga naboer. Men må få satt meg ned å se mer film før en skikkelig avgjørelse kommer, har ikke hatt så mye tid til det enda.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom på en ting jeg leste.

Det var i Lyd & Bilde når de testet Klipsch RF-83. Der sa de at de som vurderte disse høytallerene, skulle med sitt nåværende anlegg sette på forsterkeren, skru volumet på fullt, og legge øret til diskanten. Den susingen man da hørte ville bli 10-15 dB høyere pga effektiviteten til Klipsch.

Jeg gjorde dette med mitt gamle oppsett (Pioneer AX4ASi og PSB Image T65). Da var det litt susing der.

Jeg testet nå nettopp med AV/MM 8003 og Klipsch RF-63. Og det var ikke en eneste lyd.

Det er vel kanskje en indikasjon på hvor støyfri Marantzen kanskje er?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det höres da lovende ut!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skriver ingenting om støy i testen, siden det var et ikke-eksisterende problem, så derfor kan jeg nevne det her: På mine Avantgarde med 104dB følsomhet er det minimalt med støy, såpass lite at jeg vil tro Marantz-pakka er totalt støyfri på andre og mindre effektive kombinasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg kom på en ting jeg leste.

Det var i Lyd & Bilde når de testet Klipsch RF-83. Der sa de at de som vurderte disse høytallerene, skulle med sitt nåværende anlegg sette på forsterkeren, skru volumet på fullt, og legge øret til diskanten. Den susingen man da hørte ville bli 10-15 dB høyere pga effektiviteten til Klipsch.

Jeg gjorde dette med mitt gamle oppsett (Pioneer AX4ASi og PSB Image T65). Da var det litt susing der.

Jeg testet nå nettopp med AV/MM 8003 og Klipsch RF-63. Og det var ikke en eneste lyd.

Det er vel kanskje en indikasjon på hvor støyfri Marantzen kanskje er?
    bruker du XLR eller RCA mellom forsterkerne?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RCA på 50 cm, med splittere på front og center, da blir de ca 65 lange til sammen.

Fant ikke splittere for XLR til en fornuftig pris og kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan en bi-ampe forstereren når høyttalerne ikke har mer en et set med terminaler? Er det derfor du bruker splitter?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    kan en bi-ampe forstereren når høyttalerne ikke har mer en et set med terminaler? Er det derfor du bruker splitter?
    Man får ikke bi-ampet når høytalleren kun har 1 inngang.

Grunnen til at jeg har splittere er å splitte RCA signalet fra AV8003, slik at jeg får brukt 2 forsterkermoduler på MM8003 til hver av mine 3 front høytallere.

Siden jeg har 7 høytallere så får jeg ikke brukt AV8003 sin integrerte bi-ampe mulighet, da denne bruker Back Surround til det, slik alle andre receivere også gjør (når de har muligheten)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse på trafostøy?
    Har forstått det som Marantz har endel problemer med at forsterkerne står og brummer. Er dette tilfelle med disse også?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ikke en lyd fra mine. La akuratt hode inntil frontene på dem.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det kommer ikke en lyd fra mine. La akuratt hode inntil frontene på dem.
    Det var da bra. De integrerte stereoforsterkerne og dyreste monoblokkene skal visstnok til tider brumme noe veldig. Hmm, ikke lett å få tak i dette settet her i Sverige. Det kom visst bare 8 sett til landet og alt er utsolgt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da bra. De integrerte stereoforsterkerne og dyreste monoblokkene skal visstnok til tider brumme noe veldig. Hmm, ikke lett å få tak i dette settet her i Sverige. Det kom visst bare 8 sett til landet og alt er utsolgt.
    Og 1 par står og venter på meg hehe. Skal hente de på lørdagen, så søndag kveld blir nok søvnløs muhaha.
    Skal forr drive et oppsett med audiovector mi3 signatur + senter og kx som bak. Har en liten velodyne minivee som sub ettersom jeg bor i leilighet.

Skulle tro at oppgradering skjer når plassen blir større,men det får duge nå. Har hørt på endel forsterkere og høyttalere og må si at kombinasjonen audiovector og marantz ikke er noen dårlig match. Klart at det sikkert finns bedre høyttalere ihht andre, men det er vel øret som hører som er viktig eller hur

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse på trafostøy?
    Har forstått det som Marantz har endel problemer med at forsterkerne står og brummer. Er dette tilfelle med disse også?
    mine er også lydløse. Jeg kan sette deg i kontakt med en i Hong Kong hvis du er interessert i settet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kosteb00
    mine er også lydløse. Jeg kan sette deg i kontakt med en i Hong Kong hvis du er interessert i settet.
    Jeg har funnet et pr stk som har på lager her. Ellers takk!:-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han på TVboden sa at leverandøren regnet med å få levert 8003 til de som hadde bestilt innen jul. Så den er populær. Var heldig å få min siden jeg bestilte såpass tidlig, selv om jeg måtte vente 1.5 måned lenger enn det først ble sagt.

Norden er nok langt uti leksa når det kommer til prioritering i denne bransjen ser det ut til.

Skal man kun ha AV8003, så kan jo import fra Statene være noe å tenke på, da denne kun trekker 85 watt fra nettet. Trenger ikke store trafoen da (anbefaler 200va for sikkerhet skyld).

Side 8 av 18 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •